2007-05-15, 11:32
Medlem
Viking-s avatar
Citera
2007-05-15, 13:07
Medlem
snakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

Kanske inte om han redan är död.

Tyckte det var ett enormt bra avsnitt. Nu börjar alla samla sig och snart jävlar smäller det
Skulle vara kul att se hur morphar-flickan ser ut egentligen.
Citera
2007-05-15, 15:29
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Han kan hela men det är svårt att göra det nä han har ett stort hål i skallen. Det är ingen passiv kraft som Claires.
Citera
2007-05-15, 16:31
Medlem
Dessutom kanske hans healing inte funkar på honom själv överhuvudtaget.
Jag har lite svårt för att förstå Lindermans agenda.
Är tjejen som visar illusioner bara lurad av Linderman att han är en good guy eller vill verkligen Linderman jordens bästa med lite omoraliska medel?

Hur som helst är han ju j****t död.
Citera
2007-05-15, 16:34
Medlem
tycker avsnittet var rätt dåligt, med tanke på att det börjar närma sig klimax nu.

Lindermans röstfusk med hjälp av Micah känns inte trovärdigt på något sätt. För det första tog det väl ca 1 minut från att Nathan låg efter till att de kom fram till hans slutprocent på drygt 60%? Ingen som ifrågasätter hur en kandidat får enormt många röster på så kort tid, eller hur statistiska undersökningar visar sig ha så otroligt fel? Att ingen kollar upp hans seger och hittar skumma bevis känns otroligt långsökt. T.ex. om nu antalet röster vida överstiger antalet personer som kom till röstlokalerna, alternativt hur kandidater som redan fått X antal röster slutade på mindre antal röster än de fått ihop... Riktigt dåligt. Trodde de tänkt ihop något mycket smartare för att få Nathan till makten.

Sättet Parkman och Bennet tar sig genom säkerhetsspärren var även det dåligt gjort. Mer trovärdigt och snyggare hade vart ifall han läst vaktens tankar, hittat något snaskigt och kört lite utpressning. Istället för att stå och låtsas vara hans polare.

Hiros svärdfäktning - UÄÄÄÄÄH! Så uselt! Hur mycket bättre på att slåss med svärd blir man på en eftermiddag egentligen? Ville nästan slå av när hans farsa vevade svärdet och sa nåt i stil med "Jag kan lite grann". De hade enkelt kunnat nöja sig med att farsan hjälper Hiro komma till den insikt han behöver för att döda Sylar, bara genom konversation. Hur kunde förresten Hiros far veta var Hiro skulle befinna sig? Att svärdet gått sönder?

Att Niki/Jessica bara kan byta mellan personligheter när hon själv känner för det är inte heller trovärdigt. Att vakten inte ens reflekterar över att DL drar med sig Niki genom spärren... ptja, en sån säkerhetsvakt va? DL har för övrigt vart en riktigt menlös karaktär genom hela säsongen. Blödig, gnällig och patetisk. Den hade potential men har bara vart jobbig sen dag ett. Storylinen med Niki, DL och Micah är för övrigt seriens överlägset tråkigaste.

Att de ska skicka Ted Sprague till Guantanamo... barnsligt. Han har inga kopplingar alls till någon terroristorganisation och agenten vet ungefär hur hans krafter fungerar.

Den lilla flickan som Bennet tänker döda - vore det inte enklare att bara ta henne från organisationen och gömma henne med övriga hjältar? Väldigt typiskt amerikansk story att Bennet får för sig att det bara finns ett sätt att lösa problemet.

Det enda som var smart i avsnittet var nog hur Nathan inte tillät sin fru skippa rullstolen. Det skulle framstå som ett knep för att fiska röster.

Att Candace egentligen har ett annat utseende var också bra, men frågan är - om hon nu kan skapa illusioner, borde inte hennes kroppshydda vara densamma? Eller kan hon verkligen helt byta form också? Man kanske inte ska ifrågasätta hur saker fungerar...

Är väldigt nyfiken på att se hur hjältarna av det "gamla gardet" hör ihop, dvs Nathan och Peters föräldrar, Linderman och Hiros far. Det skulle inte förvåna mig om de försöker göra några referenser till andra världskriget (Hiroshima) då de hela tiden pratar om hjältar som "förlorat sin väg".

Detta kan nog vara problemet med en 23 avsnitt lång story - du kan inte skriva manus för samtliga 23 innan du börjar utan de måste alterneras under tidens gång, vilket skapar logiska luckor och dåliga storys. Vilket är synd i en serie som bygger på att man vill veta hur allt hänger ihop, helhetsintrycket förstörs.

Jag hoppas verkligen de kan knyta ihop alla trådar på ett snyggt sätt i säsongsfinalen. Jag känner mig lite tveksam just nu till det.
Citera
2007-05-15, 16:48
Medlem
Lollipops avatar
Ruskigt bra avsnitt var det i varje fall.
Citera
2007-05-15, 16:50
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Gnäll, gnäll, gnäll...

Jag håller tyvärr med dig på nästan samtliga punkter. Ska Hiro bli en jävla samuraj under lunchrasten?

Och det där med att DL helt obemärkt lyckades resa sig bakom Linderman var också patetiskt.

Manusförfattarna har trasslat till det rejält för dom själva, och jag tvekar starkt på att de lyckas fixa det på ett avsnitt.

Dessutom är det jävligt trist att inte budgeten var större, bortklippta skjutscener och andra irritationsmoment förstör litegrann.
Citera
2007-05-15, 16:55
Medlem
Citat:
Lindermans röstfusk med hjälp av Micah känns inte trovärdigt på något sätt. För det första tog det väl ca 1 minut från att Nathan låg efter till att de kom fram till hans slutprocent på drygt 60%? Ingen som ifrågasätter hur en kandidat får enormt många röster på så kort tid, eller hur statistiska undersökningar visar sig ha så otroligt fel? Att ingen kollar upp hans seger och hittar skumma bevis känns otroligt långsökt. T.ex. om nu antalet röster vida överstiger antalet personer som kom till röstlokalerna, alternativt hur kandidater som redan fått X antal röster slutade på mindre antal röster än de fått ihop... Riktigt dåligt. Trodde de tänkt ihop något mycket smartare för att få Nathan till makten.

Det är kanske det som demoleringen av NYC är till för.
Göra det smidigare att komma undan med valfusket bland annat.
Citera
2007-05-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Jag håller tyvärr med dig på nästan samtliga punkter. Ska Hiro bli en jävla samuraj under lunchrasten?

Och det där med att DL helt obemärkt lyckades resa sig bakom Linderman var också patetiskt.

Manusförfattarna har trasslat till det rejält för dom själva, och jag tvekar starkt på att de lyckas fixa det på ett avsnitt.

Dessutom är det jävligt trist att inte budgeten var större, bortklippta skjutscener och andra irritationsmoment förstör litegrann.

Gnäll är i min mening sågningar, jag föreslår på många sätt hur de kunnat lösa det mer trovärdigt. Jag gnäller aldrig, jag ger konstruktiv kritik!

Hehe, "bli samuraj på lunchrasten" sammanfattade bra vad jag menade

Att DL kom upp obemärkt var som du sa dåligt, men sättet han tar ihjäl Linderman på var lite snyggt i alla fall. Bristen på specialeffekter har det gnällts.... host, kritiserats konstruktivt om tidigare i tråden. För att få en sån här Sci-Fi saga att gå ihop krävs det action i slutet, se på Matrix.

Ett avsnitt kvar. Har vart riktigt bra fram tills nu, vi får se om/hur de knyter ihop detta.
Citera
2007-05-15, 17:05
Medlem
Quorthons avatar
Tror inte de gamla "hjältarna" hade något med Hiroshima att göra. De är helt enkelt inte tillräckligt gamla fär det.
Citera
2007-05-15, 17:13
Medlem
Paparobos avatar
Ando som är så rädd att dö. Borde det inte vara klokast av honom att bara dra hem till japan? Han utmanar inte Sylar för att rädda världen, han gör det ju för att rädda sig själv.

Förresten så borde det väl vara lätt för Hiro att finna Ando då alla japaner är hichtech-freaks och borde ganska säkert bära åtminstone en form av mobiltelefon. För det borde de väl ha råd med ifall de går och lagar ett antikt samurajsvärd bara sådär.

Förresten igen, finns det någon kraft som Peter har som inte Sylar kan få? Typ någon som dött utan att ha fått hjärnan bortskuren.

Diskussionen huruvida Peter bara kan absorbera originalkrafter eller inte har väl visat sig för länge sen. Vet att frågan har ställts att han borde ha Sylars alla krafter. Peter kan ju telekenesi, eller var det något som Sylar kunde från början. Jag har för mig att det var en av de första krafterna han stal. Fast det låter konstigt sålänge inte en av hans originalkrafter är att såga med fingret.

Klart det finns luckor överallt men det får man stå ut med då det inte är någon realitysåpa.
Citera
2007-05-15, 17:32
Medlem
Citat:
Hiros svärdfäktning - UÄÄÄÄÄH! Så uselt! Hur mycket bättre på att slåss med svärd blir man på en eftermiddag egentligen?

Möjligt att han stannade tiden utom för sig själv och farsan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in