2010-02-02, 19:33
Medlem
Ja, jag fattar inte heller det. Jag tycker Sylar borde ta Parkmans kraft från Peter och sen kan Peter ta Sylars tillbaka. Sylar och Peter i ett skönt tag-team blir fint att se tror jag.
Citera
2010-02-02, 19:33
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Om det är någon som är oklok nog att läsa detta utan att ha sett senaste avsnittet...

Citera
2010-02-02, 19:35
Medlem
att det ska ta till näst sista avsnittet för att dt ska börja bli lite kvalitè på serien

Tiden inne i Sylars huvud var bra berättande, ser ju bra ut att han ska förbli "god" nu , kan hoppas det åtminstonde så inte författarna börjar vela med honom igen .

Intressant att man fick en större inblick i Noahs liv och hur han kom att gå med i company.

Slutet får mig dock att fundera, hur tror klonkillen att han ska kunna vinna mot Sylar + Peter(som har parkmans kraft) , måste ha något ess i rockärmen annars ser jag inte att det kommer vara särskilt länge :P

Nästa avsnitt(avsnitt 19, säsongsfinal)
Citera
2010-02-02, 20:30
Medlem
flanellografs avatar
Citera
2010-02-02, 23:30
Medlem
w00t jag gillar preview till ep19, kommer bli en riktig höjdar final nästa vecka. Jag hoppas dock att Samuel lyckas avslöja för allmänheten så att säsong5 får en annan niche i serien.
Citera
2010-02-03, 01:05
Medlem
Nu tänker jag inte sitta här och diskutera ett officiellt släppt avsnitt med massa spoilerrutor.

Jag är verkligen berörd av veckans avsnitt och det var nog på tiden att Sylar och Peter fick sig ett rejält snack. Och rejälare än ett par år blir det ju inte. Det var väl inte så oväntat att känslorna byggde upp väggen och att de inte skulle få ner den förrän deras inre agg var uträttat. Men scenerna var perfekt gjorda, och man kan aldrig få nog av personliga konversationer om man älskar karaktärerna.

Trots att det rör sig om att få dödad någon man håller om hårt är ett par år lite väl långsint av Peter, särskilt eftersom det slog om på några sekunder mot slutet. Då Sylar ändå aktivt visade hur han ångrar allt bör det hårdast fastetsade lossna lite tidigare.

Säsongen har åter igen levt upp till sin titel: Redemtion, och bättre blir det för varje gång också.

Vad tror ni om de begravda? Hittas de via Angelas drömmar, blir de hjälpta av Peter & Sylar, kommer Hiro till undsättning eller blir det Samuel som fiskar upp dem igen måntro?
Även denna story var bättre än väntad, särskilt då jag tjatat massor om hemligheter från det förflutna. Men den "yngre" HRG var inte övertygande för fem öre.

Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Tiden inne i Sylars huvud var bra berättande, ser ju bra ut att han ska förbli "god" nu , kan hoppas det åtminstonde så inte författarna börjar vela med honom igen .
Vi hoppas verkligen att han förbli god nu (om det följer fler säsonger). Att döma av Peters reaktion känns det som de behandlade situationen som att den nästan hänt. Fast det var förhoppningsvis bara jag. Jag trivs med en god Sylar, då jag i mitten av säsongen slutade gilla honom efter sina iskalla dåd.
Senast redigerad av LupusX 2010-02-03 kl. 01:12.
Citera
2010-02-03, 01:54
Medlem
Dougs avatar
Ska bli intressant hur säsongen slutar. Tyvärr har Heroes blivit en serie jag inte direkt längtar efter.
När säsong ett kom längtade jag som fan efter nya avsnitt.
Citera
2010-02-05, 12:20
Medlem
elitzs avatar
Ska bli kul å se om det blir någon fight med peter och sylar i samma lag.
Citera
2010-02-05, 13:07
Medlem
HAhaas avatar
Borde inte Peter kunna ta Sylars suga åt sig krafter automatiskt så han blir som han var innan?
Citera
2010-02-05, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Vad tror ni om de begravda? Hittas de via Angelas drömmar, blir de hjälpta av Peter & Sylar, kommer Hiro till undsättning eller blir det Samuel som fiskar upp dem igen måntro?
En möjlighet är väl att Noah Bennet dör? Var väl i första eller andra säsongen som vi fick se Claire i framtiden som ond? Hon kanske gör en helomvändning och blir som Sylar när hennes far dör, det hintades det ju om i senaste avsnittet också.

Fast jag kanske har missat något i.o.m att jag inte följt serien särskilt bra på sistone.
Citera
2010-02-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAhaa
Borde inte Peter kunna ta Sylars suga åt sig krafter automatiskt så han blir som han var innan?

Nja, det fungerar inte riktigt så. Vissa teorier säger att Sylar och Peter har samma kraft som manifesterats på olika sätt. Peters mimikkraft har ju dessutom redan framträtt på två helt olika sätt, vilket påvisar teorin om att Sylars kraft, och möjligen Arthurs, skulle vara ett tredje, respektive fjärde sätt att manifesteras på. Och om detta stämmer kommer inte Peter påverkas av att ta en kraft han redan har.

Ett annat sätt att se på saken är att mimicry inte riktigt är en kraft, utan snarare ett sätt att lagra krafter. Så tar Peter en kraft från Sylar, tar han en lagrad kraft, inte själva lagringsförmågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Yupanqui
En möjlighet är väl att Noah Bennet dör? Var väl i första eller andra säsongen som vi fick se Claire i framtiden som ond? Hon kanske gör en helomvändning och blir som Sylar när hennes far dör, det hintades det ju om i senaste avsnittet också.

Fast jag kanske har missat något i.o.m att jag inte följt serien särskilt bra på sistone.

Det är inte en helt omöjlig teori. Att döma av hennes framtida hon har hon ju förmågan att bli en "hårding" eller vad man skall kalla det. Ond vet jag inte om det är rätt ord, för hon arbetade ju för polisen i framtiden vi såg.

Vilken hint tänker du på?
Citera
2010-02-06, 01:35
Bannlyst
garvade ihjäl mig när Ando skulle skaka hand med den där snubben på mentalsjukhuset. Im Chuck, im Buck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in