2010-02-07, 02:21
Medlem
Senaste avsnittet var helt okej. Känns nästan sorgligt att Sylar nu har ändrat sin personlighet totalt, och till och med börjat visa empati. Känns rätt sjukt, han är ju Sylar liksom. En skurk, bov eller anti-hjälte. Kalla honom vad ni vill, han kommer till 99% chans ses som en "hero" efter säsongsavslutningen, vilket enligt mig faktiskt känns tråkigt. Hoppas, och tror faktiskt lite, på att han slashar upp Erics huvud och snor hans kraft. Det borde väl vara okej för en hjälte, att sno en "bad guys" kraft? Skulle han sedan dessutom ta Samuels kraft, ja då är han fullkomligt oslagbar.

Inför säsongsavslutningen hoppas jag följande:
*Att Emma dör. Alldeles för dryg och dessutom ingen särskilt bra kraft, så bort med henne.
*Att Sylar, Peter, Claire, Hiro, Ando och Mohinder går ihop till en egen liten armé och attackerar Samuel och hans gäng. Skulle bli en sån sjukt bra avslutning på säsong ett om det hände. Längtar verkligen till specialeffekterna!
*Skulle inte skada om Peter fick tillbaka sin original-kraft heller.
*Självklart att man i slutet får se en hint av handlingen i säsong 5 (som kommer senare i år, eller?).

Inför säsong 5 måste de verkligen få till en bättre budget, och framförallt, en mycket, mycket bättre plot!
Citera
2010-02-07, 02:32
Medlem
Yules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Det kommer han nog aldrig få, tyvärr. De insåg nog att han skulle bli alldeles för mäktig då. Han var ju den mäktigaste karaktären, i princip. Istället för att skära upp folk som sylar gjorde behövde han ju bara vara nära dem...

Jag gillar dock att han måste ta på folk för att kopiera deras krafter. Det borde han ha haft innan..
Citera
2010-02-07, 02:41
Medlem
Yukus avatar
Fast det lärde väl sig Sylar också, att sno krafter (eller kopiera eller nått) genom berörning eller nått? När han blev tillfälligt kär i den där bruden med elektriska krafter. Att han sen fortsatte slice upp huvuden var väl bara en hobby
Citera
2010-02-07, 08:43
Medlem
suck en till säsong? jobbigt att serien inte tar slut, jag måste ju se alla avsnitt annars känns det helt meningslöst att ha tittat så här långt, Jag vill fan se ett slut!!

serien hade sin storhetstid i s1 och folk hade skyhöga förhoppningar inför s2 men där sprack det.
Karaktärerna som har hängt med sen s1 har iaf fått ihop en del pengar, heroes var ju värsta hypen när de kom, kommer ihåg hur småflickorna vid röda mattan skrek som aldrig förr när hiro osv gick förbi.... (nån galagrejs i usa)
Citera
2010-02-07, 14:12
Medlem
Citat:
Senaste avsnittet var helt okej. Känns nästan sorgligt att Sylar nu har ändrat sin personlighet totalt, och till och med börjat visa empati. Känns rätt sjukt, han är ju Sylar liksom. En skurk, bov eller anti-hjälte.

Jag skulle inte kalla det sjukt. Han har länge haft en strid inom sig när det gäller gott och ont. Första gången han mördade någon tänkte han ju ta livet av sig, så han är inte ond per definition. Men när allt startade gick det ju överstyr, och han kände väl många gånger att det är för sent att ändra. På samma sätt som varför vissa barn inte går i skolan fungerar det med Sylar. Ungen har halkat efter och mår dåligt av att de inte kan något, så de orkar inte med skolan psykiskt, struntar i att gå för det är för tungt och halkar därför efter ännu mer ju längre tiden går. Men så kan man inse att ens framtid kommer gå åt helvete och man får en boost att börja ta igen allt.

När Sylar hade börjat mörda och alla hatade honom, var det lite kört att börja ett snällt liv, för ingen accepterade honom i alla fall. Genom att vara ond kunde han bekräfta hatet och behövde inte bry sig om att man skulle vara älskad. Så hans ondska bottnar sig både i "the hunger" och i att det gick överstyr, inte för att han per definition är en ond människa. Sådan kör Disney med.
Citera
2010-02-07, 20:03
Medlem
Man får också ha i åtanke att Sylar upplevde att han var helt själv i ungefär tre år och i ytterligare kanske nio år var den enda han hade att prata med Peter. Det kan ha gett honom viss tid att tänka och bearbeta en hel del; särskilt som han redan innan han hamnade i det där "fängelset" ville ändra sig.
Citera
2010-02-08, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
.
Det är inte en helt omöjlig teori. Att döma av hennes framtida hon har hon ju förmågan att bli en "hårding" eller vad man skall kalla det. Ond vet jag inte om det är rätt ord, för hon arbetade ju för polisen i framtiden vi såg.

Vilken hint tänker du på?

Tänkte väl främst på mötet mellan henne och Sylar: You and me, we're alike. typ. Även fast det kanske mest anspelade på att de bägge har svårt att passa in och är ensamma så får jag ändå känslan av att Claire inte kommer att vara den snälla cheerleadern länge till.

Lite synd är det ju att Sylar verkar bli god, det var en fantastisk scen när han ''kom fram ur'' Nathan där vid thanksgiving middagen. Jag satt med ett stort hånflin genom hela scenen, Zachary Quinto är en riktigt bra skådis.
Citera
2010-02-09, 09:13
Medlem
då var det slut! var väl helt ok, nu känns det verkligen som att serien är på väg att ta slut.

skulle inte förvåna mig om sista avsnittet på serien slutar med en solförmörkelse och alla krafter försvinner
Citera
2010-02-09, 09:54
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Senaste avsnittet var helt okej. Känns nästan sorgligt att Sylar nu har ändrat sin personlighet totalt, och till och med börjat visa empati. Känns rätt sjukt, han är ju Sylar liksom. En skurk, bov eller anti-hjälte. Kalla honom vad ni vill, han kommer till 99% chans ses som en "hero" efter säsongsavslutningen, vilket enligt mig faktiskt känns tråkigt. Hoppas, och tror faktiskt lite, på att han slashar upp Erics huvud och snor hans kraft. Det borde väl vara okej för en hjälte, att sno en "bad guys" kraft? Skulle han sedan dessutom ta Samuels kraft, ja då är han fullkomligt oslagbar.

Inför säsongsavslutningen hoppas jag följande:
*Att Emma dör. Alldeles för dryg och dessutom ingen särskilt bra kraft, så bort med henne.
*Att Sylar, Peter, Claire, Hiro, Ando och Mohinder går ihop till en egen liten armé och attackerar Samuel och hans gäng. Skulle bli en sån sjukt bra avslutning på säsong ett om det hände. Längtar verkligen till specialeffekterna!
*Självklart att man i slutet får se en hint av handlingen i säsong 5 (som kommer senare i år, eller?).

Inför säsong 5 måste de verkligen få till en bättre budget, och framförallt, en mycket, mycket bättre plot!

Det absolut sämsta med den här säsongen måste nog vara Hiros historia om den där jävla bönan, fyfan att nästan förstöra allting pga. en tjej. Varför kunde han inte bara ha dött av den där tumören snabbare?

Angående avsnitt 19 (säsongsavslutning?):

Citera
2010-02-09, 13:58
Medlem
elelitos avatar
Första säsongen var riktigt jävla bra enligt mig, hade det mesta. Sen gick det snabbt neråt.
Citera
2010-02-09, 14:45
Medlem

Lite för många plotholes denna episod enligt mig.
Citera
2010-02-09, 14:52
Medlem
Giorgis avatar
All denna buildup och de avslutar det såhär? För helvete...

Början på nästa volym känns som en sista utväg för manusförfattarna.
Senast redigerad av Giorgi 2010-02-09 kl. 14:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in