2009-11-11, 12:36
Medlem
cerns avatar
Är det någon annan än jag som stör sig mer och mer på den döva brudens snack? tycker hon gaggar hela tiden nu och det låter ju jävligt illa. Vad har vi fått se av Clarie Bunny idag då? absolut ingenting.. det enda som är spännande nu med hela serien är Sylars jakt.
Citera
2009-11-11, 14:23
Medlem
Goodsoups avatar
gryyyyymt avsnitt ÄNTLIGEN är the haitian tillbaka jag vill se mer mer mer av han! lätt starkaste och grymmaste killen i serien.
Citera
2009-11-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodsoup
gryyyyymt avsnitt ÄNTLIGEN är the haitian tillbaka jag vill se mer mer mer av han! lätt starkaste och grymmaste killen i serien.

Förstår inte varför inte han och Sylar fortfarande inte mötts.
Citera
2009-11-11, 17:11
Medlem
repts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Förstår inte varför inte han och Sylar fortfarande inte mötts.

Ja eller hur, varför har dom inte använt sig av the haitian i alla försök att stoppa honom.
Citera
2009-11-11, 18:13
Medlem
t0t0mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rept
Ja eller hur, varför har dom inte använt sig av the haitian i alla försök att stoppa honom.

Dom använde väl honom i säsong 1 när dom fångade sylar?
Kan tyvärr inte kolla tillbaka eftersom att jag inte har säsong 1 kvar får nog tanka hem alla igen. Måste köpa en till hårddisk bara haha..

Sen så möttes dom När Arthur dog. Haitiens kraft var enbart mot Arthur då och så kom Syler och döda Arthur.

Bara jag som tänkte på Fight Club när Parkman kom på att "döda" sig själv för att bli av med Sylar?
Citera
2009-11-11, 18:49
Medlem
Verkar som om jag är i minoritet med att gilla Parkman då. Tycker att han har haft både en bra kraft och sevärda storylines kring honom. Han är ju långt bättre en både Claire och Hiro iallafall.

Hur blev det egentligen med Mohinder? Han skymtade ju förbi i förra avsnittet, men det verkade inte bli något av det än. Hursomhelst är han också en favoritkaraktär.
Citera
2009-11-11, 18:49
Medlem
Reffe0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miarose

Jävla idiot lär dig använda spoiler för kommande avsnitt.
Citera
2009-11-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Och skumt att hans förmåga att se färger va borta. Fattade inte riktigt det där..
Förlorade han kraft av att läka andra eller valde han bara bort den..hmm.

Arthur Mitchell (Peters farsa) tog hans kraft i nåt avsnitt i säsong 3 lr så, sen fick peter tag på en flaska med power-juice som Arthur tillverkat och fick på så sätt tebax en kraft.

Men enligt av vad jag läst just nu på heroeswiki, så verkar krafter manifestera enligt vad man verkligen vill ha.
Citat:
Matt points out Ando could get any number of powers but Daphne points out she wanted to run and gained the ability to run. Matt, worried about what people thought about him, had gained telepathy.

Och som peter har nämnt så i alla framtider där han hade alla krafter ville Claire ha ihjäl honom, så antar att han inte ville ha tebax alla krafter när han gjorde en injektion, mot sin vilja. Han tog den för att rädda Nathan, och då fick han precis den kraft han "behövde", replication, och tog Nathans kraft och stack där ifrån.
Citera
2009-11-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rept

Sylar har helande krafter, vilket även funkar när Haitiern varit framme och lekt. Detta märker vi bl.a. hos Peter i säsong 2. Har för mig även att Angela blev helad av Linderman, men jag minns inte om det var Haitiern som orsakade hennes minnesluckor eller om det var Arthur själv.

---

Jag börjar bli lite smått trött på Samuel. Det verkar som om de tror att han är tillräckligt spännande för att fungera som cliffhanger inför varje reklamavbrott. Han hoppar in titt som tätt runt ett hörn, samma visa varje gång, och så gör han något mystiskt som skall verka spännande. Det räcker nu. Vi har fattat att du har planerat att rekrytera medlemmar till din cirkusföreställning.

När Haitiern är tillbaka nalkas company business! Tyvärr överanvänder han pistolhot, vilket får honom att verka rädd och svag. Men det kanske är poängen.

Matt och Sylar-historien är i vanlig ordning mycket trevlig att följa. Kan knappt bärga mig till nästa avsnitt för att se hur det går och om dödandet hade någon effekt.
Citera
2009-11-12, 17:35
Medlem
Hummlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Är det någon annan än jag som stör sig mer och mer på den döva brudens snack? tycker hon gaggar hela tiden nu och det låter ju jävligt illa. Vad har vi fått se av Clarie Bunny idag då? absolut ingenting.. det enda som är spännande nu med hela serien är Sylars jakt.

Kan vara för att den döva bruden är döv i verkligheten? Haha
Citera
2009-11-12, 17:42
Medlem
repts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Sylar har helande krafter, vilket även funkar när Haitiern varit framme och lekt. Detta märker vi bl.a. hos Peter i säsong 2. Har för mig även att Angela blev helad av Linderman, men jag minns inte om det var Haitiern som orsakade hennes minnesluckor eller om det var Arthur själv.

Syftar mer på att dom borde använt sig av honom så att Sylars krafter inte fungerar, sen är det ju bara att skjuta ihjäl honom eller vad som helst. Men ja, då skulle ju serien förstöras men ändå, det är ju inte svårt att ha ihjäl honom om dom bara vill.
Citera
2009-11-12, 18:25
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Tycker hon gör det jävligt bra, kan inte vara den lättaste rollen att spela.
Sen är hon rätt läcker på nåt sätt, fast det vore kul om något hände med karaktären snart. Hon borde ju ha någon betydande roll med tanke att hon är med ganska frekvent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in