2007-11-06, 04:23
Medlem
Power_s avatar
Ojdå detta avsnitt var riktigt bra ju..

Ruskigt slut
Citera
2007-11-06, 04:33
Medlem
Civile99s avatar
Lite halvt offtopic men efter att ha följt heroes sen första avsnittet började jag kolla på serien Dexter idag. Om det inte vore för att jag var tvungen att sova skulle jag se alla avsnitt i ett sträck. Känns som att heroes inte har några djupa karaktärer eller någon vidare mening längre. "Save the world"-tugget känns lite uttjatat vid det här laget.
Citera
2007-11-06, 09:56
Medlem
shmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Lite halvt offtopic men efter att ha följt heroes sen första avsnittet började jag kolla på serien Dexter idag. Om det inte vore för att jag var tvungen att sova skulle jag se alla avsnitt i ett sträck. Känns som att heroes inte har några djupa karaktärer eller någon vidare mening längre. "Save the world"-tugget känns lite uttjatat vid det här laget.

Började kolla på dexter när jag var förskyld för några månader sedan men efter att ha hört polarens sammanfattning lät det inge vidare... men nu är det min absoluta favoritserie. Skönt att höra resonemangen. Heroes dock har kanske inte samma djup, men den actionladdade handlingen väger upp det mesta. Lost som jag var mest intresserad av förut ligger knappt på top 5 något mer, till och med house har blivit bättre.

Jaja åter till heroes, hiri antar jag kommer fajtas med adam och peter nu... hoppas det. Suresh vete fan vad han sysslar med. Han har nog grävt en grop han inte kommer ur... denna säsong börjar defenetivt ta sig, tyckte inledningen var lite lite seg.

En frågeställning, varför valde hiri att återvända en månad efter han stack... är inte kraften så himla precis att det blir plus minus en månad hit o dit ??
Citera
2007-11-06, 10:20
Medlem
tacts avatar
börjar bli riktigt rörigt i herosträsket, fattar knappt ingenting längre..
Citera
2007-11-06, 11:14
Medlem
hortaxis avatar
Ruggigt bra avsnitt!
Citera
2007-11-06, 11:39
Medlem
Jockegrillars avatar
Skönt med ett bra avsnitt efter att dem andra har varit halvsega.
Citera
2007-11-06, 12:43
Medlem
t0t0mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shma
Jaja åter till heroes, hiri antar jag kommer fajtas med adam och peter nu... hoppas det. Suresh vete fan vad han sysslar med. Han har nog grävt en grop han inte kommer ur... denna säsong börjar defenetivt ta sig, tyckte inledningen var lite lite seg.

En frågeställning, varför valde hiri att återvända en månad efter han stack... är inte kraften så himla precis att det blir plus minus en månad hit o dit ??

Riktigt jävla bra avsnitt.. jag längtar som faan till nästa tisdag jag jobbar kväll denna vecka så jag hann se avsnittet på morgonen.. annars får man vänta tills man slutat jobba!

Ja du.. svårt det där varför han inte kunde komma exakt då.. likadant det där med dom där medd. som han "skickade" till Ando hela tiden.. och berättade sin historia.. hmm.. jajaa..

Sen så tror jag inte att det är West som håller i Claire på bilden där Noah ligger skjuten.. det lär nog vara Suresh.. han ska ju ändå hämta Claire nu liksom.. och jaa lite i skiten är han nog
Jävligt grymt av Matt Parkman att vinna över sin farsa.. nu blir kanske Molly rädd för honom haha..

Men som sagt.. kung avsnitt.. längtar till nästa!!
Citera
2007-11-06, 15:09
Medlem
Shuyins avatar
Härligt avsnitt! Jag älskar att bli överraskad och det blev man ju verkligen när man fick se Adam Monroe.

Min teori är då att Adam visste (?) att Hiro skulle dyka upp 1670 och han åkte dit och mördade riktige Takezo Kensei och ändrade då på historien på ett sätt för ett ännu inte visat motiv.

Hm hm, nja får räcka med den kortfattiga analysen, blir inte klok på detta ^^.
Citera
2007-11-06, 15:50
Medlem
frellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Härligt avsnitt! Jag älskar att bli överraskad och det blev man ju verkligen när man fick se Adam Monroe.

Min teori är då att Adam visste (?) att Hiro skulle dyka upp 1670 och han åkte dit och mördade riktige Takezo Kensei och ändrade då på historien på ett sätt för ett ännu inte visat motiv.
Precis vad jag fick för mig. Men jag har inte riktigt förstod inte riktigt vad Matt's pappa hade med Adam att göra? Och vilka krafter bestitter han egentligen?
Citera
2007-11-06, 16:17
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frelli
Precis vad jag fick för mig. Men jag har inte riktigt förstod inte riktigt vad Matt's pappa hade med Adam att göra? Och vilka krafter bestitter han egentligen?

Matt's pappa var tillsammans med Angela Petrelli, Hiros Pappa, Adam Monroe, Bob, Charles Devaoux och ett par andra en grupp som skulle "save the world". Nu har Adam något okänt motiv att döda dessa personer ur den här gruppen pga han blev inlåst för att han ansågs för farlig, kanske behöver han Peters hjälp med det..

Både Matt och hans pappa kan använda hjärnan som ett vapen. Just nu så låste Matt in sin egen far i sitt eget "mentala fängelse" och kroppen är lämnad i verkligheten medvetslös men ändå levande.

Och som man såg med Nikki så kan både Matt och hans pappa manipulera bilder eller människor i andra människors hjärnor. Kraftfull egenskap minst sagt...
Citera
2007-11-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin

Hm hm, nja får räcka med den kortfattiga analysen, blir inte klok på detta ^^.

Kan vara så. Men jag använder nog hellre occams razor och tror att Adam är likadan som clair helt enkelt och hade ingen aning om nånting innan Hiro kom å dummade sig. Han har helt enkelt överlevt väldigt länge och inte tids-hoppat
Citera
2007-11-06, 16:31
Medlem
Afros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Kan vara så. Men jag använder nog hellre occams razor och tror att Adam är likadan som clair helt enkelt och hade ingen aning om nånting innan Hiro kom å dummade sig. Han har helt enkelt överlevt väldigt länge och inte tids-hoppat

är ju självklart. det fick man ju reda på för några avsnitt sedan. då kan fick flera pilar i sig men läkte som claire. jag tror med på att han överlevt väldigt länge....

börjar bli lite rörigt nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in