Ett bra avsnitt som alltid, de bygger långsamt upp förväntningarna inför allt som kommer framöver på ett mycket snyggt sätt, tycker jag. Det var ju på tiden att...
...Peter börjar lära sig att kontrollera sina krafter.
Slutet var ju mycket intressant också, undrar vad det kommer att innebära för fortsättningen?
Ja, nu känns det ju iallafall klart vem som kommer köra slutfighten mot Sylar...
Ok, det har väl varit klart ända sedan man förstod att Peter kunde få andras förmågor, men nu när han kan använda dom utan att ha "de som har krafterna" närvarande så känns det mycket klarare. Eller så blir det så att alla dom goda kommer få lov att kämpa tillsammans för att besegra Sylar, han kommer säkert att använda Eden's kraft för att få Peter att slåss mot dom goda först eller nått sånt förutsägbart.
Ja, nu känns det ju iallafall klart vem som kommer köra slutfighten mot Sylar...
Ok, det har väl varit klart ända sedan man förstod att Peter kunde få andras förmågor, men nu när han kan använda dom utan att ha "de som har krafterna" närvarande så känns det mycket klarare. Eller så blir det så att alla dom goda kommer få lov att kämpa tillsammans för att besegra Sylar, han kommer säkert att använda Eden's kraft för att få Peter att slåss mot dom goda först eller nått sånt förutsägbart.
Men han fick ju inte Edens kraft eftersom hon sköt sig?
Var det bara jag som satt och gissade mellan Sylar och Nathan när hon skulle ringa till Claires pappa?
Själv trodde jag att det skulle vara Linderman som svara, precis som jag trodde att det var till Linderman som Hiro och Ando skulle tas till när de kidnappades i förra avsnittet (visades sig ju att det var Hiros pappa istället). Den mannen verkar ju ha att göra med alla i serien, skumma affärer med Nathan och Peters familj, ännu skummare affärer med Nikki/Jessica och DL, han hade en av Isaacs målningar och även samurai svärdet som Hiro behöver. Tror även att han är chef över Claires pappa.
Var det bara jag som satt och gissade mellan Sylar och Nathan när hon skulle ringa till Claires pappa?
Jag trodde att Mr. Bennet skulle svara, att han skulle vara hennes biologiska far. Det var väl rätt dumt tänkt egentligen eftersom han älskar sin fru men det hade onekligen varit intressant om det varit så, då hade ju Claire och han fått reda ut det förflutna på allvar.
Kan bli roligt i framtiden, att Pieta räddade hans dotter typ när han var emot det. Hoppas dom inte drar ut på det bara, ska trots allt sändas 5 säsonger.
Kan bli roligt i framtiden, att Pieta räddade hans dotter typ när han var emot det. Hoppas dom inte drar ut på det bara, ska trots allt sändas 5 säsonger.
Ja, Nathans är så där lömsk på ett sätt. Han blir typ en sån evil-snubbe som menar väl fast har sina brutala och inhumanska sätt för att gå tillväga.