Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-09-30, 17:34
Medlem
SeymoreHunters avatar
Vilka spel kommer ni ihåg som ni skaffade er men som ni aldrig "slutförde" ?

Pandoras Directive var ett intressant spel till PC som jag lirade en del när jag var mindre. Inte så pjåkigt spel men jag blev aldrig klok på vad målet var och därför rann det ut i sanden.

Black & White 2 var väldigt intressant det också. Minns inte varför men jag tröttnade på det av någon anledning. Tror att det var för att jag inte riktigt fattade hur man gjorde vissa saker.

Homeworld / Homeworld 2 blev helt omöjliga efter några banor. Vet inte hur många gånger jag försökte spöa dessa spel men det var helt enkelt för svårt för mig.

Star Wars: Republic Commando kunde jag inte klara. Precis i början av Kashyyk-banan fanns det ett litet fort man skulle inta för att rädda någon ledare. Av någon anledning var det en återvändsgränd och efter det kom jag inte längre. Blev inte klok på vart man skulle.

Warcraft: Orcs & Humans skulle jag nog kunna klara, men hur fasen orkar man? Spelet är ju inte precis nytt och det märks på soldaternas hastighet.
Citera
2006-09-30, 17:38
Medlem
Most Wanteds avatar
Black & White 1 & 2. Lessnade (precis som trådstartaren) när jag inte fattade hur jag skulle göra på vissa ställen.

Max Payne 2. På första stället man skulle springa omkring i hans...
Citera
2006-09-30, 18:00
Medlem
Homeworld gav jag upp på sista banan. Det verkade helt omöjligt tills jag insåg att jag hade använt helt fel teknik. Man skulle inte bygga så mycket själv efter några levels som man gjorde i början utan iställer "cappa" andra skepp. På näst sitsa banana fanns det typ 100 feta destroyers att cappa men jag pallade inte börja lära mig på en så avancerad nivå. Började spela om efter nån månad och det funkade ganska bra men orkade mig inte igenom mer än hälften av levelsen vid det laget...
Citera
2006-09-30, 18:09
Medlem
Quake 4
Skjuta skjuta skjuuuuta, tröttnade
Prey
Ganska kul men blev lite för mycket när barn kom in i bilden, blev ingen roligt längre
Fahrenheit
Sjukt bra äventyrspel men jag spelade de inte längre efter ett tag, spelade mest när andra polare var på besök då vare svinkul att turas om!
Citera
2006-09-30, 18:12
Medlem
Grim Fandango - var ett intressant spel men grymt svårt tyckt jag.

Commandos: behind enemy lines - var ett kult spel, dock så orkade jag aldrig spela mig igenom alla uppdrag då de tog så lång tid att klara av.

Police Quest 1 - gav jag upp, körde helt fast och lessnade.
Citera
2006-09-30, 18:23
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallct
Grim Fandango - var ett intressant spel men grymt svårt tyckt jag.

Samma här, jag spelade det i några veckor och det gick skitbra. Sedan fastnade jag någonstans vid hamnen. Under år 2 tror jag. Det var ett antal år sedan nu. För några veckor sedan tog jag mig i kragen och installerade om det, då jag kom ihåg att det var det absolut bästa spel jag någonsin spelat. Tog mig tre-fyra dagar innan jag klarat hela spelet, och det kändes så jävla bra!
Citera
2006-09-30, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeymoreHunter
Vilka spel kommer ni ihåg som ni skaffade er men som ni aldrig "slutförde" ?

Homeworld / Homeworld 2 blev helt omöjliga efter några banor. Vet inte hur många gånger jag försökte spöa dessa spel men det var helt enkelt för svårt för mig.

I Homeworld kom jag inte längre än till uppdraget "The Cathedral of Kadesh", där man skulle förstöra tre nålliknande moderskepp med hyperrymdsinhibitorer. Sedan skrev jag ett litet program som modifierade ett sparat spel på det uppdraget så att jag hade 65535 krediter. Endast då kunde jag klara av uppdraget. Jag fastnade dock några uppdrag senare, kanske uppdrag 10 eller 11, och längre har jag inte kommit. Jag föredrar att spela dess skirmish-mode, där jag blivit ganska bra även på svårighetsgrad Hard.

I Homeworld 2 klarade jag bara av ett mindre antal uppdrag innan jag fastnade och lade ned kampanjen. Skirmish-mode är dock fortfarande skoj. Förutom grafiken föredrar jag dock Homeworld framför Homeworld 2, i den senare var det ju mycket svårare att ta över fientliga rymdskepp, och detta var en av mina favoritstrategier i ettan.

Andra spel jag inte har klarat:

* Starcraft (klarat med fusk)
* Earth 2160
* Alex Kidd in Miracle World (på Sega Master System II)
* GTA* (alla klarade med trainer)
Citera
2006-09-30, 19:02
Medlem
Frostnatts avatar
Lost Patrol - Så in i helvetes svårt amigaspel. Du är en grupp soldater som kraschlandar ett par mil från din bas under vietnamkriget. Typ alla dina gubbar är mer eller mindre skadade från början (slumpgenererat), du har pyttelite mat och knappn någon ammo eller läkemedel och hela vägen hem kryllar av elaka vietnamesiska soldater som konstant försöker döda dig. Hur man än gör tar din utrustning slut och dina soldater blir surare och surare ifall du inte kommer fram och om de får halva matransoner...
Citera
2006-09-30, 19:11
Medlem
EvilEyes avatar
Castle Of Illusion starring Mickey Mouse till Sega Mega Drive. Fan vad jag satt och försökte klara skiten, men det var helt omöjligt för mig på den tiden.
Citera
2006-09-30, 19:13
Medlem
IMPlicits avatar
Black & White - Jag ledsnade helt enkelt.

Rollercoaster tycoon - Samma sak där. Det tog så förbannat lång tid att klara uppdragen mot slutändan.
Citera
2006-09-30, 19:14
Medlem
Westridges avatar
Phantasmagoria
Det var något som jag missat i spelet på vägen till slutet som gjorde att jag inte kunde slutföra det.

Starcraft
Tröttnade till slut utan att klara det
Citera
2006-09-30, 19:21
Medlem
SeymoreHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilEye
Castle Of Illusion starring Mickey Mouse till Sega Mega Drive. Fan vad jag satt och försökte klara skiten, men det var helt omöjligt för mig på den tiden.

Det klarade jag faktiskt. Underbart. Quack Shot med Kalle Anka var svårare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in