2007-11-06, 17:02
Medlem
frellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Matt's pappa var tillsammans med Angela Petrelli, Hiros Pappa, Adam Monroe, Bob, Charles Devaoux och ett par andra en grupp som skulle "save the world". Nu har Adam något okänt motiv att döda dessa personer ur den här gruppen pga han blev inlåst för att han ansågs för farlig, kanske behöver han Peters hjälp med det..

Både Matt och hans pappa kan använda hjärnan som ett vapen. Just nu så låste Matt in sin egen far i sitt eget "mentala fängelse" och kroppen är lämnad i verkligheten medvetslös men ändå levande.
Jo jag vet det. Men varför var Matt's pappa emot gruppen som han varit en del av? Det är det jag inte fattar.
Citera
2007-11-06, 17:14
Medlem
Arbetsfiskens avatar
Tar förgivet att man inte behöver spoliermärka händelser i avsnitt 7 eftersom folk inte verkar göra det.

Man fick veta så otroligt mycket i det här avsnittet. Att Adam är den nya skurken, att viruset kommer orsaka ännu en apocalypse i New York (de strejkande manusförfattarna kunde ju ha kommit på något annat än en New York apocalyps den här säsongen). Det känns som att mainploten är ganska självklar fram tills sommaren 2008.

Man är ju nyfiken på Adams liv, var han har fått sina krafter ifrån. Jag tror han är från 1600-talet eftersom hela min teori om varför han gör det han gör involverar hans kärlek till Svärdsmidarens dotter. Det känns ganska klassiskt att han blev en bad guy på grund av hans kärlek till en kvinna. Men tanken är väll att det är så det onda uppstår, på grund av kärlek. Inte helt olikt Gabriel a.k.a Sylar som gjorde allt han gjorde för att få sina föräldrars bekräftelse.

EDIT och PS. Jag tycker Suresh dör rätt om han dödar Mr. Bennet eftersom han är så dum i huvet. (Med tanke på att det är en TV-serie tycker jag det kan vara rätt att döda någon)
Citera
2007-11-06, 17:18
Medlem
Power_s avatar
Kan ju bli riktigt härligt sen:

adam vs peter
adam vs hiro
bennet vs the company
adam vs sylar?

tror inte vi ska räkna ut sylar för fem öre.. han kommer komma tillbaka starkt skulle jag tro..
Citera
2007-11-06, 17:19
Medlem
Arbetsfiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frelli
Jo jag vet det. Men varför var Matt's pappa emot gruppen som han varit en del av? Det är det jag inte fattar.

Det berättade Bob i avsnitt 7. Den onda Adam använder Matts pappa som ett redskap för att utplåna gruppen.
Citera
2007-11-06, 17:22
Medlem
Tsukiyomis avatar
Brukar vanligtvis inte fastna för serier. Men heroes kan jag inte släppa.
jag vill tanka hem hela S.2 nu. Men de släpper ju bara ett nytt / vecka. Är jag lost, lr kan jag finna dessa någon annanstans?
Citera
2007-11-06, 18:09
Medlem
Reffe0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsukiyomi
Brukar vanligtvis inte fastna för serier. Men heroes kan jag inte släppa.
jag vill tanka hem hela S.2 nu. Men de släpper ju bara ett nytt / vecka. Är jag lost, lr kan jag finna dessa någon annanstans?

Nej tyvärr kan man inte det, men det skulle väl vara olagligt att ladda ner .

Hur som riktigt bra avsnitt det här, trisst attt det blir ett uppehåll om några avsnitt
Citera
2007-11-06, 18:32
Medlem
Tsukiyomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reffe0
men det skulle väl vara olagligt att ladda ner

det är väl det mesta?
Citera
2007-11-06, 18:41
Medlem
bra avsnitt

de visade många bra saker, så nu börjar man se S.2 stora innehåll
Citera
2007-11-06, 20:02
Medlem
frellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsfisken
att viruset kommer orsaka ännu en apocalypse i New York (de strejkande manusförfattarna kunde ju ha kommit på något annat än en New York apocalyps den här säsongen). Det känns som att mainploten är ganska självklar fram tills sommaren 2008.
Viruset hade slagit ut 93% av JORDENS befolkning sa väll mannen Peter pratade med?
Citera
2007-11-06, 20:09
Medlem
zindahrens avatar
Bra avsnitt s02e07 dock flummade det till rejält sista sekundrarna där. Lite marijuanavarning på manusförfattarna faktiskt.
Citera
2007-11-06, 21:01
Medlem
Arbetsfiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frelli
Viruset hade slagit ut 93% av JORDENS befolkning sa väll mannen Peter pratade med?

Ja det sa han, och den scenen med det som dött var häftig, det var för EN vecka.
Citera
2007-11-06, 21:28
Medlem
l00zekks avatar
Helt klart ett steg i rätt riktning. Undrar om även Adams krafter har utvecklats och hur i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in