2012-11-02, 18:59
Medlem
Ni som äter medicinen metamina för adhd, känner ni samma effekt varje gång ni tar läkemedlet, att ni får fokus, motivation, blir pigg, glad? För jag har fått höra av vissa att den inte ger lika effekt varje gång, att man inte alltid blir pigg, glad, får fokus och motivation..

Vad har ni andra för uppfattning/erfarenhet av det, och isåfall varför får man inte sama effekt varje gång?

tack på förhand
Citera
2012-11-03, 19:19
Medlem
deyys avatar
Är sugen på att testa detta då folk anser att det ger mindre avtändning än vad utbankat amfetamin ger.
Tycker tjack är en helt ok drog men jag orkar inte med avtändningarna. Tar amfetamin en kväll och får skaplig effekt men är helt slut i runt fem dagar efter. Sköter ändå kosten och sömnen hyfsat då.

Detta är väl anledningen till att jag har tagit amfetamin max fyra-fem gånger det senaste året.
Citera
2012-11-03, 21:19
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Är sugen på att testa detta då folk anser att det ger mindre avtändning än vad utbankat amfetamin ger.
Tycker tjack är en helt ok drog men jag orkar inte med avtändningarna. Tar amfetamin en kväll och får skaplig effekt men är helt slut i runt fem dagar efter. Sköter ändå kosten och sömnen hyfsat då.

Detta är väl anledningen till att jag har tagit amfetamin max fyra-fem gånger det senaste året.
Metamina är rätt tråkig som rusdrog men ska du ha det till arbete är det ju bättre.
Citera
2012-11-12, 19:42
Medlem
Towelie.3gss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainBucket
text
Din information är guld för någon med add.
Har du några källor?
Citera
2012-11-14, 02:26
Medlem
Tjacktorskens avatar
Till er som får Metamina utskrivet eller vet någon som får det;

Är det lätt att få det utskrivet? Och vilka doser får ni om dagen? Vet att man är tvungen att lämna urinprover och så men hur lång tid tar det att få hela proceduren färdig?

Får 130 mg Ritalin dagligen, har ätit det i flera år men i mindre mängder och för typ ett år sedan gjordes den sista höjningen och jag får såna ruskiga bieffekter av det. Så man tycker ju att man borde få Metamina utskrivet då det är det enda alternativet. Strattera har jag också ätit i höga doser men det är rena skiten.

Ska få en ny läkare nu nämnligen som jag ska gå till i veckan. Är inte ute efter knark, vill bara bli av med mina besvär.
Citera
2012-11-14, 08:55
Medlem
DrZoidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsken
Till er som får Metamina utskrivet eller vet någon som får det;

Är det lätt att få det utskrivet? Och vilka doser får ni om dagen? Vet att man är tvungen att lämna urinprover och så men hur lång tid tar det att få hela proceduren färdig?

Får 130 mg Ritalin dagligen, har ätit det i flera år men i mindre mängder och för typ ett år sedan gjordes den sista höjningen och jag får såna ruskiga bieffekter av det. Så man tycker ju att man borde få Metamina utskrivet då det är det enda alternativet. Strattera har jag också ätit i höga doser men det är rena skiten.

Ska få en ny läkare nu nämnligen som jag ska gå till i veckan. Är inte ute efter knark, vill bara bli av med mina besvär.

Ljug. Säg att du får så mycket bieffekter att du måste sluta ta Ritalin. Om du redan ätit Concerta, Ritalin och Strattera kommer du få Metamina. Det är alltid på plats fyra på listan. Efter jag tagit Ritalin och Strattera tvingade dom mig ta Concerta. Jag rörde aldrig skiten. Sa att jag fick biefekter och sen Metamina. Man ska aldrig vara ärlig mot psykiater. Det är bara ett spel. Dom är bundna av sina regler. Man måste lista ut vad man vill ha och spela spelet så att man får det. Funkade för mig. Metamina är det bästa som hänt mig i hela mitt liv.
Citera
2012-11-14, 12:05
Medlem
Tjacktorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg
Ljug. Säg att du får så mycket bieffekter att du måste sluta ta Ritalin. Om du redan ätit Concerta, Ritalin och Strattera kommer du få Metamina. Det är alltid på plats fyra på listan. Efter jag tagit Ritalin och Strattera tvingade dom mig ta Concerta. Jag rörde aldrig skiten. Sa att jag fick biefekter och sen Metamina. Man ska aldrig vara ärlig mot psykiater. Det är bara ett spel. Dom är bundna av sina regler. Man måste lista ut vad man vill ha och spela spelet så att man får det. Funkade för mig. Metamina är det bästa som hänt mig i hela mitt liv.

Behöver inte ens ljuga när jag säger att Ritalinan är dålig för mig, metylfenidat gör mig bara nojjig och ger mig en massa tics i ögon o sv.
Citera
2012-11-15, 11:43
Medlem
Tjacktorskens avatar
Var hos den nya läkaren och han sa att det blir för mycket jobb och de har inte tillräckligt med tid för de andra patienterna isåfall.. Dags att fucka ur helt för att få det jag behöver för att få det jag borde få?
Citera
2012-11-15, 11:56
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsken
Var hos den nya läkaren och han sa att det blir för mycket jobb och de har inte tillräckligt med tid för de andra patienterna isåfall.. Dags att fucka ur helt för att få det jag behöver för att få det jag borde få?

Be om en ny läkare och/eller om en remiss eller ett samtal till någon som kan ta sig tid. Det där är oacceptabelt.
Citera
2012-11-15, 12:18
Medlem
Tjacktorskens avatar
Eller hur, får man en läkare som min kurator sa kunde skriva ut metamina så går det inte. FANSKAP
Citera
2012-11-18, 18:11
Medlem
deyys avatar
Något jag är intresserad av på alla stimulanter är hur mycket man behöver för att enbart klara sig från att somna.

Tänker att jag ska ta låga doser för att hålla mig vaken hela natten och plugga. Vad krävs ungefär för att bara hålla sig vaken och fungera som vanligt? Är alltså inte ute efter ett rus, utan bara lite för att höja koncentrationen och inte somna.
Citera
2012-11-18, 18:15
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Något jag är intresserad av på alla stimulanter är hur mycket man behöver för att enbart klara sig från att somna.

Tänker att jag ska ta låga doser för att hålla mig vaken hela natten och plugga. Vad krävs ungefär för att bara hålla sig vaken och fungera som vanligt? Är alltså inte ute efter ett rus, utan bara lite för att höja koncentrationen och inte somna.
Det är ju bara att snorta lite varje gång man blir trött och känna hur mkt man behlöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in