Senaste avsnittet var ju helt klart ett av de bättre avsnitten. Var ju sorgligt i slutet också.
En sak som förbryllar mig dock. Dog pappan? Tyckte skottet satt så jävla lågt, och sen började haiti trolla med händerna, så jag uppfattade det nästan som osäkert ifall han faktiskt dog.
Senaste avsnittet var ju helt klart ett av de bättre avsnitten. Var ju sorgligt i slutet också.
En sak som förbryllar mig dock. Dog pappan? Tyckte skottet satt så jävla lågt, och sen började haiti trolla med händerna, så jag uppfattade det nästan som osäkert ifall han faktiskt dog.
Tror inte heller han kommer dö, men han kommer väl inte minnas den där efteråt.
notera att han sade "Go deep take anything that would lead them to her".
Undra bara vart dom skall fly? hiros farsa verkar förresten lite ond.
Haitiern gör ju så att de andra "hjältarna" inte kan använda sina krafter?
Eller har man fått någon annan förklaring till det som jag har missat?
Hade han i så fall gått in så hade ju "nuclear-man" bara legat där och spottat blod som vem som helst.
Han kan väl bara stoppa vissa powers antar jag, typ psykologiska krafter, telepati osv.
Han kunde ju tex inte stoppa Nathan från att flyga iväg i ett tidigare avsnitt,
och i förra avsnittet andvände dem tasers mot "osynlige mannen" ytterligare bevis som stärker min teori.
Det jag inte förstod scenen när haitiern skjöt Claires farsa.. Varför följde Claire med på den trippen? Behövde hon se sin farsa dö?
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Haitiern gör ju så att de andra "hjältarna" inte kan använda sina krafter?
Eller har man fått någon annan förklaring till det som jag har missat?
Hade han i så fall gått in så hade ju "nuclear-man" bara legat där och spottat blod som vem som helst.
Haitiern är ju "minnes/tanke-mannen", han kontrollerade Matt när han försökte läsa Bennetts tankar inne på pappersfabriken och kan radera/alternera folks minnen. Tror inte att han kan reglera andras krafter (förutom tankekrafter dock)
Bra avsnitt. När kommer nästa, visas Heroes på söndagar nu eller?
Jag tyckte det var lite konstigt det där med Bennet på slutet. Om jag förstod det rätt så skulle haitiern få honom att glömma allt som har med Claire att göra och sedan dö?
blev grymt förvånad över att se ett nytt avsnitt idag.
får tacka kanada, nu krockar inte heroes med prison break
först fick jag känslan "nej de gör en "lost" och ska knyta ihop allt bakifrån" när man fick se hiro och hans far, men det visade sig inte vara så farligt, hittills.
den osynlige dog ju uppenbart inte när han blev skjuten på den där bron, då borde nog inte bennet dö.
välgjord story i detta avsnittet,
hade gärna sett lite från simone/peter/isaac också.
Citat:
Sunday, March 04, 2007
...
Heroes With the election looming, Nathan has a disturbing face-to-face meeting with Linderman; Hiro's attempt to steal the sword steers him in a new direction; Suresh makes a breakthrough on the list. TV14
Konstigt, trodde att den nya releasedagen skulle vara temporär.
Saxxat från Torrentleech:
Global normally plays Prison Break - 24 - Heroes on Mondays but this week they're airing the premiere of The Black Donelleys. So they played the new Heroes during the Academy Awards! Lucky for all of us.
Trodde att dom skulle återgå till tisdagar efter den här premiären, men tydligen så blir det inte så! Roligt!
Jag är fortfarande mycket tveksam till detta att Haitern endast kan blockera psykiska krafter, eftersom han stoppade ju Sylar när han och tjejen med Persuasion-förmågan skulle fånga in honom. Eller det kanske var hon som fick honom till att inte vilja skada dem, men samtidigt så kunde hon ju inte rå på han i cellen. Hmm mycket frågor kring detta