2008-12-11, 14:13
Medlem
Lokalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaaaaah
Tydligen ska Bryan Fuller bli involverad i "Heroes" på något sätt från och med avsnitt 20 nu när hans serie "Pushing Daisies" går i graven. Tror dock inte det kan hjälpa serien på fötter igen. Det är riktigt dåligt just nu t om. Författarna är nog lika borta som oss tittare. Vart är serien på väg? Ploten ser ut att gå framåt sedan rätt var det är, är den tillbaka på ruta ett. Sedan är det ju väldigt bra för en sjunkande serie att ta död på bra karaktärer konstant (Elle nu senast t.ex).

Men dum som man är fortsätter man att ladda ner skiten, vecka efter vecka.
Haha, kunde inte sagt det bättre själv.
Första säsongen var ju otroligt bra, sedan gick det utför. Jag har till och med för mig att producenterna bad fansen om ursäkt för hur dålig den andra säsongen var. Men det kanske var en annan serie?

Jag har dock slutat att kolla på skräpet Men första säsongen ska jag nog se igen. Den var som sagt väldigt bra.
Citera
2008-12-11, 22:15
Medlem
t0t0mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KruxaN
Haha, väldigt komplicerat :P
Och Arthur kan ju måla framtiden, inte måla det förflutna :P

Nej han kan inte se bak i tiden på så sätt.. men om någon från nutid åker tillbaka så kan han se det.. och det var väl då han såg att Hiro och Claire var där då liksom..
Samtidigt så har ju Isaac målat Hiro när han hänger på den där stången
Det blir ju typ en framtid fast i det förflutna hehe..
Citera
2008-12-11, 22:17
Medlem
Aida7s avatar
Inte för att jag på något vis är en expert inom ämnet, men... Höll inte den där solförmörkelsen på himla länge? Den verkade vara i några timmar om man tittar till allt som hände i Claires storyline.

Sen undrar jag hur Arthur kunde veta att Hiro och Claire åkt tillbaka i tiden, och jag undrar även hur Isaacs tidning kunde innehålla den scenen. Isaac kunde måla framtiden, men de åkte ju bakåt i tiden. Deras göranden och låtanden där var alltså sådant som redan hade hänt, inte sådant som skulle hända. Vilket i sig är en logikvurpa, antar jag...

Var inne på nått forum och surfade, och stötte där på en rätt intressant teori. Vilket forum det var minns jag tyvärr inte, men teorin som sådan är som sagt intressant:

Angela Petrelli, eller någon annan i gruppen "Elder Heroes", skådade in i framtiden någon gång före första säsongen och såg ett antal olika scenarion för hur det ska gå för världen. Samtliga innefattar någon form av katastrof. Deras plan i första säsongen var att se till att bomben i New York skedde, eftersom det var den "minst hemska" framtiden. Detta kopplades till Lindermans kommentar om att 0,07% av världens befolkning skulle dö ("an acceptable loss by anyone's account", eller vad han nu sa), jämfört med säsong två där 98% av befolkningen skulle ha dukat under inom ett år. De som kom med teorin gissade att man mot slutet av serien skulle få veta att vad än hjältarna gjorde så skulle en katastrof ske på ett eller annat sätt, och genom att de förhindrade explosionen i första säsongen så undvek de det "bästa" scenariot och öppnade dörren för alla de värre.

Jag är inte säker på om jag tror de har rätt, men det är en intressant tanke.
Citera
2008-12-11, 22:19
Medlem
Vad skönt att sylar är tillbaka!

"Does kind of tingle" framkallade rejäla skrattsalvor
Citera
2008-12-14, 19:27
Medlem
Satt och tänkte på en sak efter senaste avsnittet, detta med "the catalyst" och "the light" som Hiro fick istället för Claire som egentligen skulle få det... Jag tror att Ando kommer ha nåt att göra med detta "ljus" på nåt sätt. Dels för att Ando måste få en anledning att vara kvar i serien, sen just att han heter Ando som betyder "light" eller ljus på japanska... Känns som att det inte bara är en slump, eller vad tror ni?
Citera
2008-12-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Satt och tänkte på en sak efter senaste avsnittet, detta med "the catalyst" och "the light" som Hiro fick istället för Claire som egentligen skulle få det... Jag tror att Ando kommer ha nåt att göra med detta "ljus" på nåt sätt. Dels för att Ando måste få en anledning att vara kvar i serien, sen just att han heter Ando som betyder "light" eller ljus på japanska... Känns som att det inte bara är en slump, eller vad tror ni?

Hade ingen aning om att Ando betydde ljus på japanska, man lär sig nåt nytt varje dag antar jag.
Det låter inte helt otroligt faktiskt.
I framtiden som Hiro såg så hade Ando krafter, tror det var att han kunde skjuta röda(?) blixtar.
vet inte varför jag drog upp det, men kändes väl relevant nu när dom har the catalyst och kan sätta in krafter i folk.
Citera
2008-12-15, 10:54
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingeliv
nu när dom har the catalyst

Hur vet du att dom HAR den? Tyckte mer att det såg ut som att den åkte ur Arthurs kropp och liksom *Poff*..
Citera
2008-12-15, 13:30
Medlem
KruxaNs avatar
Är ni taggade för årets heroes avslutning imon?!
Citera
2008-12-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KruxaN
Är ni taggade för årets heroes avslutning imon?!

Taggad som fan, inhandlat Zeunerts Julmust och lite Chips tills imorgon, tjockisstyle!
Citera
2008-12-15, 23:45
Medlem
KruxaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingeliv
Taggad som fan, inhandlat Zeunerts Julmust och lite Chips tills imorgon, tjockisstyle!

Det är så man lever livet!
Syrran fyller år imon så måste se Heroes innan vi sticker ut o äter
Citera
2008-12-16, 01:28
Medlem
santacls avatar
Bara några timmar kvar nu
Citera
2008-12-16, 03:50
Medlem
Smajos avatar
Snart ute hoppas jag