Citat:
Ursprungligen postat av rept
Ja eller hur, varför har dom inte använt sig av the haitian i alla försök att stoppa honom.
Sylar har helande krafter, vilket även funkar när Haitiern varit framme och lekt. Detta märker vi bl.a. hos Peter i säsong 2. Har för mig även att Angela blev helad av Linderman, men jag minns inte om det var Haitiern som orsakade hennes minnesluckor eller om det var Arthur själv.
---
Jag börjar bli lite smått trött på Samuel. Det verkar som om de tror att han är tillräckligt spännande för att fungera som cliffhanger inför varje reklamavbrott. Han hoppar in titt som tätt runt ett hörn, samma visa varje gång, och så gör han något mystiskt som skall verka spännande. Det räcker nu. Vi har fattat att du har planerat att rekrytera medlemmar till din cirkusföreställning.
När Haitiern är tillbaka nalkas company business! Tyvärr överanvänder han pistolhot, vilket får honom att verka rädd och svag. Men det kanske är poängen.
Matt och Sylar-historien är i vanlig ordning mycket trevlig att följa. Kan knappt bärga mig till nästa avsnitt för att se hur det går och om dödandet hade någon effekt.