2006-10-09, 15:40
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Right...

Ta och läs igenom den här tråden en gång till, försök att göra det från ett objektivt perspektiv, det vill säga, lägg din antisemitism åt sidan, så kommer du att inse att vartenda inlägg du har skrivit i den här tråden är 100% ad hominem.
Har du fortfarande inte insett att det inte spelar någon roll om det är ad hominem om det inte är en argumentation?
Citera
2006-10-09, 15:41
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Så var finns då den judiska nationen? På Madagaskar som Hermann Göring föreslog?
Det är inte svenskarnas uppgift att lösa. Huvudsaken är att dagens nazister inte stöder folkmord.
Citera
2006-10-09, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeus
Givetvis är jag emot muslimsk extremism. Religiösa fanatiker är ett hot mot hela mänskligheten. Det jag stör mig på är hur Flashbacks armé av (i andra frågor liberala) muslimhatare som besatta likställer dessa vidriga former av islam med religionen islam. Det gagnar ingen.
Okej, SKA DU INTE PÅSTÅ ATT MUHAMMED VAR FREDLIGARE ÄN GHANDI OCKSÅ?!?!
Citat:
Har du fortfarande inte insett att det inte spelar någon roll om det är ad hominem om det inte är en argumentation?
Nä nu fan orkar jag inte med dig mer. Du kan ju uppenbarligen inte tänka logiskt.
Citera
2006-10-09, 15:45
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Det är inte svenskarnas uppgift att lösa. Huvudsaken är att dagens nazister inte stöder folkmord.

En soft approach är alltid ett plus för politiskt avancemang, men hur det sedan blir om nazzar eller muslimer får makten vet vi av historien...
Citera
2006-10-09, 15:45
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Givetvis är jag emot muslimsk extremism. Religiösa fanatiker är ett hot mot hela mänskligheten. Det jag stör mig på är hur Flashbacks armé av (i andra frågor liberala) muslimhatare som besatta likställer dessa vidriga former av islam med religionen islam. Det gagnar ingen.

Vidriga former? De följer bara sin ledare Muhammeds exempel.
Citera
2006-10-09, 15:46
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Vidriga former? De följer bara sin ledare Muhammeds exempel.
Ja, världens 1 miljard+ muslimer halshugger otrogna dagligen.
Citera
2006-10-09, 15:47
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Nä nu fan orkar jag inte med dig mer. Du kan ju uppenbarligen inte tänka logiskt.
Ad hominem.
Citera
2006-10-09, 15:50
Bannlyst
Citat:
Tro inte att varenda människa som kallar sig för muslim är 100% äkta muslim. Det finns kulturmuslimer också.
Citat:
Ad hominem.
Min första i den här tråden. Den ska självklart räknas, men inte alla dina ad hominem attacker mot Robert Spencer, mig, och alla oss andra "islamofober."
Citera
2006-10-09, 15:51
Medlem
JLPicards avatar
Citat:

Men om nu dessa grupper och utövare själva hänvisar till just sin religion och koranen för dessa ställingstaganden, bör kopplingarna då inte undersökas? Eller menar du att vi bör avfärda dessa gruppers åsikter helt?
Citera
2006-10-09, 15:52
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Min första i den här tråden. Den ska självklart räknas, men inte alla dina ad hominem attacker mot Robert Spencer, mig, och alla oss andra "islamofober."
Logiska felslut kan man bara gnälla på i en argumentation. Detta är inte en argumentation. Knappt något av dina inlägg i tråden innehåller ett enda giltigt argument. Du ser inte mig gnälla över det, för detta är inte en argumentation.
Citera
2006-10-09, 15:52
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:

Det var inte vad jag skrev, du antydde att extremisterna hade en vidrig form av islam och jag skrev att de bara följde sin profet.

http://www.faithfreedom.org/Articles/sina/falwell.htm
Citera
2006-10-09, 15:55
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JLPicard
Men om nu dessa grupper och utövare själva hänvisar till just sin religion och koranen för dessa ställingstaganden, bör desas kopplingar då inte undersökas? Eller menar du att vi bör avfärda dessa gruppers åsikter helt?
Man kan tolka Koranen på många sätt, och den tolkas på många sätt. Dessa gruppers åsikter bör avfärdas, ja. Det ligger inte i någons intresse att propagera för att dessa extrema gruppers åsikter stämmer överrens med vad religionen islam menar. Det leder endast till att allt fler får en fientlig bild av en religion som inte behöver vara extrem, och att allt fler muslimer blir fientliga mot oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in