2006-10-13, 18:31
Medlem
Floddys avatar
Streckkollade på de tre första avsnitten nu, verkar lovande.
Har strippan några egna krafter, eller är det DL som "hjälper" henne med allt?

Japanen är skön!
"Skön, fan är du böckling eller?" (citat: Micke Dubois)
Citera
2006-10-13, 18:43
Medlem
Vädligt mycket xmen över serien. Evolutionen tar ett nytt steg, de muterade generna ger folk nya krafter av slumpmässig karaktär. Vi finner några onda och vi finner några goda sådana människor. De med krafter blir ofta missförstådda och verkar redan hamna lite utanför samhället.

Känns inte som det finns en enda ny idé i serien. Kunde packet inte fått roligare superkrafter? Förvandla sig till kottar, äta otroliga mängder gröt på en minut eller kanske surfa porr snabbare än bredbandet tillåter...
Citera
2006-10-14, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Vädligt mycket xmen över serien. Evolutionen tar ett nytt steg, de muterade generna ger folk nya krafter av slumpmässig karaktär. Vi finner några onda och vi finner några goda sådana människor. De med krafter blir ofta missförstådda och verkar redan hamna lite utanför samhället.

Känns inte som det finns en enda ny idé i serien. Kunde packet inte fått roligare superkrafter? Förvandla sig till kottar, äta otroliga mängder gröt på en minut eller kanske surfa porr snabbare än bredbandet tillåter...

Moget...
Citera
2006-10-15, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powah
Moget...

Men vafan är debatten nånstans? Är inte serien en xmen-kopia så redgör för dina argument, din lille bagge.
Citera
2006-10-15, 11:09
Medlem
Det finns inte många serier som är unika på det sättet att ingen annan serie liknar dom ett dugg ?? Prison Break ---> minst 18 serier som liknar P.B ( rymma från fängelse Woow helt unikt en fängelse serie )
Vem fan bryr sig om att Heroes liknar, påminner om Xmen ?? inte jag iaf.
Jag ser på en serie för att komma undan det där vanliga livet man lever, plus allt annat skratt,spänning,drama,action m.m.
Så snälla sluta och tyck till om allt för att någon skall lägga märka till er på nätet. Njut av livet för du lever det bara en gång, Heroes är här för att stanna ( hoppas jag för bruden med split personlighet, polisen och japsaren är helt enkelt för jävla coola )
Någon som vågar gissa på vad skylar sysslar med ?? eller är ??
Citera
2006-10-15, 15:32
Medlem
Även om grundförutsättningarna är desamma för Heroes och X-men så tycker jag att berättarstilen skiljer sig väldigt mycket åt.
Medans X-men är ren action så är Heroes mer åt thriller-hållet.

Tycker själv att Heroes påminner mer om en Dean R Koontz-roman än om X-men-filmerna.

Dessutom är serien jävligt bra.
Citera
2006-10-16, 11:57
Medlem
Sträckkollade de 3 första avsnitten häromdan också. Verka riktigt lovande, men det är ändå något jag stör mig på, dock vet jag inte vad. Nytt avsnitt i natt va?
Citera
2006-10-16, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Men vafan är debatten nånstans? Är inte serien en xmen-kopia så redgör för dina argument, din lille bagge.

Ja, serien är x-men influerad, inget fel med det, x-men är bra!
Sen om du vill debattera med honom om kottar, gröt och porr så kör på, jag engagerar mig inte i det!
Citera
2006-10-17, 08:55
Medlem
Floddys avatar
Diggade slutet i nya EPt! =D

Hiro äger.
Citera
2006-10-17, 12:53
Medlem
Paisleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoamigos.tk
Det finns inte många serier som är unika på det sättet att ingen annan serie liknar dom ett dugg ?? Prison Break ---> minst 18 serier som liknar P.B ( rymma från fängelse Woow helt unikt en fängelse serie )
Vem fan bryr sig om att Heroes liknar, påminner om Xmen ?? inte jag iaf.
Jag ser på en serie för att komma undan det där vanliga livet man lever, plus allt annat skratt,spänning,drama,action m.m.
Så snälla sluta och tyck till om allt för att någon skall lägga märka till er på nätet. Njut av livet för du lever det bara en gång, Heroes är här för att stanna ( hoppas jag för bruden med split personlighet, polisen och japsaren är helt enkelt för jävla coola )
Någon som vågar gissa på vad skylar sysslar med ?? eller är ??

Precis!

När blev det negativt att förknippas med X-men...???
Citera
2006-10-17, 21:44
Medlem
MagicKingdoms avatar
otroligt bra serie.. kollade senaste EP nyss..
den här blir bara starkare.. och samtidigt tycker jag både prisonbreak och lost har börjat tappa.....
Citera
2006-10-17, 22:20
Medlem
Hardgoods avatar
Ja jäklar vilken avslutning på avsnitt 4! Måste säga att jag faktiskt reagerar på det utmärkta bildspråket i serien. Det är en hel del scener som är riktigt vassa. Som avslutet på avsnitt 3 eller när den lille killen står i stålmannendräkt och sörplar läsk och tittar på Peter (?) försöker flyga vid lekplatsen. Snyggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in