2007-10-07, 05:26
Bannlyst
Tyckte inledning av säsong 1 var fantastisk men tycker att serien har stagnerat något
Citera
2007-10-07, 17:14
Medlem
toMishs avatar
Jag tyckte att denna säsong var grym! Jag försökte att inte tänka så mycket på likheten med Bourne i andra avsnittet...
Citera
2007-10-09, 09:23
Medlem
Halvbra avsnitt! Bäst var scenerna med Peter Petrelli, där var det lite action iaf. Störit att Nicki är tillbaka, hade hoppats dem kickat henne. Vi vet fortfarande inte vem den hemlige mördaren är men nu tror jag mer och mer på att det är Peter, såg ju ett halsband med samma kinesiska märke som fanns på korten av Hiros pappa och Peter och Nathans mamma. Sen förändrades tatton till samma märke också innan den försvann helt. Ngt mysko är det allt! Fick ju lite ond-känslor av honom när hna var nära att strypa killen till döds med.
Citera
2007-10-09, 09:28
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlitou
Halvbra avsnitt! Bäst var scenerna med Peter Petrelli, där var det lite action iaf. Störit att Nicki är tillbaka, hade hoppats dem kickat henne. Vi vet fortfarande inte vem den hemlige mördaren är men nu tror jag mer och mer på att det är Peter, såg ju ett halsband med samma kinesiska märke som fanns på korten av Hiros pappa och Peter och Nathans mamma. Sen förändrades tatton till samma märke också innan den försvann helt. Ngt mysko är det allt! Fick ju lite ond-känslor av honom när hna var nära att strypa killen till döds med.

Han har förmodligen absorberat Nicki's dubbla personlighets/styrke kraft. När hon bytte personlighet i s1 så dök samma tatuering upp när hon blev ond. Nu händer samma sak med honom...
Citera
2007-10-09, 09:41
Medlem
irrus avatar
Hmm i slutet på EP3 så sitter claire's pappa vid en dator. Snabb som man är såg jag att han har mIRC uppe. Undrar vilka kanaler han hänger i
Citera
2007-10-09, 09:42
Medlem
Vilket antiklimax säsong 2 hittills har visat sig vara.

Hiros resa tillbaka i tiden lider av trovärdighetsproblem. Tidsresandets logik, anakronism och Hiros intresse för den japanska bruden. De har talat några gånger och nu älskar han henne så mycket att han inte vill tillbaka till sin egen tid. Hjälten faller för "den vackraste flickan han någonsin sett", utan större hänsyn till hennes personlighet. En sliten klyscha i amerikansk populärkultur.

Syskonen i Mexico är sjukt ointressanta. Karikatyrer av verkliga personer utan något som helst djup, när har tittarna någonsin givits chansen att börja bry sig om deras flykt till USA? Försök till bilstöld mitt på ljusa dagen utan att kontrollera omgivningen, bruden promenerar in på en polisstation och försöker få ut sin bror genom att ange sig själv för mord. Yaaaawn.

Claire är upprörd för att "hon inte får vara sig själv". Till viss del kan jag köpa att en tonåring är rebellisk och vill göra uppror, men det är löjligt att hon känner sig kvävd av att inte får vara sig själv. Vad vill hon göra, hoppa från ett hustak varje dag? Hur ofta blev ni andra utmanade att göra en cheerleaderstunt i high school? Blääääääh. Killen hon "dejtar" har då sjuk tajming och ett skrämmande stort intresse för någon han aldrig träffat förr.

Varför i hela helvetet skulle Niki lämna sin son och ge sig tillkänna för en organisation som jagar hennes sort? Bli frisk my ass... som om det är en börda att gå omkring och vara superstark. Använd inte krafterna då.

Att Mohinder och Matt blivit ett sött litet gaypar med adopterad dotter känns lika långsökt (jag vet, de är inte gay). Har inte Matt ett riktigt barn på väg ut hemma i Californien, stack han iväg för att bli adoptivfarsa?

De enda storylines som visar någon som helst potential så här långt är Peters och möjligtvis Sylars. De är de två intressantaste karaktärerna, om än det är möjligt att jag tycker så bara för att de har störst krafter.

Den nya säsongen bekräftar att manusförfattarna är ute på lika djupt vatten som kollegorna på Lost-redaktionen. En schysst idé, begränsad budget för specialeffekter, och ingen konsekvent storyline som binder ihop alla röda trådar. Jag ger det några avsnitt till innan jag helt avskriver serien.
Citera
2007-10-09, 09:43
Medlem
Statics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Han har förmodligen absorberat Nicki's dubbla personlighets/styrke kraft. När hon bytte personlighet i s1 så dök samma tatuering upp när hon blev ond. Nu händer samma sak med honom...

tror du är på rätt spår där.. tror också han har fått bytt personlighet. sen tror jag nått mer har hänt honom. men man vet inte vad vill ha nytt avsnitt nu orka vänta 1vecka =(
Citera
2007-10-09, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
text..

Håller med till viss del. Jag blir nästan irriterad när dom ska visa tråkiga karaktärer och inte dom roliga då det är dom man väntar en vecka på att få se...
Citera
2007-10-09, 11:56
Medlem
Kuggarns avatar
sluta Sitta Och Pladdra Om Era Jävla Nedladdningshistorier. Här Skall Det Inte Skrivas Ett Skit Om Var Man Kan Hitta Avsnitt, Hur Mycket Man Längtar Till Nästa Avsnitt, Hur Lång Tid Det Tar Innan Just Janne Banan Fått Hem Sitt Avsnitt, Varför Svenne Gurka Inte Kan Hitta Avsnittet På Pirate Bay Eller Liknande.

Här Diskuteras Primärt Seriens Innehåll!!!!

Skall Det Vara Så Jävla Svårt Att Fatta Det???????

/moderator
Citera
2007-10-09, 14:16
Medlem
hortaxis avatar
Man får se lite längre fram i säsongen om storylinen håller. Det är lite för tidigt att säga. Det känns nästan som att säsong 2 kunde ha varit ettan lika gärna. Det var inte som att dom fortsatt på något sätt, någon som förstår? Hehe. Annars var det tredje avsnittet hyfsat bra.

Citera
2007-10-09, 15:36
Medlem
TMNTs avatar
Citat:
Vilket antiklimax säsong 2 hittills har visat sig vara.

Hiros resa tillbaka i tiden lider av trovärdighetsproblem. Tidsresandets logik, anakronism och Hiros intresse för den japanska bruden. De har talat några gånger och nu älskar han henne så mycket att han inte vill tillbaka till sin egen tid. Hjälten faller för "den vackraste flickan han någonsin sett", utan större hänsyn till hennes personlighet. En sliten klyscha i amerikansk populärkultur.

Vilket jävla inavel det skulle bli om Hiro hade parat sig med henne och sedan rest tillbaks till framtiden

Citat:
Varför i hela helvetet skulle Niki lämna sin son och ge sig tillkänna för en organisation som jagar hennes sort? Bli frisk my ass... som om det är en börda att gå omkring och vara superstark. Använd inte krafterna då.

Hon hade utvecklat den där mutantsjukdomen som bland annat Molly och haitiern (läs serietidningen) hade, lättast hade ju varit om hon bara gick till Mohinder så hade han botat henne, men det kanske hon inte visste.
Citera
2007-10-09, 20:37
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Man får se lite längre fram i säsongen om storylinen håller. Det är lite för tidigt att säga. Det känns nästan som att säsong 2 kunde ha varit ettan lika gärna. Det var inte som att dom fortsatt på något sätt, någon som förstår? Hehe. Annars var det tredje avsnittet hyfsat bra.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in