2006-10-29, 01:12
Bannlyst
Jag har ett intressant problem.
I premier league finns det inte klubbmärken på lagen, bara nån färgad tönt-sköld.
Antar att det har att göra med licenser och bla bla bla, för det finns i league one och lägre serier.

Rimligen bör det inte vara så svårt att smeka dit sköldar för storkukarna också. Finns det något färdigt pack man kan rafistulera i?
Citera
2006-10-29, 02:21
Medlem
GabbeLiTos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Jag har ett intressant problem.
I premier league finns det inte klubbmärken på lagen, bara nån färgad tönt-sköld.
Antar att det har att göra med licenser och bla bla bla, för det finns i league one och lägre serier.

Rimligen bör det inte vara så svårt att smeka dit sköldar för storkukarna också. Finns det något färdigt pack man kan rafistulera i?

Kolla här på Downloads-sektionen

http://www.goal-kick.com/index.php?o...tory&Itemid=75

sen finns det en massa godis här:

http://www.sortitoutsi.net/index.php...98&game=fm2007

vill du ha logos kolla under English premiership.
Citera
2006-10-29, 09:53
Medlem
erikbes avatar
Jag kanske är trög men jag får inte fart på spelet. Har mountat och installerat men när jag ska köra så frågar dom ändå efter skivan. Hur får jag igång det? Jag ska väl inte behöva nåt crack?
Citera
2006-10-29, 10:21
Medlem
Urmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag kanske är trög men jag får inte fart på spelet. Har mountat och installerat men när jag ska köra så frågar dom ändå efter skivan. Hur får jag igång det? Jag ska väl inte behöva nåt crack?

Ligger nog ett crack på skivan.
Citera
2006-10-29, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Undrar samma sak.

Sen undrar jag om någon har tips på en bra defensiv mittfältare, vill ha en riktig krigare.
Real Madrid vägrar sälja Diarra (kanske för att det är Barça som frågar ) och Inter vägrar sälja Vieira.

På Fmsweden.se finns det mycket grafik, det är as simpelt att lägga in bilderna, det tillkommer på de flesta en readme file där det står exakt hur man gör. Det har även kommit olika skins nu om man kollar i forumet.

Är inte säker men tror att facepacksen till 06 funkar också.
Citera
2006-10-29, 10:27
Medlem
Någon mer som tycker att spelet är enormt jäkla målsnålt.
Här är man glad om man gör ett mål per match typ.

Edit: Buggigt jävla kukspel. Tacka vet jag 06
Citera
2006-10-29, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mezger
Undar ifall någon vet om det finns nåt facepack till FM 07? Är det svårt att lägga in bilder själv? Hur gör jag om jag vill lägga till bilder till ett lag som det inte redan finns bilder till?

Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Undrar samma sak.

*host* här *host*
Citera
2006-10-29, 11:47
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banksy
Vad kör du för taktik?
Jag ligger två och har sopat dit både Chelski och ARSEnal.

Lennon kommer runt på kanten och matar Berbatov med inlägg som han knoppar in, varje match!

Såpass, då är det mig det är fel på... jag har alltid dominerat stort i de tidigare CM spelen men här har jag problem, det kan jag villigt erkänna. Jag tycker det är svårare att hitta bra spelare också, att få bra mittbackar med lite shyssta stats innan scouterna satt igång är ju en omöjlighet.

Jag har testat 4-4-2 attack och vanlig 4-4-2 på bortplan. Har köpt in Silva som vänstermitt och har Kieron Richardson på mitten tillsammans med den defensiva mittfältaren som redan finns med i truppen (glömt namnet). På topp har jag Berbatov och Keane,de gör ingen glada men inte Mido & Defoe är inte mkt att hänga i julgranen de heller.
Citera
2006-10-29, 13:31
Medlem
Någon som har tips på bra men billiga spelare som man kan värva till en svensk div.1-klubb?
Citera
2006-10-29, 13:35
Medlem
mishimas avatar
Jag har lyckats bra med mitt Tottenham, fyra första säsongen och vann ligacupen. Andra säsongen slutade jag femma och gick till semifinal i Champions league.

Kör med Defoe och Mido på topp med Mido som bollmottagare. På mitten kör jag diamant med Zokora som defensiv och Jenas som offensiv. På kanterna har jag Lennon på högersidan och Lee Chun-soo, köpt från Ulsan, på vänstern.

Backlinjen består av Vanden Borre, Richards (kostade mig 130 miljoner men är värd det), King och Assou-Ekotto.
Citera
2006-10-29, 13:43
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har lyckats bra med mitt Tottenham, fyra första säsongen och vann ligacupen. Andra säsongen slutade jag femma och gick till semifinal i Champions league.

Kör med Defoe och Mido på topp med Mido som bollmottagare. På mitten kör jag diamant med Zokora som defensiv och Jenas som offensiv. På kanterna har jag Lennon på högersidan och Lee Chun-soo, köpt från Ulsan, på vänstern.

Backlinjen består av Vanden Borre, Richards (kostade mig 130 miljoner men är värd det), King och Assou-Ekotto.

Inte illa, Lennen håller alltså på kanten? Jag tyckte han vägde lite lätt i träningsmatcherna och flyttade över Jenas dit, han gjorde inte bort sig där men han är ju bättre i mitten.

Lyckades du sälja av någon av alla deras centermittfältare? Taino & co är ju inte direkt heta på spelarmarknaden om man säger så trots en dumpning av priset..
Citera
2006-10-29, 13:46
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Någon mer som tycker att spelet är enormt jäkla målsnålt.
Här är man glad om man gör ett mål per match typ.

Edit: Buggigt jävla kukspel. Tacka vet jag 06

Att du är lika blåst i andra trådar än fotbollsforumet var väl inte så oväntat. Men, jag ska ge dig några tips.

Football Manager har aldrig någonsin varit ett komplett spel när det släppts. Inför varje version måste du lugnt vänta på att första patchen ska komma. Till FM06 släpptes det patchar allt eftersom, och jag hoppas för din egen skull att du inte satt och trampade med "första versionen" hela året. Då har du verkligen missat något!

Appropå målsnålt. I FM06 var det inte alltför sällan man vann med tennissiffror, så det är ju endast något positivt om det tryckt ner antalet gjorda mål. Dock inget jag märkt av, då jag hade runt 100 i målskillnad när jag tog upp Juventus ur Serie B.

Fortsatt trevlig söndag, taaaags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in