• 1
  • 2
2006-10-01, 02:07
Medlem
Jag och mina kompisar ska spela in en film, där en av personerna ska vara knarkare, jag är själv inte så insatt, och tänkte att detta skulle vara ett bra ställe att få hjälp

1. I en scen ska personen i fråga ta livet av sig, genom en överdos piller. Vad för piller kan personen ta för att det ska bli verkligt och hur många?

2. Cannabis är ju som den lättaste drogen, men vad för droger brukar folk oftast "gå vidare" med? Som ett nästa steg?
Citera
2006-10-01, 02:45
Citat:
Ursprungligen postat av sannon
Jag och mina kompisar ska spela in en film, där en av personerna ska vara knarkare, jag är själv inte så insatt, och tänkte att detta skulle vara ett bra ställe att få hjälp

1. I en scen ska personen i fråga ta livet av sig, genom en överdos piller. Vad för piller kan personen ta för att det ska bli verkligt och hur många?

2. Cannabis är ju som den lättaste drogen, men vad för droger brukar folk oftast "gå vidare" med? Som ett nästa steg?
1. Om det måste vara piller, så är barbiturater mest realistiska. Hur många? Kanske typ 20 st Fenemal 100 mg.

2. Som ett nästa steg, är väl amfetamin eller ecstasy?
Citera
2006-10-01, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
2. Som ett nästa steg, är väl amfetamin eller ecstasy?
Det är väl ändå väldigt individuellt? Vad personen i fråga har för intressen osv. För mig var det alkohol.
Annars skulle jag vilja säga svamp, det känns som ett vanligt "second-step".
Citera
2006-10-01, 22:08
Medlem
Nemesis1s avatar
Är inte receptfria verktabletter (paracetamol, ibuprofen, aspirin) de vanligaste medicinerna som ungdomar försöker ta livet av sig med (fast de lyckas förstås sällan göra så mycket mer än att sabba sina levrar)??

De som vet vad de gör och har tillgång till rätt medicin använder högst antagligen smärtstillande i kombination med lugnande piller... T.ex. OxyContin + Xanor...
Citera
2006-10-02, 00:48
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diy
Det är väl ändå väldigt individuellt? Vad personen i fråga har för intressen osv. För mig var det alkohol.
Annars skulle jag vilja säga svamp, det känns som ett vanligt "second-step".

jag tycker verkligen inte svamp känns som en "second fase-drog", något lättare typ e eller amfetamin skulle jag nog tro på.

edit: ja, jag tycker amfetamin är en lätt drog, förstår inte att folk kallar den "tung".
Citera
2006-10-02, 01:14
Medlem
galts avatar
Benso skulle väl vara ganska trovärdigt som andradrog. Det kanske finns i mammas medicinskåp.

Självmord medelst opioid och benso är bra.
Citera
2006-10-03, 15:29
Medlem
kan ni inte göra e film om en framgångsrik knarkare .. o så levde dom lyckliga i alla sina dagar
Citera
2006-10-03, 15:41
Medlem
Benzo_Manns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sannon

Om ni betalar kan jag banga i mig så jag ser död ut på riktigt
Citera
2006-10-03, 15:43
Medlem
Benzo_Manns avatar
Någon form av opiat eller benzo tillsammans med massa alkohol tills man kvävs i sina egna spyor.
Citera
2006-10-03, 16:33
Medlem
Bloodhounds avatar
1. Normala människor som tar livet av sig medelst piller försöker ta sig ur denna värld med värktabletter, men det funkar inte. Man pajjar bara levern under stora kval. Smartast vore typ att ta en stor dos morfin eller metadon via piller, som sedan backas upp av mängder med benzo. Allting sköljs ner med sprit. Kom ihåg att många löser upp halva mängder piller i vatten för att magen inte skall kasta tillbaka skiten innan man kolar.

2. Dom flesta går inte vidare med nånting. Dom stannar vid cannabis. Annars får du fundera på vilket typ av knarkare det är. Ifall det är en lite flummig hippeyknarkare så blir det förmodligen svamp eller kanske lsd. Om det är en cool-partyknarkare så blir det nog E, tjack eller kanske kokain om han är lite snobbig. Ifall det är en lite småtöntig hobbyknarkare så blir det nog benzo eller lättare opiater som morsan har i medicinskåpet. Med fördel imovane och stilnoct, effekterna är intressanta på dom.

Om du har andra frågor om hur ni skall utforma eran knarkarpersonlighet är du välkommen att skicka pm.

//Bloodhound
Citera
2006-10-03, 17:27
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
1. Normala människor som tar livet av sig medelst piller försöker ta sig ur denna värld med värktabletter, men det funkar inte. Man pajjar bara levern under stora kval. Smartast vore typ att ta en stor dos morfin eller metadon via piller[...]

Så, morfin och Metadon är intet värktabletter då?

Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
[...]Lättare opiater som morsan har i medicinskåpet. Med fördel imovane och stilnoct, effekterna är intressanta på dom.

Så, Imovane och Stilnoct är sk. lättare Opiater?

Nejdå, förstår poängen med paracetamol kontra lever etc, men det kan lätt misstolkas käre kollega.

I övrigt håller jag med de flesta svaren i denna tråd. Själv var det vägen CB-Kodein-Bensodiazepindevirat till att sedan trappa upp bruket av diverse opiater/opioider främst. Tramadol, Kodein, Metadon, OxyContin, Morfinsulfat etc, och bensodiazepin i medicinskt syfte, ibland i "flummsyfte".

Psycho har det svaret som i mina öron är mest verklighetstroligt då bensodiazepiner är relativt otoxiska. Iofs, en riktigt stor dos Morfin får många att kola pga andningsdepressionen också- samt att det är skönare än barbiturater (nåja, de få jag testat men kan intet tänka annat).

Lycka till, posta gärna någon form av resultat här sedan.

Edit: Eftersom Imovane/Stilnoct ej är Bensodiazepindevirat kan du inte kontra med det blodis. x)

Må väl
GaiN
Citera
2006-10-03, 17:47
Medlem
Toasts avatar
jag tycker att du ska ta amfetamin som nästa steg. Om man ska se det från dramas synvinkel finns det ju mycket utrymme för inntresannt paranoia och andra "trevliga" bieffekter om du väljer amfetamin. Och tunga amfetamin missbrukare brukar ju vara duktiga på att se nergånga vilket jag gissar är något som önskas i filmen..?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in