Nu tänker jag inte sitta här och diskutera ett officiellt släppt avsnitt med massa spoilerrutor.
Jag är verkligen berörd av veckans avsnitt och det var nog på tiden att Sylar och Peter fick sig ett rejält snack. Och rejälare än ett par år blir det ju inte. Det var väl inte så oväntat att känslorna byggde upp väggen och att de inte skulle få ner den förrän deras inre agg var uträttat. Men scenerna var perfekt gjorda, och man kan aldrig få nog av personliga konversationer om man älskar karaktärerna.
Trots att det rör sig om att få dödad någon man håller om hårt är ett par år lite väl långsint av Peter, särskilt eftersom det slog om på några sekunder mot slutet. Då Sylar ändå aktivt visade hur han ångrar allt bör det hårdast fastetsade lossna lite tidigare.
Säsongen har åter igen levt upp till sin titel: Redemtion, och bättre blir det för varje gång också.
Vad tror ni om de begravda? Hittas de via Angelas drömmar, blir de hjälpta av Peter & Sylar, kommer Hiro till undsättning eller blir det Samuel som fiskar upp dem igen måntro?
Även denna story var bättre än väntad, särskilt då jag tjatat massor om hemligheter från det förflutna. Men den "yngre" HRG var inte övertygande för fem öre.
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Tiden inne i Sylars huvud var bra berättande, ser ju bra ut att han ska förbli "god" nu , kan hoppas det åtminstonde så inte författarna börjar vela med honom igen

.
Vi hoppas verkligen att han förbli god nu (om det följer fler säsonger). Att döma av Peters reaktion känns det som de behandlade situationen som att den nästan hänt. Fast det var förhoppningsvis bara jag. Jag trivs med en god Sylar, då jag i mitten av säsongen slutade gilla honom efter sina iskalla dåd.