Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-03, 23:15
  #1
Medlem
Skabbens avatar
Inte helt hundra på om detta passar in här men det är ju ändå lite psykiskt.

Hur som helst, tänkte berätta lite vad jag menar, jag råkade skära upp mitt knä en gång när jag var lite mindre så det blödde som fan. Det gjorde visserligen inte så jätteont men hela benet blev rött av blod, jag blev helt facinerad och kunde inte slita blicken liksom.

Men samtidigt har jag svårt för att att klia på ställen där blodådror är väldigt ytliga och där huden är tunn.

Sen har jag svårt för att läsa om blod och inre organ, när vi t ex i skolan gick igenom kroppens blodomlopp och hur hjärtat pumpar ut blod i kroppen osv. Ryser nästan bara av att skriva det.

Men tycker det är konstigt att jag gillar att se blod men inte att höra om det. Dessutom tycker jag blod smakar gott men det vet jag andra som gör också så. Kanske inte i mängder men bara liksom slicka upp från ett litet sår liksom.

Nån som känner igen sig eller vet varför jag reagerar så olika på att se och läsa om det?
Citera
2006-10-03, 23:54
  #2
Medlem
Läskigs avatar
Har väll inte så mycket att säga, men jag kan säga att jag känner igen mig på varenda ord du skrev, har dock aldrig riktigt förstått varför det är så.
Citera
2006-10-04, 20:29
  #3
Medlem
Liten_smurfs avatar
Tycker med blod är fascinerande att se. Lyser så rött och fint på pappret när jag torkar mig när jag har mens.
Ibland (inte så ofta nuförtiden) så brukar jag "gnaga" mig på insidan av min kind.
Det blodes smakar gott. Sen när man suger en stund och samlar blod och sedan spottar i handfatet så ser det riktigt konstnärligt ut.
Citera
2006-10-04, 22:33
  #4
Medlem
Gillar inte blod eller att se på blödande sår.

Men jag tycker om att äta rått kött.

Har ingen aning om varför, men nog är det nåt psykiskt alltid..
Citera
2006-10-04, 22:42
  #5
Medlem
fjöniGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
...och samlar blod och sedan spottar i handfatet så ser det riktigt konstnärligt ut.

Blev slagen på käften nyligen av en vän, i ett omoget skoj-bråk. Träffade rätt bra och munnen blev blodfylld direkt. Jag blev lika facinerad varje gång jag spottade ut en blaffa rött fint blod på marken.
Citera
2006-10-04, 22:50
  #6
Avstängd
-Hund-s avatar
Mjo blod är rätt roligt, kul när man får ett sår så man kan slicka upp det. Har väl någon slags fascination över det, då jag gillar filmer, spel, teckningar mm, med mycket våldsamt innehåll, och där blodet sprutar .
Citera
2006-10-04, 23:07
  #7
Medlem
Bazzs avatar
Some Fucked Up People.. jag själv tycker om blodpudding..
Citera
2006-10-04, 23:14
  #8
Medlem
Tjingelings avatar
En biff som är så där..medium..det är gott..
Men..blod..
Det är bara läskigt..!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback