2009-04-29, 21:29
Medlem
Paparobos avatar
Om Sylar har Nathans alla minnen så borde nya Nathan minnas vilka krafter Sylar hade. Nathan kommer ju förr eller senare komma på sig själv genom att skära sig själv eller råka byta skepnad eller något sådant. Annars borde det inte dröja länge innan någon annan kommer på det.

Fast det är ju heroes vi snackar om.
Citera
2009-04-29, 22:23
Medlem
Vad jag inte fattar är,

både Angela och Noah vet att Claire har helande blod. Men ändå låter de Nathan dö. Och behåller Sylar som Nathan. Känns som ett plothole men det kanske visar sig i säsong 4 varför man gjorde så.

Jag menar, man behöver ju inte tänka så hemskt långt för att begripa att Sylar kommer tillbaka.
Citera
2009-04-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Hur är Heroes nuförtiden?
Såg bara säsong 1 ut och tyckte då att det var rätt bra..

Det har gått ner sig så in i helvete om du frågar mig. Säsong ett var mycket bra, säsong två helt okej och nu när säsong fyra är slut har jag gett upp serien totalt. Den saknar något direkt mål och bara fortsätter för att dom ska dra in pengar känns det som. Ungefär som Prison Breaks öde...
Citera
2009-04-29, 22:38
Medlem
Artygs avatar
Blir spännande att se hur de gör..
Kommer de att döda Nathan genom att Sylar börjar minnas igen eller kommer han alltid att vara nathan. Det känns inte som att det finns utrymme för de båda i samma kropp.
Citera
2009-04-29, 23:47
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korgan
Vad jag inte fattar är,

både Angela och Noah vet att Claire har helande blod. Men ändå låter de Nathan dö. Och behåller Sylar som Nathan. Känns som ett plothole men det kanske visar sig i säsong 4 varför man gjorde så.

Jag menar, man behöver ju inte tänka så hemskt långt för att begripa att Sylar kommer tillbaka.

Har tänkt samma sak, varför inte anväda sig av det?

Nåja. Nån som vet när säsong 5 börjar?
Citera
2009-04-30, 00:07
Medlem
yukikazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Har tänkt samma sak, varför inte anväda sig av det?

Nåja. Nån som vet när säsong 5 börjar?

Med heroes dåliga tittarsiffror tvivlar jag på en ny säsong haha
Citera
2009-04-30, 00:27
Medlem
maiden_666s avatar
Alla säger detta är en av deras favorit serier jag har inte sett ett enda avsnitt ännu, verkar som många på FB också uppskattar serien, kanske borde ge det ett försök.
Citera
2009-04-30, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WDDG
Sylar kan ta krafter genom att bara röra vid andra också som han gör med Elle i något avsnitt minns inte vilket man han behöver nödvändigtvis inte döda någon för att göra det.

Just ja, glömde helt bort att Elle lyckades lära honom det. Lätt att glömma då han bara tagit utan att döda 1 gång. Sen för övrigt om han kan ta krafter utan att döda, och han inte tog den kraften från nån annan. Betyder det ju att sylar fick 2 förmågor i början? Hans första ska ju vara att han förstår hur saker fungerar?

Och om nu hans förmåga att ta "krafter genom att röra" ingår i hans "förmåga att förstå allt"(vilket ger hans begär att ta andra krafter). Varför får då inte Peter samma sug förrän han absorberar Sylars kraft. (Från fredliga Sylar i framtiden)

Dessutom har ju Sylar sj sagt "The only one that's is truly mine", när danko frågar om han snott förmågan han använde för att fixa hans klocka.

Så slutsatsen verkar vara att antigen har Sylar snott "svamp-sug" från nån man inte fick se, eller så föddes han med 2 krafter, eller snott "förmågan att förstå" utan att veta om det först av alla, och trott att det var hans första?

Manusförfattarna är bra snurriga.
Senast redigerad av SanCo 2009-04-30 kl. 00:42.
Citera
2009-04-30, 01:04
Medlem
krutburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maiden_666
Alla säger detta är en av deras favorit serier jag har inte sett ett enda avsnitt ännu, verkar som många på FB också uppskattar serien, kanske borde ge det ett försök.

Första säsongen är helt klart värd att se, efter det blir det ganska tveksamt men jag tycker nog den är sevärd genom säsong 2 och 3 också.
Säsong 1 tyckte jag personligen var lite seg upp till avsnitt 15 eller så, men väl värt den långsamma uppbyggnaden.
Citera
2009-04-30, 05:38
Medlem
o.0s avatar
Tyckte att sista avsnittet var coolt och så men seriöst, finns ju fan inte något slut på serien, man börjar inse hur jävla desperata dom är att klämma ut så mycket stålar som möjligt , men varför inte börja på något nytt projekt och avsluta detta medans dom kan, en gåta jag förmodlingen aldrig kommer få svar på, hur som helst, det jag tänkte säga var att Heroes börjar nästan bli precis som en Japansk manga/anime serie och därför tänker jag sluta kolla medans jag kan ^^
Citera
2009-04-30, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o.0
Tyckte att sista avsnittet var coolt och så men seriöst, finns ju fan inte något slut på serien, man börjar inse hur jävla desperata dom är att klämma ut så mycket stålar som möjligt , men varför inte börja på något nytt projekt och avsluta detta medans dom kan, en gåta jag förmodlingen aldrig kommer få svar på, hur som helst, det jag tänkte säga var att Heroes börjar nästan bli precis som en Japansk manga/anime serie och därför tänker jag sluta kolla medans jag kan ^^

flesta japanska anime serier brukar vara mellan 10-20 avsnitter.
Citera
2009-04-30, 11:25
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yukikaze
Med heroes dåliga tittarsiffror tvivlar jag på en ny säsong haha

Enligt Wiki så är det den mest populära serien bland ungdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in