2007-12-11, 12:46
Medlem
iadoremyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Om jag förstått det rätt så får manusförfattarna som det är nu betalt för manuset för varje avsnitt dom skriver, och kanske nån bonus eller så, men sen är det stopp. Det dom vill ha är någon sorts provision baserat på hur bra serien/filmen går på bio t.ex. Om någon skriver en Hollywood-film som sen drar in en halv miljard så känns det såklart lite surt att få lika mycket betalt som en film som "bara" drar in 100 miljoner

jo det är sant :/ men som någon tidigare sa, e de inte lättare för "gubbarna" som äger filmbolagen osv att ge de lite mera cash, de måste förlora massssoor nu när de e strejk...

orka att folk är så giriga i denna värld, gubbarna i nbc styrelse för att de "bara" får 3494348 biljader dollar om de ger manussnubbarna 2% intäkerna för varje film/serie
Citera
2007-12-11, 12:56
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iadoremyself
jo det är sant :/ men som någon tidigare sa, e de inte lättare för "gubbarna" som äger filmbolagen osv att ge de lite mera cash, de måste förlora massssoor nu när de e strejk...

orka att folk är så giriga i denna värld, gubbarna i nbc styrelse för att de "bara" får 3494348 biljader dollar om de ger manussnubbarna 2% intäkerna för varje film/serie

Det ska räknas, röstas, sägas nej, återupptas, räknas om, röstas om (när produktionsbolagen blir alltmer stressade över att plånboken inte längre svämmar över x en miljard). Så det här kommer troligtvis ta ett tag.
Citera
2007-12-11, 13:05
Medlem
iadoremyselfs avatar
Citat:
Det ska räknas, röstas, sägas nej, återupptas, räknas om, röstas om (när produktionsbolagen blir alltmer stressade över att plånboken inte längre svämmar över x en miljard). Så det här kommer troligtvis ta ett tag.

jo tyvärr lär det ta sin tid, men man kan ju alltid hoppas på det motsatta
Citera
2007-12-11, 13:07
Medlem
royahls avatar
Citat:

Dessvärre gör det nog det, saknar prison break och heroes enormt nu... Det här suger ju, får verkligen hoppas att det kommer igång igen efter jul annars startar jag en insamling till dom "stackars" manusförfatarna ;/
Citera
2007-12-11, 13:14
Medlem
iadoremyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av royahl
Dessvärre gör det nog det, saknar prison break och heroes enormt nu... Det här suger ju, får verkligen hoppas att det kommer igång igen efter jul annars startar jag en insamling till dom "stackars" manusförfatarna ;/

haha precis det jag sa några sidor tillbaka;D att jag tycker vi borde starta en insamling ;D haha
Citera
2007-12-11, 15:20
Medlem
iadoremyselfs avatar
tecket=?

Någon som är 100% säker på vad Heroes tecknet som Adam använder sig av betyder?

Jag har hört två olika versioner:

1: att det betyder godsend och är något kines/japantecken

2: att det är RNA tecknet, halva DNA tecknet

btw; en rätt skön grej, min polare har tatuerat in de tecknet på sin arm + de två prickarna i nacken som alla som har varit intagna av "the firm" fått;D
själv ska jag måla tecknet på min vägg + funderar på prickarna i nacken ;D
Citera
2007-12-11, 15:23
Medlem
Citat:
Om jag förstått det rätt så får manusförfattarna som det är nu betalt för manuset för varje avsnitt dom skriver, och kanske nån bonus eller så, men sen är det stopp. Det dom vill ha är någon sorts provision baserat på hur bra serien/filmen går på bio t.ex. Om någon skriver en Hollywood-film som sen drar in en halv miljard så känns det såklart lite surt att få lika mycket betalt som en film som "bara" drar in 100 miljoner

Jag har hört/läst att de ville ha betalt på streamade och nerladdade (lagliga varianten då) filmer och serier..
De menar nämligen att allt snart kommer gå via internet och streamas, och då tjänar de helt plötsligt inget
Citera
2007-12-11, 15:38
Medlem
iadoremyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnen13
Jag har hört/läst att de ville ha betalt på streamade och nerladdade (lagliga varianten då) filmer och serier..
De menar nämligen att allt snart kommer gå via internet och streamas, och då tjänar de helt plötsligt inget

de är iofs rätt förståligt :/
Citera
2007-12-11, 16:08
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Någon som är 100% säker på vad Heroes tecknet som Adam använder sig av betyder?

Jag har hört två olika versioner:

1: att det betyder godsend och är något kines/japantecken

2: att det är RNA tecknet, halva DNA tecknet

btw; en rätt skön grej, min polare har tatuerat in de tecknet på sin arm + de två prickarna i nacken som alla som har varit intagna av "the firm" fått;D
själv ska jag måla tecknet på min vägg + funderar på prickarna i nacken ;D
Och där gick WT-larmet igång för fullt. Känns rätt dumt att tatuera in en symbol om man inte vet vad den betyder.

Det skulle kunna vara en mRNA-sträng, men det känns i mina ögon lite väl långsökt, inte särskilt likt egentligen.. Så jävla stor roll spelar ju inte mRNA, så att det kan påverka folks förmågor.
Citera
2007-12-11, 21:44
Medlem
iadoremyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Och där gick WT-larmet igång för fullt. Känns rätt dumt att tatuera in en symbol om man inte vet vad den betyder.

Det skulle kunna vara en mRNA-sträng, men det känns i mina ögon lite väl långsökt, inte särskilt likt egentligen.. Så jävla stor roll spelar ju inte mRNA, så att det kan påverka folks förmågor.

haha aa jag vet, sa det till han oxå, att de kanske vore bra att veta vad man tatuera in på armen, men min polare är lite bränd i skallen

men har de någonsin nämnt i serien vad tecknet betyder? har för mig det men kan inte komma ihåg det..
Citera
2007-12-11, 22:39
Medlem
frellis avatar
Citat:
men har de någonsin nämnt i serien vad tecknet betyder? har för mig det men kan inte komma ihåg det..
Det enda är väll att Hiro (eller var det Ando? nja tror Hiro) sa att det betyder Godsend på japanska.
Citera
2007-12-12, 09:21
Medlem
iadoremyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frelli
Det enda är väll att Hiro (eller var det Ando? nja tror Hiro) sa att det betyder Godsend på japanska.

aa det jag tänkte på, så då borde det vara ett tecken för just "godsend", någon som hört någon annan teori?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in