2007-01-16, 07:42
Medlem
Arg_Rallares avatar
Kan nån redogöra för hur Sylars krafter fungerar?
Jag var inte riktigt med på varför han dödade killen som var telekinetiker i början. Är hans kraft att han absorberar förmågor från dom han dödar månne?
Citera
2007-01-16, 09:01
Medlem
s3vens avatar
när komemr de nya avsnitten??
väntat aslänge nu.
Citera
2007-01-16, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s3ven
när komemr de nya avsnitten??
väntat aslänge nu.

22'e januari.
Citera
2007-01-16, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arg_Rallare
Jag var inte riktigt med på varför han dödade killen som var telekinetiker i början. Är hans kraft att han absorberar förmågor från dom han dödar månne?

Sylars egna kraft att han kan se hur saker fungerar "what makes them tick". Så när han tar ut folks hjärnor så kan han se hur deras krafter fungerar och använda dom själv.

Citat:
Ursprungligen postat av plask_boy
Kan inte du ta bort den extremt långa texten du har i "ort", mitt flashscript buggar söner

Vad för script?

Citat:
Ursprungligen postat av Speedy Gonzales
Klart han kunde, var ju haitiern som blockade hans krafter. Nu när han var borta och snackade med Clair så kunde Sylar do as he wanted med sina powers. Iaf min tolkning av det hela.

Men haitiern var inte där när pappan pratade med honom första gången jue.

Och varför använde han inte bara kraften för att ta sig ut? När haitiern och pappan gått?
Killen som han tog kraften från använde kraften på en keramikmugg så tror inte det är att han bara kan använda den på metall. + han sågar itu folks huvudet med tanken och dom är inte av metall.

Och tjejen som kan övertala folk till att göra saker. Sa inte Sylar att det var Chandra Suresh kraft? Nått om "what a wonderful power it is"? Har hon tagit den från Chandra eller nått?
Citera
2007-01-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arg_Rallare

Nja, det räcker nog inte med att bara döda. Som du säkert märkt så cuttar han huvudet av alla sina offer. Han tar med sig den bit av hjärnan som innehåller den övernaturliga förmågan, vad han gör med den biten är osäkert. Han kansker äter den.
Citera
2007-01-16, 14:03
Medlem
Sylar har egentligen två förmågor:

1) Förstå hur saker och människor fungerar (han ser vad som är fel på en klocka, och han ser hur någon kraft fungerar).

2) Ändra sin egen DNA så att han utvecklar de krafter som han studerat. Det sistnämda är inte spekulation utan rakt av från serien.
Citera
2007-01-16, 14:12
Medlem
plask_boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xama
Vad för script?

Missat ngt?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=385213
Oneman är kung =)
Citera
2007-01-16, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErikTrammersson
Sylar har egentligen två förmågor:

1) Förstå hur saker och människor fungerar (han ser vad som är fel på en klocka, och han ser hur någon kraft fungerar).

2) Ändra sin egen DNA så att han utvecklar de krafter som han studerat. Det sistnämda är inte spekulation utan rakt av från serien.

Njea, han har en förmånga som alla andra. Hans är att förstå hur saker fungerar =

han förstår hur t.ex klockor fungerar = kan laga dom
han förstår hur andras superkrafter fungerar = kan sätta in dom i sitt DNA.
Citera
2007-01-16, 14:49
Medlem
s3vens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuthos
22'e januari.

tack, vart kan man ta reda på sån fakta?
Citera
2007-01-16, 15:22
Medlem
Quorthons avatar
www.tv.com
Gäller för alla serier!

Ska bli riktigt jävla underbart när det kör igång igen.
Citera
2007-01-16, 16:23
Medlem
s3vens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
www.tv.com
Gäller för alla serier!

Ska bli riktigt jävla underbart när det kör igång igen.

hehe så enkel var den hemsidan tack
Citera
2007-01-18, 18:24
Bannlyst
Har sett alla elva episoder nu, började i går vid den här tiden. Vad kan man säga? Positivt överraskad. Tänkte ladda hem första episoden men hade då blivit illa bränd av The 4400 som sög. Men efter att ha sett detta är jag intresserad av att se The 4400 igen. Är det värt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in