2006-10-09, 15:56
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Det var inte vad jag skrev, du antydde att extremisterna hade en vidrig form av islam och jag skrev att de bara följde sin profet.

http://www.faithfreedom.org/Articles/sina/falwell.htm
Vad säger du om muslimen som följer sin uppfattning om vad islam innebär och som är en moralisk, hedervärd person av god karaktär?
Citera
2006-10-09, 15:58
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeus
Vad säger du om muslimen som följer sin uppfattning om vad islam innebär och som är en moralisk, hedervärd person av god karaktär?

Att han då har en bättre syn på islam än vad hans profet, terroristen, pedofilen och stråtrövaren Muhammed hade.
Citera
2006-10-09, 15:59
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Att han då har en bättre syn på islam än vad hans profet, terroristen, pedofilen och stråtrövaren Muhammed hade.
Om det är din åsikt, anser du inte att det är bättre att främja en mer human islam?
Citera
2006-10-09, 16:03
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Om det är din åsikt, anser du inte att det är bättre att främja en mer human islam?

Om islam ska vara kvar som religion så.
Det bästa vore om de som tänker i sekulariserade banor kunde få med sig andra ut ur religionen, då den i grund och botten är ond. Muhammed var en ond man och det blir aldrig bra då onda människor startar religioner.
Citera
2006-10-09, 16:05
Medlem
Darwins avatar
Tja, eftersom muhammedanerna vill döda alla judar, var de än befinner sig, eller måhända slänga dem i närmaste hav, så är det ganska naturligt att judar inte gillar mohammedaner... Det är svårt att krama någon som bara vill slåss och skriker "alluah ackbar" med guturall brölröst.
Citera
2006-10-09, 16:06
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Tja, eftersom muhammedanerna vill döda alla judar, var de än befinner sig, eller måhända slänga dem i närmaste hav, så är det ganska naturligt att judar inte gillar mohammedaner... Det är svårt att krama någon som bara vill slåss och skriker "alluah ackbar" med guturall brölröst.
Dessa representerar givetvis en miljard människor?
Citera
2006-10-09, 16:08
Bannlyst
Citat:
Mer eller mindre, ja.
Citera
2006-10-09, 16:08
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Mer eller mindre, ja.
Bevisa det.
Citera
2006-10-09, 16:09
Medlem
Darwins avatar
Citat:

Tja, antalet mohammedaner ligger på mellan 800 miljoner och 1 miljard...

Men men, jag hoppas att de inte gör det, men ärligt talat är det ganska svårt att veta, eftersom alla dessa humanistiska, civiliserade och jättesnälla muslimer som det pratas så mycket om uppenbarligen sitter och gömmer sig i någon närbelägen tvättstuga...

Visst, jag har träffat en hel del trevliga och humanistiska typer som kallar sig muslimer, men de bygger inte sin tro på koranen i någon större utsträckning...
Citera
2006-10-09, 16:11
Bannlyst
Citat:
Bevisa det.
Få se här, vi har ju hela iran i stort sett, som vill utrota israel från kartan. Palestinier kan vi också lägga till på den listan. Nu är vi inte långt ifrån 100 miljoner människor. Och då är jag ändå snål med exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Visst, jag har träffat en hel del trevliga och humanistiska typer som kallar sig muslimer, men de bygger inte sin tro på koranen i någon större utsträckning...
Som jag skrev tidigare till Asmodeus:
Citat:
Tro inte att varenda människa som kallar sig för muslim är 100% äkta muslim. Det finns kulturmuslimer också.
Japp, så är det
Citera
2006-10-09, 16:16
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Få se här, vi har ju hela iran i stort sett, som vill utrota israel från kartan.
Är det någon undersökning du talar om som jag inte har sett?
Citera
2006-10-09, 16:24
Medlem
JLPicards avatar
Citat:

Det hela är mycket enkelt. Så länge en politisk/demografisk majoritet inte tar kategoriskt avstånd från fanatiska terrormuslimer får tystnaden en medgivande konsekvens, vilket inte kan tolkas som annat än acceptans i en eller annan form. Om motståndet till islamisk terror vore så väl förankrat som en del försöker få det till skulle dylika terrorgrupper och dess sympatisörer aldrig accepteras. Och här ser vi akilleshälen i teorin om den "breda majoritetens avstånd från terror": Ett sådant avståndstagande lyser inte bara med sin frånvaro, det skulle för att vara genomförbart kräva kulturella inslag som helt enkelt inte existerar i denna del av världen. Att ta avstånd till delar av ens egen religion och i förlängningen kultur, är idag helt främmande för mellanösterns muslimska mentalitet och samhällsstruktur, i synnerhet så länge aktionerna riktas utåt mot västvärlden och otrogna. Börjar jihadisterna bomba den egna befolkningen blir saken givetvis en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in