2007-02-08, 10:50
Medlem
Phaetons avatar
Jo precis. Killen som suddar ut minnen. Hans halsband är ruggigt likt det som sitter på svärdet.

Det som betydde "godsend" och "great talent".
Det kan vara en tillfällighet. Två olika avsnitt jag såg det i.
Citera
2007-02-08, 11:22
Medlem
Quorthons avatar
Haitiern är stenansikts-negern.
Citera
2007-02-08, 12:24
Medlem
OliTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phaeton
Jo precis. Killen som suddar ut minnen. Hans halsband är ruggigt likt det som sitter på svärdet.

Det är flera som har samma tecken, Niki har det på sin skuldra, har för mig att Claire också har ett.
Citera
2007-02-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliT
Det är flera som har samma tecken, Niki har det på sin skuldra, har för mig att Claire också har ett.

Sant. Den här symbolen, vad det nu är, kanske är något som kommer skilja hjältarna åt så de börjar slåss med varandra på olika sidor. Har förvisso svårt att se Hiro på de "ondas" sida men vad vet man, de måste ju dra ut på serien som fan om det ska bli hela fem(??) säsonger som någon sade tidigare i tråden.
Citera
2007-02-08, 12:42
Medlem
Phaetons avatar
Hilfe... nu kommer jag stirra som en galning varenda avsnitt jag ser för att hitta fler som har tecknet...

Såg precis att Jessica hadde det på skuldran ja... undrar om Nicki har det med? Eller försvinner det när hon kör sin "otäckt likt PMS" grej...
Värt att tänka på när jag kikar på serien i framtiden.

För övrigt så är jag hopplöst fast i Heroes. Fast det är bäst att den där förbannade mini samuraijen Hiro spänner av lite å skaffar sig ett kulor. Lite trött på hans barnslighet. Han får gärna dumpa sin buddy med.

Angående den tidigare frågan i tråden vilken kraft man skulle vilja ha så får jag nog säga Peters...

Krogsväng: Se närmaste bankomat för resurser.

Uttråkad: Spräng en ko

Sexuellt frustrerad: Gå till det lokala gymmet, vänta tills spinningpasset är slut. Göm dig osynlig i damernas dusch

Sur på någon: Hugg tag i en bil å släpp den på fanskapet. Spela oskyldig efteråt "Vad i allsin dar hände? är du ok?!... fan kom den bilen från "

Möjligheterna är oändliga!
Citera
2007-02-08, 13:03
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grooblle
Sant. Den här symbolen, vad det nu är, kanske är något som kommer skilja hjältarna åt så de börjar slåss med varandra på olika sidor. Har förvisso svårt att se Hiro på de "ondas" sida men vad vet man, de måste ju dra ut på serien som fan om det ska bli hela fem(??) säsonger som någon sade tidigare i tråden.

Tecknet syntes även i "koden" som Prof Suresh hade i sin dator. Ni minns, när det svepta massa gröna tecken sidledes. Lite Matrixliknande...

Har aldrig tolkat på på något annat sätt än att det indikerar hur pass välutvecklade krafter man har. Jag kan givetvis ha fel men det är så jag tänkt. En indikator bara på att de är speciella.

EDIT: Inser nu när jag tänker på det att det måste föreställa ena halvan av en dna-spiral så klart. Säkert något som pekar ut det genom som styr de speciella förmågorna...
Citera
2007-02-08, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phaeton

Det finns gömt ibland i bakgrunden också. T.ex i avsnitt två eller så så ligger tången i poolen format som ett sådant märke. Eller i han Indierns dataprogram kan man se det ibland.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5a/HeroesSymbol.jpg
Citera
2007-02-09, 02:56
Medlem
Mr Blondes avatar
Jag trodde att Claires far var skulle visa sig vara den osynliga mannen, fel hade jag...

Hur tänker ni angående förmågorna och arvsanlag? Det är ganska uppenbart att det har med gener och anlag att göra. Men Nathan exempelvis, han har väl barn förutom claire? som då alltså borde ha någon slags kraft? Eller det kanske krävs två personer med krafter för att föra det vidare?

Ska bli intressant att se hur Nathan, som verkar vara mest hemlig alt. ointresserad med/av sin kraft, träffade claires morsa
Citera
2007-02-11, 17:29
Medlem
Det var ju så att Sylar "dog", är det bara jag som tror att han åt den dära lilla kackerlackan(stavning) och sedan blev jättesvår att döda?
Citera
2007-02-11, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
Det var ju så att Sylar "dog", är det bara jag som tror att han åt den dära lilla kackerlackan(stavning) och sedan blev jättesvår att döda?

Va?
Citera
2007-02-11, 19:05
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timbah
Ingen som har lite mera bakgrund om serien? Vill gärna veta vilket bolag som står bakom, vilken budget man har att jobba med osv.. Vore ju fan om det mynnar ut i nån lågbudget version när specialeffekter ska skapas.
http://en.wikipedia.org/wiki/NBC
De har köpt 4/5 säsonger & tittarsiffrorna är riktigt bra, så att de helt plötsligt satsar mindre vore bara korkat.

Men överlag så är det sparsamt med effekter & det tycker jag är styrkan med serien, oftast brukar hjälte-serier förlita sig på enbart effekter med en svag story i bakgrunden.
Citera
2007-02-11, 19:07
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
Du har rätt, det har att göra med kackerlackan. Men jag tror att han snarare sänkte sin puls och så, typ gick i dvala, än blev skitsvår att döda. Om de inte försökte ha ihjäl honom med radioaktiv strålning vill säga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in