Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-21, 06:50
Bannlyst
Ninja Gaiden (är på första bossen) Xbox
Sudeki (också på första bossen) Xbox
Citera
2008-10-22, 09:53
Medlem
tvcasualtys avatar
Jag har bla. sett folk nämna Doom 3, Black and white 2, Fable och Assasins creed (!) i tråden. Vet ni vad retro betyder?

Själv fixade jag aldrig Bionic commando och Rygar till NES. Måste nästan ta och ladda upp dom i nån emulator och få skiten avklarad...
Citera
2008-10-22, 15:23
Awaiting Email Confirmation
Punch-Out klarade jag aldrig. Tyson tog mig varje gång hur lätt som helst. Så jag gav upp.
Citera
2008-10-22, 15:25
Medlem
Sephirots avatar
Alone in the dark 5. Var det någon som överhuvudtaget klarade ut den skiten?
Citera
2008-10-22, 15:36
Medlem
xaamstars avatar
Kanske inte så jätte retro men Need for speed underground, vart bara så jävla arg varje gång jag förlorade.
Citera
2008-10-22, 18:59
Medlem
tvcasualtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sephirot
Alone in the dark 5. Var det någon som överhuvudtaget klarade ut den skiten?
Sen smäller du dit ett spel från 2008 på listan över spel du aldrig klarat i RETRO delen av forumet Känner att jag är för gammal för denna forumdelen och då är jag ändå bara 25....

Men ont. när jag ser KidPfuk's post så måste jag erkänna att jag nog aldrig tog tyson heller back in the days. Minns jag vann mot honom via emulator för en 7-8 år sedan men fuskade då och savade lite nu o då under matchen
Citera
2008-10-22, 19:01
Medlem
Noetlovskijs avatar
Alundra 2. Jävla helvetesspel.

Säkert jag som bara är ovanligt obegåvad.
Citera
2008-10-22, 21:53
Medlem
marcusns avatar
ehh...

Syndicate.
Citera
2008-10-23, 00:02
Medlem
Sephirots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Sen smäller du dit ett spel från 2008 på listan över spel du aldrig klarat i RETRO delen av forumet Känner att jag är för gammal för denna forumdelen och då är jag ändå bara 25....

Men ont. när jag ser KidPfuk's post så måste jag erkänna att jag nog aldrig tog tyson heller back in the days. Minns jag vann mot honom via emulator för en 7-8 år sedan men fuskade då och savade lite nu o då under matchen

Fan, förlåt mig. Snacka om att jag var flummig :P
Citera
2008-10-23, 00:28
Bannlyst
Sheriffen med det överdimensionerade svärdet

Sheriffen, den siste bossen i Vampire The Masquerade: Bloodlines har jag aldrig klarat av utan god mode. Som om inte det är nog, när man väl spöat honom dör han inte, utan förvandlas till en fladdermusliknande varelse som flyger iväg med en, släpper av en på taket, sedan måste man spöa honom igen, men denna gång springer det omkring en massa ghouls och annan skit också. En dag skall jag banne mig klara det utan fusk, då det är extremt irriterande att veta att man kommit så långt utan fusk. Det finns andra bossar som också är svåra, t.ex. första gången man stöter på Andrei, Tzimicze-bossen, han sjunker ner i golvet och dyker upp på nytt ställe i rummet och man kan bara skada honom när han är uppe, samtidigt spawnar han en jävla massa huvudfotingar. Första gången, kanske andra med fick man jävligt ont i fingrarna av allt stirrande omkring. Långt senare lärde jag mig ett trick via en walkthrough. Man hoppar upp på ett bord och hukar, man blir svårträffad av fienderna. Man bytar bara till skjutvapen, märker då att det finns ett mönster i Andreis uppdykande, alltid på samma platser. Man kan bara vänta in honom och när väl han är borta spawnas inga nya huvudfotingar heller. Har dock inte lyckats upptäcka något liknande trick med sheriffen.

Den sista bossen i Unreal har jag inte heller klarat utan god mode. En jättelik spindel som spawnar massor av småspindlar är skitjobbig.
Citera
2008-10-23, 00:38
Medlem
Tuves avatar
För mig:
Donkey Kong 64
Hade lätt klarat spelet när jag var yngre. Men precis när jag skulle klara slutbossen med sista karaktären så stängde jag av. Ville helt enkelt inte att spelet skulle ta slut.
Efter en tid så gick kontrollerna på N64 sönder och jag spelade aldrig det igen.

GTA: ViceCity
Spelet är fruktansvärt roligt, men jag har så svårt att göra uppdrag där det gäller att man beyhöver sikta. PS2:ans analoga spakar är hemska i det spelet. Så det slutar med att jag leker bara i spelet.

Illusion of Time
Vet inte varför jag aldrig spelade klart spelet. Jag tror att jag inte tyckte det var så roligt som alla sa att det var antagligen. Men jag spelar väl om det om Nintendo släpper det på VC.
Citera
2008-10-23, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuve
GTA: ViceCity
Spelet är fruktansvärt roligt, men jag har så svårt att göra uppdrag där det gäller att man beyhöver sikta. PS2:ans analoga spakar är hemska i det spelet. Så det slutar med att jag leker bara i spelet.

Rättare sagt ett av de enklaste spelen att klara av. Har klarat den flera gånger på PS2 och Xbox.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in