2009-10-21, 01:32
Medlem
VerbalHolograms avatar
Vad är det med döv-tjejens kraft? Verkar ju alltid dra till sig väldigt mycket uppmärksamhet när hon spelar något instrument, och hon kan tydligen göra skada med den? Kan hon hela också? Hiro verkade lite väl pigg efter att ha kollapsat pga. en hjärntumör.
Citera
2009-10-21, 01:48
Medlem
Knaffells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerbalHologram
Vad är det med döv-tjejens kraft? Verkar ju alltid dra till sig väldigt mycket uppmärksamhet när hon spelar något instrument, och hon kan tydligen göra skada med den? Kan hon hela också? Hiro verkade lite väl pigg efter att ha kollapsat pga. en hjärntumör.

Om du med pigg menar jävligt kåt, så ja, hon kan "hela"
Citera
2009-10-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ångmaskin
och att den döva kvinnan bidrar noll till serien
Hon är älskad av massvis av människor. I synnerhet eftersom hon ger serien säsong 1-tendenser då alla upptäckte sina nya krafter på den tiden.

Emma har stor potential och kan få Peter på fötterna igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Knaffell
... Han kan ju inte styra över när han får någons kraft, utan så fort han rör vid någon så får han den personens kraft.
Det är nog en förhastad slutsats bara för att han har råkat få krafter omedvetet. Då visste han heller inte om att det fanns en kraft att ta av. Nu vet han däremot att Emma har en kraft och kan medvetet låta bli.
Citera
2009-10-21, 22:44
Medlem
Knaffells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Hon är älskad av massvis av människor. I synnerhet eftersom hon ger serien säsong 1-tendenser då alla upptäckte sina nya krafter på den tiden.

Emma har stor potential och kan få Peter på fötterna igen.

Det är nog en förhastad slutsats bara för att han har råkat få krafter omedvetet. Då visste han heller inte om att det fanns en kraft att ta av. Nu vet han däremot att Emma har en kraft och kan medvetet låta bli.

Menar du att han medvetet valde att ta "helar-killens" krafter då han låg medvetlös/död?
Citera
2009-10-21, 22:50
Medlem
Citat:
Menar du att han medvetet valde att ta "helar-killens" krafter då han låg medvetlös/död?
Ingen kraftöverföring skedde under tiden Peter låg halvdöd. Det hände antagligen senare, det är ju ett stort hopp i serien.
Citera
2009-10-21, 23:24
Medlem
Knaffells avatar
Citat:
Ingen kraftöverföring skedde under tiden Peter låg halvdöd. Det hände antagligen senare, det är ju ett stort hopp i serien.

Det du menar är alltså att han kan styra över sin kraft och därmed välja när han vill och inte vill absorbera andra personers krafter?

För under hela seriens gång har det ju varit så att han inte kunnat styra det, visst har han kunnat röra vid någon medvetet för att få den personens kraft, men det har ofta hänt att han "råkat" få någons kraft och därmed förlorat en mer "behövlig/bättre" kraft.
Citera
2009-10-22, 00:09
Medlem
Inhales avatar
Citat:

Det var ju killen som helade Peter.

10 minuter senare i avsnittet när Noah står på verandan och Peter kommer ut ur huset frågar han ju: "Did you get his ability?" och får ett "yeah" som svar.
Så uppenbarligen har ju Peter tagit killens förmåga, men att regissören inte tyckte det var lönt att "wasta tape" på det.
Citera
2009-10-22, 00:17
Medlem
Inhales avatar
Citat:
Det du menar är alltså att han kan styra över sin kraft och därmed välja när han vill och inte vill absorbera andra personers krafter?

För under hela seriens gång har det ju varit så att han inte kunnat styra det, visst har han kunnat röra vid någon medvetet för att få den personens kraft, men det har ofta hänt att han "råkat" få någons kraft och därmed förlorat en mer "behövlig/bättre" kraft.

Jag tror du glömmer att alla karaktärer hela tiden lär sig hantera deras förmågor bättre och finslipa.
Sylar lärde sig ju att ta folks förmågor utan att slakta sina offer (Elles "ström-kastar-grej")
Så Peter kan nog (förutom att ta folk förmågor) välja om dom ska få ha kvar dom eller inte, eller kanske tom. ge någon en av hans egna..... Typ som hans farsa Arthur.
...Bara det att han inte lärt sig det än
Citera
2009-10-22, 01:16
Medlem
Precis, Sylars empathic mimicry speglar ju också hans kluvna ond/good-personlighet. På samma sätt har väl Peters krafter inte degrerats, men anpassat sig mer till hans personlighet. Han är ju inte lika dumdristig nu som han var då han besatt alla dessa krafter samtidigt... Claire försökte ju döda honom i varenda framtid han besökte, så att endast ha en kraft åt gången är nog en god idé.

Med stor sannolikhet kommer han kunna kontrollera detta mer och mer och det är något jag har uppfattat under de senaste episoderna, ja förutom när han tog Emmas. Inga andra scener tyder på att han inte kan kontrollera vilka han tar av.
Citera
2009-10-22, 07:43
Medlem
Knaffells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale

Jag tror du glömmer att alla karaktärer hela tiden lär sig hantera deras förmågor bättre och finslipa.
Sylar lärde sig ju att ta folks förmågor utan att slakta sina offer (Elles "ström-kastar-grej")
Så Peter kan nog (förutom att ta folk förmågor) välja om dom ska få ha kvar dom eller inte, eller kanske tom. ge någon en av hans egna..... Typ som hans farsa Arthur.
...Bara det att han inte lärt sig det än

Citat:
Precis, Sylars empathic mimicry speglar ju också hans kluvna ond/good-personlighet. På samma sätt har väl Peters krafter inte degrerats, men anpassat sig mer till hans personlighet. Han är ju inte lika dumdristig nu som han var då han besatt alla dessa krafter samtidigt... Claire försökte ju döda honom i varenda framtid han besökte, så att endast ha en kraft åt gången är nog en god idé.

Med stor sannolikhet kommer han kunna kontrollera detta mer och mer och det är något jag har uppfattat under de senaste episoderna, ja förutom när han tog Emmas. Inga andra scener tyder på att han inte kan kontrollera vilka han tar av.

Ok, jag förstår hur ni resonerar.
Vid närmare eftertanke kan det faktiskt vara så som ni beskriver.

Men det jag undrade om att Hiro ändrat sig och nu så är inte anledningen till hans sjukdom hans kraft. Jag har i alla fall fått för mig att det varit så att ju er han teleporterar/stoppar tiden så ju värre blir tumören, näsblodet etc.
Senast redigerad av Knaffell 2009-10-22 kl. 07:45.
Citera
2009-10-22, 10:25
Medlem
Cpt_Kirks avatar
Fattar egentligen inte varför man fortfarande ser på Heroes. Allvarligt talat, vad är handlingen/ploten, vad är iden med det? Detta är säsong 4 och var har vi kommit? Ingenstans. Säsong 1 var genomtänkt. Säsong 2 och 3 kunde man ju iaf följa en hyfsad tråd även om det bara blev sämre och sämre. Men nu? Ungefär som att börja om från början. Ska de bygga en hel säsong runt ett "elakt" jävla tivoli är det rent ut sagt skrattretande.
Citera
2009-10-22, 16:38
Medlem
Med tanke på att Volym 5 heter "Redemtion" är det väl lite vad som pågår. Säsong 1 startade ju inte direkt med "Å världen går under", utan det tog ett par avsnitt innan "Save the Cheerleader" nämndes.

Och man tittar även för man älskar karaktärerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Knaffel
Men det jag undrade om att Hiro ändrat sig och nu så är inte anledningen till hans sjukdom hans kraft. Jag har i alla fall fått för mig att det varit så att ju er han teleporterar/stoppar tiden så ju värre blir tumören, näsblodet etc.

Det kan ju mycket väl vara så fortfarande (vilket jag tror), bara att Hiro väljer att se på saken annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in