2006-10-05, 15:11
Medlem
Peter_UUs avatar
Titta på denna intervju med Spencer:

http://www.youtube.com/watch?v=ny02BfQ0p-s

Finns det någon som kan säga att han har fel? Någon som har kommit fram till något annat än att 77 av de 78 krig som muhammed förde var offensiva? Vad säger detta om Islams spridning? Kan vi nu utgå ifrån att muhammed var "ohelig" utifrån moderna värderingar inte bara som person utan också det faktum att islam spreds genom våld och tvång - ren barbari dvs.

En sak är säker tycker jag. Det verkar som om de aktiva muslimerna (de som kriticerar Påvens tal och Danmarks nidbilder genom att döda, vandalisera och hota) är de enda sanna muslimerna som lever upp till muhammeds riktiga vilja. Sådan förebild...
Citera
2006-10-07, 15:09
Bannlyst
Undra hur länge till han lever? Att gå ut i TV över hela USA och säga det han säger om muhammed, och att ha skrivit en bok om muhammed på det sättet är knappast uppskattat av muslimer. Men det är nog lite säkrare att göra det i USA än i Europa. Är inte i närheten lika mycket muslimer där som i Eurabia.
Citera
2006-10-07, 15:11
Medlem
Mysonoxens avatar
Om ni inte har boken med samma namn: Köp den!

Det är en av de bästa böckerna i ämnet. Faktaspäckad och lättläst ger den svar på tal om allt från Muhammed som person över korstågen och terroristproblematiken.

Ett fynd för den seriöse islamkritikern!
Citera
2006-10-07, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Om ni inte har boken med samma namn: Köp den!

Det är en av de bästa böckerna i ämnet. Faktaspäckad och lättläst ger den svar på tal om allt från Muhammed som person över korstågen och terroristproblematiken.

Ett fynd för den seriöse islamkritikern!
Jo, ska göra det beroende på hur lite pengar jag har kvar i slutet av månaden. Finns ju att beställa på AdLibris... men jag måste köpa TV-spel också, så boken kanske dröjer

Mysonoxen, vad tycker du om den intervjun? Har du något att kommentera, du som har läst boken och allt.
Citera
2006-10-07, 15:18
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Jo, ska göra det beroende på hur lite pengar jag har kvar i slutet av månaden. Finns ju att beställa på AdLibris... men jag måste köpa TV-spel också, så boken kanske dröjer

Mysonoxen, vad tycker du om den intervjun? Har du något att kommentera, du som har läst boken och allt.

Japp, den finns på adLibris och Bokus om jag icke missminner mig.

Intervjun är helt klart mycket bra. Spencer är alltid korrekt, vältalig och har massvis med fakta att leverera.
Muslimerna protesterar såklart mot detta, men då det enda de kan argumentera med är våld eller hot om våld drar det ner deras sak.
Spencer blev hotad i massor då detta visades.

Edit: Och tydligen har även personen som lagt upp den på YouTube blivit hotad då den numera är borttagen. Antar att det är några som vill att sanningen inte ska komma fram.
Citera
2006-10-07, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Japp, den finns på adLibris och Bokus om jag icke missminner mig.

Intervjun är helt klart mycket bra. Spencer är alltid korrekt, vältalig och har massvis med fakta att leverera.
Muslimerna protesterar såklart mot detta, men då det enda de kan argumentera med är våld eller hot om våld drar det ner deras sak.
Spencer blev hotad i massor då detta visades.

Edit: Och tydligen har även personen som lagt upp den på YouTube blivit hotad då den numera är borttagen. Antar att det är några som vill att sanningen inte ska komma fram.
Det förvånar mig inte. Hoppas att han har bra beskydd. Man vill ju inte förlora bra människor som honom, Wafa Sultan, Ali Sina, Ayaan Hirsi Ali, och alla de andra hjältarna.

Vi behöver FLER som dem.

Och ja, enda sättet muslimer kan argumentera är med våld, hot, och personangrepp.
Citera
2006-10-07, 15:24
Bannlyst
Vafan, så har de tagit bort klippet nu
Citera
2006-10-07, 15:32
Bannlyst
Citat:
Och ja, enda sättet muslimer kan argumentera är med våld, hot, och personangrepp.
Den gigantiska mängd webbsidor, ariklar och böcker som skrivs och har skrivits av muslimer har tydligen undgått dig helt (och tolka nu detta rätt).
Citera
2006-10-07, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grottis
Den gigantiska mängd webbsidor, ariklar och böcker som skrivs och har skrivits av muslimer har tydligen undgått dig helt (och tolka nu detta rätt).
Alla dessa sidor använder argumentationsfel, precis som du gör. Det går inte att logiskt försvara islam. Du har större chans att lyckas försvara nazismen och ha rätt.
Citera
2006-10-07, 15:43
Bannlyst
Citat:
Alla dessa sidor använder argumentationsfel, precis som du gör. Det går inte att logiskt försvara islam
Hur kan du veta det när du inte ens läst dem? Börja med http://www.liberalislam.net/ och kom sedan tillbaka med en rapport om argumentationsfelen på den sidan.
Citera
2006-10-07, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grottis
Hur kan du veta det när du inte ens läst dem? Börja med http://www.liberalislam.net/ och kom sedan tillbaka med en rapport om argumentationsfelen på den sidan.
Jag är inte intresserad av skönmålningar av islam. Jag vet vad islam är, och inget kan ändra min uppfattningen på den punkten.
Citera
2006-10-07, 15:50
Bannlyst
Citat:
Jag är inte intresserad av skönmålningar av islam.
Säg hellre: - Jag är inte intresserad av resonerande, sakliga artiklar som motsäger min egen fördomsfulla bild av islam.
Citat:
Jag vet vad islam är, och inget kan ändra min uppfattningen på den punkten.
Mina och IbnHazms motargument har visat att du inte alls vet vad islam är. Att du inte kommer att ändra ståndpunkt insåg jag (och nämnde) redan från första början. Du vägrar nämligen ta intryck av argument som motsäger din hatiska islambild. Genom din fanatism och dogmatism liknar du rätt mycket extremisterna inom al-Quaida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in