2006-10-09, 15:29
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Jaså inte?

Vad vill de då? Skaka hand och glömma gamla synder?

Islamisternas mål är ju att "kasta judarna i havet" så målet är detsamma därav vänskapen...
Dagens nazister är för etnopluralism, dvs de stöder judisk nationalism.
Citera
2006-10-09, 15:29
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JLPicard
Hur ställer du dig till dagens islamister som verkligen vill förinta judar?
Jag anser att det är ett betydligt överdrivet hot.
Citera
2006-10-09, 15:30
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeus
Kanske tyder det på att ni är besatta av ämnet till en så komisk grad att ni är långt mer fanatiska än genomsnittsmuslimen.

Japp, jag, GayMan och JLP kommer att spränga moskén på Södermalm på fredag klockan 18.00.

Kom ihåg var du hörde det först.
Citera
2006-10-09, 15:30
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Ja faktiskt. Mycket underhållande att läsa hur du har gjort bort dig.
Jag tar tillbaka det jag sa om att någon mod borde radera dina inlägg. Faktum är, att den här tråden borde låsas och bli en sticky, för att föregå med ett gott exempel här i religionsforumet att man inte borde ta till ad hominem attacker i fortsatta diskussioner.
Gud vet att religionsforumet på Flashback skulle behöva det
Underhållande är väl snarare att du inte vet vad ett logiskt felslut är och var de hör hemma och inte hör hemma.
Citera
2006-10-09, 15:31
Bannlyst
Citat:
Intressant detta med muslimerna och de som försvarar islam här på forumet.

Två har ignorerat vissa av oss för att vi påpekar att Muhammed faktiskt var pedofil, en tredje har tagit sin Mats ur skolan och lämnat oss och nu hemfaller en fjärde åt renodlat trams. Sedan allt ad hominem emellan allt detta.

Kan det tyda på att det i längden inte går att försvara en religion som islam?

Bara en fundering...
Din fundering stämmer mycket väl. För att styrka din poäng, citerar jag Ali Sina från islamofobi = ad hominem tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Ali Sina
What is behind this paranoia and phobia of criticism? It is the inability of Muslims to counter the valid criticism of Islam. Failing that, they resort to ad hominem and try to discredit its critics by undermining their character. By classifying the criticism of Islam as a disorder, Muslims absolve themselves from responding to valid criticisms against their faith.

The neologism “Islamophobia”, is therefore the symptom of the intellectual bankruptcy of Muslim clerisy to come up with logical arguments and defend Islam against criticism in a rational way. "Islamophobia" is an ad hominen. It is a logical fallacy and an insult hurled at the critics of Islam. It highlights the fact that Islam is a lie, unable to withstand criticism. That is why Muslims need censorship and must eliminate the truth by brutal force (law suits or violence) to protect their lie.

The very existence of this neologism is a tacit confession of Muslims that Islam is a lie, which can't be defended logically and that ad hominem and censorship are the only ways to defend it.
I diskussioner som denna, så bevisas det Ali Sina skrev i teorin ännu en gång i praktiken.
Citera
2006-10-09, 15:32
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Dagens nazister är för etnopluralism, dvs de stöder judisk nationalism.

Jaså? Är det därför de demonstrerar ihop med palestinierna och ikläder sig muslimska symboler. Kolla även den fina loggan på slutet av artikeln jag skickar här. Snacka om blåsta frivilliga dhimmis

http://www.info14.com/artiklar.php?id=206
Citera
2006-10-09, 15:33
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Jaså? Är det därför de demonstrerar ihop med palestinierna och ikläder sig muslimska symboler. Kolla även den fina loggan på slutet av artikeln jag skickar här. Snacka om blåsta frivilliga dhimmis

http://www.info14.com/artiklar.php?id=206
Man kan stöda idén om judisk nationalism utan att stöda Israel. Israel är orsak till många konflikter och problem, och det är inte vad nationalism handlar om.
Citera
2006-10-09, 15:35
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Man kan stöda idén om judisk nationalism utan att stöda Israel. Israel är orsak till många konflikter och problem, och det är inte vad nationalism handlar om.

Så var finns då den judiska nationen? På Madagaskar som Hermann Göring föreslog?
Citera
2006-10-09, 15:35
Medlem
JLPicards avatar
Citat:
Citat:
Hur ställer du dig till dagens islamister som verkligen vill förinta judar?
Jag anser att det är ett betydligt överdrivet hot.

Nu gällde min fråga inte den totala hotbilden i sig, utan hur du ställer dig till de islamister som faktiskt vill förinta judar: de som uppfostrar sina barn att hata och döda judar, och de som propagerar folkmord i moskéer under fredagsbönen. Hur ser du på dessa grupper?
Citera
2006-10-09, 15:36
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Din fundering stämmer mycket väl. För att styrka din poäng, citerar jag Ali Sina från islafobi = ad hominem tråden:I diskussioner som denna, så bevisas det Ali Sina skrev i teorin ännu en gång i praktiken.

Så sant.
Citera
2006-10-09, 15:36
Bannlyst
Citat:
Underhållande är väl snarare att du inte vet vad ett logiskt felslut är och var de hör hemma och inte hör hemma.
Right...

Ta och läs igenom den här tråden en gång till, försök att göra det från ett objektivt perspektiv, det vill säga, lägg din antisemitism åt sidan, så kommer du att inse att vartenda inlägg du har skrivit i den här tråden är 100% ad hominem.
Citera
2006-10-09, 15:40
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Nu gällde min fråga inte den totala hotbilden i sig, utan hur du ställer dig till de islamister som faktiskt vill förinta judar: de som uppfostrar sina barn att hata och döda judar, och de som propagerar folkmord i moskéer under fredagsbönen. Hur ser du på dessa grupper?
Givetvis är jag emot muslimsk extremism. Religiösa fanatiker är ett hot mot hela mänskligheten. Det jag stör mig på är hur Flashbacks armé av (i andra frågor liberala) muslimhatare som besatta likställer dessa vidriga former av islam med religionen islam. Det gagnar ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in