2007-11-13, 23:00
Medlem
Jockegrillars avatar
Skönt med ett avsnitt som knöt ihop en del trådar, fick känslan som om de var ute och cyklade ett tag och att det bara skulle bli pannkaka av allt.
Citera
2007-11-13, 23:55
Medlem
NirvanAs avatar
Skönt med lite logik i det hela...

Men varför vill Adam "rädda världen" när han är en "ond figur" - vill döda hiro osv?

Vad får han ut av att rädda världen? Eller är detta något knep för att komma åt Peter's förmågor?

Grymt sexig den där blonda bruden i "the company" fifan
Citera
2007-11-14, 01:09
Medlem
Alex Gaultieris avatar
Vad är det egentligen dem menar när dem säger "rädda världen"? Från vad? Dem snackar som om det ligger spaceships á la Independence Day över alla major cities och väntar.

Nu kan jag iofs förstå att de menar att de måste förstöra company och deras virus, men Peter har snackat om det sen avsnitt 1. En jävla bomb i New York förstör inte hela världen, antagligen inte ens mer än flygplanen i World Trade Center gjorde. "Save the world" är en klyscha som uttalas allt för ofta i Heroes.
Citera
2007-11-14, 11:33
Medlem
Arbetsfiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
Kan inte tänka mig att hans historia började där...

Varför inte? Det fanns västlänningar i Asien på 1600-talet. Marco Polo var där på 1200-talet och Vikingar var i främre orienten ännu tidigare.
Citera
2007-11-14, 11:33
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Gaultieri
Vad är det egentligen dem menar när dem säger "rädda världen"? Från vad? Dem snackar som om det ligger spaceships á la Independence Day över alla major cities och väntar.

Nu kan jag iofs förstå att de menar att de måste förstöra company och deras virus, men Peter har snackat om det sen avsnitt 1. En jävla bomb i New York förstör inte hela världen, antagligen inte ens mer än flygplanen i World Trade Center gjorde. "Save the world" är en klyscha som uttalas allt för ofta i Heroes.

Men en explosion i New York hade påverkat oerhört mycket, det fick man ju se i ett avsnitt och världen skulle aldrig kunnat återhämtat sig ifrån explosionen. Sedan att man har save the world som citat är ju för att det ska vara tv-mässigt också.

Och till NirvanA hur definierar du 'ond'? Är inte företaget onda som låste in Adam i ett fängelse i över 30 år? Än så länge så vet vi inte vem som är 'ond' eller 'god' vilket är bra för de gör att serien inte är svart och vit hela tiden.
Citera
2007-11-14, 11:39
Medlem
Tsukiyomis avatar
Citat:
Jaha såklart han har ju åkt tillbaka i tiden och skapat historia tidigare, men... vad gjorde Adam där då? Finns det något svar på det? Kan inte tänka mig att hans historia började där...

vad Adam gjorde i Japan? Eller nu i vår tid?
Citera
2007-11-14, 11:43
Medlem
Guvenahs avatar
Fan vad skönt att neger jäveln dog, mest irriterande jävla karaktären någonsin. Men iallafall, varför fokuserade dom asmycket på Peter i början som om han var typ "huvudkaraktären", och nu så har dom typ gjort så att det inte finns EN stor huvudroll. Och så är jag glad över att irländar bruden blev tillfångatagen, hah!
Citera
2007-11-14, 11:45
Medlem
Guvenahs avatar
Citat:
Jaha såklart han har ju åkt tillbaka i tiden och skapat historia tidigare, men... vad gjorde Adam där då? Finns det något svar på det? Kan inte tänka mig att hans historia började där...

Man har inte fått svar på det, vad jag fick ut av vad vi har fått veta hittills om honom är att han drev runt som en fyllgubbe i japan och gjorde inget speciellt. När han "fick reda" på sina krafter med Hiro så kunde han mycket väl ha låtsas inte vetat om dom, och vara säkert flera hundra år gammal när han träffade Hiro, mycket potentiella plot twists med detta måste jag säga .
Citera
2007-11-14, 11:46
Medlem
Guvenahs avatar
Sorry för dubbel-post, kan nån mod radera denna post, tack.
Citera
2007-11-14, 12:07
Medlem
Fredroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men varför vill Adam "rädda världen" när han är en "ond figur" - vill döda hiro osv?
Jag har aldrig sett Adam som en ond figur, lite maktgalen kanske. Dessutom så har han levt rätt länge nu och förhoppningsvis blivit en bättre människa

I övrigt så ska det bli intressant att se vad som händer när Hiro och Adam möts i nutid. Jag hoppas också att Sylar får tillbaka sina krafter snart
Citera
2007-11-14, 15:06
Medlem
Rangvalds avatar
Måste säga att när Elle (?) kom in till Peter i den därade vita toppen/tröjjan som var knuten i ryggen så blev Rangvald glad i byxorna SJUKT sexig är hon, och sen att hon spelar världens kåtaste freak gör inte saken sämmre
Citera
2007-11-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Gaultieri

Det där förstår inte jag heller. Vadå "rädda världen" ? Det är ju i NY bomben ska sprängas. Tycker det är så jävla störande när de ständigt säger "Save the world". Kan inte bli töntigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in