2008-10-28, 18:48
Medlem
Inhales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Det kunde han även innan besöket hos afrikanen. På vilket sätt skulle han ha utvecklats där ute i öknen?

Kanske är det så att han bara spelar med. Han kan ha räddat Peter genom att dämpa hans fall.

Jag kanske har missat något, men Parkman kunde väl bara läsa av folks tankar tidigare?
Minns inte att han kunde skapa illusioner innan han mötte afrikanen.

Mycket möjligt att Gabriel bara spelar med.
Tror dock att Mr. Petrelli är för smart för att gå på den.
Citera
2008-10-28, 18:53
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale
Jag kanske har missat något, men Parkman kunde väl bara läsa av folks tankar tidigare?
Efter att han blivit instängt i ett rum med Nathan skapat av hans far framkom det att han även kunde skapa tankar hos andra.

Citat:
Mycket möjligt att Gabriel bara spelar med.
Tror dock att Mr. Petrelli är för smart för att gå på den.
Jo det är möjligt. Men han kanske bara spelar med.
Citera
2008-10-28, 21:46
Medlem
Citat:

Jo, och sen utvecklades hans förmåga iochmed att han använde den (Antar jag) ungefär som, alla andras förmågor också efter ett tag utvecklas.

Hans pappa kunde ju tex stänga in folk i olika rum, jag tror det blir nästa steg i hans "utveckling" precis som Claires nästa steg blir att hon inte kommer känna nått alls (Därför hon kan gå emot peter och alla i "framtiden")
Citera
2008-10-28, 22:35
Medlem
Pranchas avatar
Har försökt komma ihåg hur Sylar får tillbaka sina krafter i s2... Någon som kan färska upp mitt minne?
Citera
2008-10-28, 22:41
Medlem
Peter tyckte ju att hans fader saktade ner fallet, men jag tror att det var Sylar :>
Citera
2008-10-28, 23:03
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prancha
Har försökt komma ihåg hur Sylar får tillbaka sina krafter i s2... Någon som kan färska upp mitt minne?
Han tar en spruta från mohinder
Citera
2008-10-28, 23:55
Medlem
Giorgis avatar
Nån annan som tror att Clairs blod kan vara nyckeln till att Peter får sina krafter tillbaka?
Citera
2008-10-29, 00:05
Medlem
Santa Clauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Nån annan som tror att Clairs blod kan vara nyckeln till att Peter får sina krafter tillbaka?

Intressant teori! Mycket möjligt faktiskt.
Citera
2008-10-29, 00:26
Medlem
tomas_sws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Han hade Maury's kraft bara att han inte kunde röra på sig. (Mind-reading)

Hur kunde han ha sin kraft när Maury också hade den? Han sa ju "jag gav nathan visioner om linderman"? lr han kanske bara kan kopiera över krafter?
Citera
2008-10-29, 00:37
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomas_sw
Hur kunde han ha sin kraft när Maury också hade den? Han sa ju "jag gav nathan visioner om linderman"? lr han kanske bara kan kopiera över krafter?

Jag tror inte Mr. Petrelli hade Maurys kraft utan de var "rädda" för honom av någon annan anledning.

En grej jag reagerade lite på var att när Mr. Petrelli skulle ta Mayas kraft blev han tvungen att tvinga fram en attack innan han kunde börja med sin utsugarkraft. Tanken slog mig att personen med kraften måste använda sin kraft när Mr. Petrelli rör vid dem och därför kan vissa klara sig genom att inte använda sin kraft just då. Jag menar, Adam använde ju sin kraft hela tiden för att överleva och därför kunde Mr. Petrelli ta den direkt, medan Maya blev tvungen att få ett anfall och då använda sin kraft innan Mr. Petrelli kunde ta den. Det kanske inte är så relevant då Mr. Petrelli inte mött något motstånd ännu men som sagt, det var bara en tanke som slog mig.
Citera
2008-10-29, 00:41
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomas_sw

Han kunde ju snacka med Adam, precis innan han dödar honom. Han kanske tog kraften från någon annan än Maury, får se i 3x08 som är ett flashback-avsnitt.
Citera
2008-10-29, 00:42
Medlem
Zzyzx Roads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaraargh
Peter tyckte ju att hans fader saktade ner fallet, men jag tror att det var Sylar :>
Peter sa ju att han trodde att Gabriel använt sina krafter för att sakta ner fallet. Så du är inte ensam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in