2008-09-26, 23:10
Medlem
Hela grejen med det där i framtiden när hon skulle skjuta peter är så dåligt att jag dör. Peter som kanske är den kraftfullaste av alla, det går helt plötsligt att skjuta honom. Va tänkte dom med när dom gjorde den scenen? inte med sina hjärnor iaf
Citera
2008-09-26, 23:13
Medlem
såg första, insåg det var skit!
Citera
2008-09-27, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doeskallen
Hela grejen med det där i framtiden när hon skulle skjuta peter är så dåligt att jag dör. Peter som kanske är den kraftfullaste av alla, det går helt plötsligt att skjuta honom. Va tänkte dom med när dom gjorde den scenen? inte med sina hjärnor iaf

Kändes mer som en markering, hon var inte direkt förvånad att hon stod själv kvar och utan pickan.
Citera
2008-09-27, 10:41
Medlem
vitocs avatar
Jag tycker som dom flesta andra att serien har helt tappat fotfästet nu i s03.

Gillade verkligen serien i s01 i s02 blev den lite mysko, men nu.. knappt värt att ladda hem skiten längre.
Citera
2008-09-27, 13:24
Medlem
jackees avatar
Jag tycker att serien fortfarande håller måttet. Klart att de måste skruva på det hela så att det händer något!
Citera
2008-09-27, 14:06
Medlem
t0t0mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueprint.
jag har tänkt att "Tracy" är den så kallade döda tvillingen till den "superstarka Niki/Jessica" tjejen. och när de var små så dog "tracy" men kom kanske tillbaka till livet tack vare linderman, vara av att hon glömt bort det och fick ett nytt liv där hon blev "tracy"

eller så dog aldrig "tracy" utan bara blev kinappad lr något sådant, och fick minnesförlust...

och "niki/Jessica tjejen" trodde att systern dog, och tack vare sin kraft utvecklade två personligheter...

TACK äntligen någon som tror som mig.. jag hann eller bara orkade inte skriva det hehe.. men tack iaf!

Sen det här snacket om hur man dödar claire och hennes förmåga att saker växer ut igen:
Jag tror att man "dödar" dom genom att hugga av huvudet och inte låta dom komma ihop igen.. men det gör bara att dom inte är igång liksom.. typ som att sätta datorn på sleep
Och det var väl under säsong 2 som claire hade någon lektion om saker som växer ut när man hugger av det.. t.ex ödlor får en ny svans!
Det lär bara gälla små saker.. som hennes lilltå.. jag tror att det gäller MAX en arm eller ett ben.. inte att huvudet växer ut om man hugger av det och Sylar snackar något om att allt ligger i huvudet.. så egentligen borde väl inte ett nytt huvud växa ut utan en ny kropp :P haha
Men jag tror iaf att det bara gäller max hand eller arm som växer ut igen!
Citera
2008-09-28, 00:18
Medlem
Hajimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0t0mi
TACK äntligen någon som tror som mig.. jag hann eller bara orkade inte skriva det hehe.. men tack iaf!

Sen det här snacket om hur man dödar claire och hennes förmåga att saker växer ut igen:
Jag tror att man "dödar" dom genom att hugga av huvudet och inte låta dom komma ihop igen.. men det gör bara att dom inte är igång liksom.. typ som att sätta datorn på sleep
Och det var väl under säsong 2 som claire hade någon lektion om saker som växer ut när man hugger av det.. t.ex ödlor får en ny svans!
Det lär bara gälla små saker.. som hennes lilltå.. jag tror att det gäller MAX en arm eller ett ben.. inte att huvudet växer ut om man hugger av det och Sylar snackar något om att allt ligger i huvudet.. så egentligen borde väl inte ett nytt huvud växa ut utan en ny kropp :P haha
Men jag tror iaf att det bara gäller max hand eller arm som växer ut igen!
men en ny kropp kanske växer ut ur huvudet?:P
Citera
2008-09-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajime
men en ny kropp kanske växer ut ur huvudet?:P

Eller ett nytt huvud ur kroppen?
Citera
2008-09-28, 00:28
Medlem
Hajimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Eller ett nytt huvud ur kroppen?
känns inte lika sannolikt på något vis, hjärnan lär ju styra allt de där. Men vad vet jag, är ingen biolog, fysiker, doktor whatever.
Citera
2008-09-28, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajime
känns inte lika sannolikt på något vis, hjärnan lär ju styra allt de där. Men vad vet jag, är ingen biolog, fysiker, doktor whatever.

Spelar nog ingen roll om man är läkare eller forskare ller raketforskare, det är ju trots allt på "låtsas" och sannolikheten ska man nog inte bry sig om.
Citera
2008-09-28, 01:01
Medlem
Hajimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Spelar nog ingen roll om man är läkare eller forskare ller raketforskare, det är ju trots allt på "låtsas" och sannolikheten ska man nog inte bry sig om.
Du besitter en viss poäng.
Citera
2008-09-28, 02:22
Medlem
Ja det skulle ju vara lite snopet om det bara ploppade ut ett till huvud efter man kapat av det första.

Aja det skulle säkert gå och det finns ju massa sätt att göra sig av med honom men då blir det ju ingen serie och, det vore ju tråkigt. Men känns endå på något sätt som om det vore lite larvigt, skulle kännas mycket mera betryggande om han verkligen inte gick att döda på något sätt så man slapp sitta och irritera sig på hur man kunde avslutat hela serien på 5 sekunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in