2008-12-10, 22:59
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Finns det några karaktärer som du tycker har utvecklats på ett bra sätt?

Suresh, han är inte den morlkärringen han var i S1.

Sen så har vissa karaktärer utvecklats men inte på ett sätt jag tycker om. Sylar kan möjligtvis ha blivit skarpsinnigare och brutalare än han var i S1.
Citera
2008-12-10, 23:09
Medlem
Baaaaaaahs avatar
Tydligen ska Bryan Fuller bli involverad i "Heroes" på något sätt från och med avsnitt 20 nu när hans serie "Pushing Daisies" går i graven. Tror dock inte det kan hjälpa serien på fötter igen. Det är riktigt dåligt just nu t om. Författarna är nog lika borta som oss tittare. Vart är serien på väg? Ploten ser ut att gå framåt sedan rätt var det är, är den tillbaka på ruta ett. Sedan är det ju väldigt bra för en sjunkande serie att ta död på bra karaktärer konstant (Elle nu senast t.ex).

Men dum som man är fortsätter man att ladda ner skiten, vecka efter vecka.
Citera
2008-12-10, 23:16
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaaaaah
Tydligen ska Bryan Fuller bli involverad i "Heroes" på något sätt från och med avsnitt 20 nu när hans serie "Pushing Daisies" går i graven. Tror dock inte det kan hjälpa serien på fötter igen. Det är riktigt dåligt just nu t om. Författarna är nog lika borta som oss tittare. Vart är serien på väg? Ploten ser ut att gå framåt sedan rätt var det är, är den tillbaka på ruta ett. Sedan är det ju väldigt bra för en sjunkande serie att ta död på bra karaktärer konstant (Elle nu senast t.ex).

Den ligger ändå på 8,5-9 mille tittare varje vecka, inget super men helt ok för primetime.
Citera
2008-12-10, 23:36
Medlem
Bambuelos avatar
Citat:

Exakt så känner jag med. Börjar nästan luta åt Prison Break-hållet. Fast Heroes går åtminstonde kolla igenom utan att få migrän utav uselt skådespeleri och förutsägbarhet. Däremot så tyckte jag senaste avsnittet var rätt bra faktiskt. Även om det här med catalyst och allt tjafs känns lite väl töntigt. Var mycket mer mystiskt och spännande när inte varenda stolle hade krafter. Så fort en ny karaktär introduceras i serien så kan man ta sig fan på att den personen har dolda krafter. Diggar dock soldaten som fick superkrafter, han har spelat bra förut i The 4400, som förövrigt också gick åt helvete efter första/andra säsongen.
Citera
2008-12-11, 00:01
Medlem
Abbss avatar
Citat:

Kunde tro att jag själv skrev det där, håller med till fullo
Citera
2008-12-11, 06:44
Medlem
t0t0mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KruxaN
Väldigt bra avsnitt, som dom andra har nämnt, konstigt att Arthur bara kunde åka bak i tiden och ta från Hiro när han kunde ta från clarie som bebis? ..

Arthur såg väl det i någon av sina målningar att Claire skulle få den som bebis. Men han såg väl det först när Hiro fick se att han skulle tillbaka med Claire så att alla skulle förstå. Jag vet inte om jag kan föklara bättre för det är faan invecklat att förklara det där
Men Hiro hann före att åka tillbaka i tiden innan Arthur kunde det och då hade som sagt inte ens bebis-Claire den där ljusgrejen. Tror inte att Hiros mamma hade gett den till Arthur om han hade kommit. Iofs så kan ju Arthur bara ta..
Men va faan.. man borde väl ha insett att man inte kan åka fram och tillbaka i tiden hela tiden utan konsekvenser kanske därför Arthur inte gjorde det direkt liksom. Han kanske bara väntade att någon från nutiden skulle tillbaka och ta den liksom. Så att han kunde ta den!
.... eller nåt
Citera
2008-12-11, 06:49
Medlem
t0t0mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Finns säkert nåt svar på varför Arthur dyker upp exakt när han ska, det finns säkert nån anledning att han kanske kan styra situationer som alla tror, eller ?

Joo men typ..
jag lyckas alltid skriva något innan jag kollar resten av inläggen
Citera
2008-12-11, 08:02
Medlem
cgb spenders avatar
Jag undrar varför sylar inte tog Arthurs krafter, nu när han är så hungrig...
Citera
2008-12-11, 11:58
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cgb spender

Jag misstänker att folk med krafter blir mentalt retarderade på ett allar annat sätt. Peter använder aldrig sina krafter när dom väl behövs, utan ska alltid vänta på vad hans fiende har att säga. Claire är lika dum i huvudet. Sedan har vi Sylar som du nämnde och ja det är en hel del som blir dumma.
Citera
2008-12-11, 12:27
Medlem
t0t0mis avatar
Citat:

Men vadå.. vad ska han med Arthurs krafter?
Han ville bara döda honom för att han hade ljugit för honom och var förbannad. Ville väl visa vart skåpet skulle stå
Sylar kommer att vara ute efter Angela nu skulle jag tro.
Citera
2008-12-11, 12:32
Medlem
Giorgis avatar
Citat:

Momentet sylar dödade Arthur för att ta hans krafter skulle Haitern inte vara ansträngd längre och kunna fokusera på Sylar. Om Sylar försökte ta Arthurs kraft skulle han anses vara för farlig att leva och Peter skulle dödat honom.
Citera
2008-12-11, 13:56
Medlem
KruxaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0t0mi
Arthur såg väl det i någon av sina målningar att Claire skulle få den som bebis. Men han såg väl det först när Hiro fick se att han skulle tillbaka med Claire så att alla skulle förstå. Jag vet inte om jag kan föklara bättre för det är faan invecklat att förklara det där
Men Hiro hann före att åka tillbaka i tiden innan Arthur kunde det och då hade som sagt inte ens bebis-Claire den där ljusgrejen. Tror inte att Hiros mamma hade gett den till Arthur om han hade kommit. Iofs så kan ju Arthur bara ta..
Men va faan.. man borde väl ha insett att man inte kan åka fram och tillbaka i tiden hela tiden utan konsekvenser kanske därför Arthur inte gjorde det direkt liksom. Han kanske bara väntade att någon från nutiden skulle tillbaka och ta den liksom. Så att han kunde ta den!
.... eller nåt

Haha, väldigt komplicerat :P
Och Arthur kan ju måla framtiden, inte måla det förflutna :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in