2007-12-05, 13:27
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan någon insatt nörd svara på vad som skillnaden är på:
Claire's blod
Adam's blod
Peter's blod
Mohinder's blod

:S Alla verkar ju heala typ..
Mohinders blod är ett botemedel mot ursprungliga shantiviruset. De övriga har en regenererande/helande effekt.

Mohinders blod i kombination med någon av de andra tre verkar kunna bota en aggresiv variant av shantiviruset?

EDIT: Om peters blod har den här helande effekten för andra har vi fortfande inte sett.
Citera
2007-12-05, 13:37
Medlem
NirvanAs avatar
Ok, så det är ingen skillnad mellan dom tre förstnämnda? exakt samma förmåga? Är claire också odödlig och kommer leva i all oändlighet? Kommer hon stanna i samma ålder, dvs 16år... i miljoner år?
Citera
2007-12-05, 13:41
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Flynn
Om Hiro tar med sig nutida Adam till sin mors begravning eller så kritaperioden spelar ingen roll. Adam har fortfarande gjort allt han gjort fram tills nutiden då Hiro fänglsar honom i en kista någonstans någontid. Såvida inte Adam tar sig ut någon gång innan han har kommit ikapp nutiden dvs.

Citat:
Ursprungligen postat av DonricF
Det bildas inga alternativa världar, Hiro/Adam befinner sig bara där också. Såg du inte avsnittet där Hiro träffar sig själv? Det borde förklara timetravel-frågorna för dig.
Håller med dig om det andra.

Men han måste ha tagit sig upp isåfall annars brister det, Hiro återvänder till en värld där Adams handlingar är i full effekt trots att han aldrig tagit sig upp?
Om han förblir begravd i dåtiden så måste det ju te sig annorlunda.

http://heroeswiki.com/Space-time_manipulation

Citat:
Hiro can also move himself and another person through time into the future or the past. If moving into the past, he can alter history, but he apparently cannot alter history in such a way that he would eliminate his original cause for going into the past. Both Hiro and Future Hiro (see below) have experienced this limitation. Nonetheless, Hiro's trips into the past create a variety of alternate timelines. Both Hiro and Future Hiro have mentioned that careless use of time travel could cause a rift.

Då är det visst alternativa tidslinjer som skapas ju, men handlingen utspelas i just denna, som då blir oförändrad. Det kan jag svälja. Hiro har alltså vissa begränsningar. Om han åkt fram i tiden i den "världen" Adam är begravd så ser det annorlunda ut. En annan värld med en annan tidslinje.

Nu låter jag det va.
Citera
2007-12-05, 13:47
Medlem
nncs avatar
Jag undrar om mixen av Claire och Adams förmågor har inneburit något speciellt för Peter, att hans helande förmåga t.ex. har förstärkts eller muterats. Borde ju finnas någon liten skillnad mellan Claire och Adam - man kan ju t.ex. fråga sig om Adams förmåga har kraften att ersätta förlorade kroppsdelar (vilket Claires verkar ha på sikt, med tanke på 'experimentet' med tån).

Skulle kännas snudd på fantasilöst om Claire och Adam har exakt likadan förmåga
Citera
2007-12-05, 14:35
Medlem
Ettan^s avatar
Det jag undrar är varför Adam verkar vara just 25-30 nånting, och har levt med exakt det utseendet i flera hundra år. Fick han krafterna vid en viss ålder? Man föds väl ändå med dom? Då borde han ju rent logiskt vara ett spädbarn tills någon hugger av huvudet på honom, varför hinner han växa upp till just den där storleken innan det stannar upp?

Likadant med Claire, om det nu visar sig att hon har samma förmåga som Adam (leva länge).
Citera
2007-12-05, 14:39
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Det jag undrar är varför Adam verkar vara just 25-30 nånting, och har levt med exakt det utseendet i flera hundra år. Fick han krafterna vid en viss ålder? Man föds väl ändå med dom? Då borde han ju rent logiskt vara ett spädbarn tills någon hugger av huvudet på honom, varför hinner han växa upp till just den där storleken innan det stannar upp?

Likadant med Claire, om det nu visar sig att hon har samma förmåga som Adam (leva länge).

Denna fråga har tidigare varit uppe i tården och redan fått svar, men här komemr ett till. Peter och Nathans mamma sa att han vid ett visst ögonblick hade healat sig så mycket att han fastnade i den åldern (hans förmåga utvecklade sig typ).
Citera
2007-12-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nnc
Jag undrar om mixen av Claire och Adams förmågor har inneburit något speciellt för Peter, att hans helande förmåga t.ex. har förstärkts eller muterats. Borde ju finnas någon liten skillnad mellan Claire och Adam - man kan ju t.ex. fråga sig om Adams förmåga har kraften att ersätta förlorade kroppsdelar (vilket Claires verkar ha på sikt, med tanke på 'experimentet' med tån).

Skulle kännas snudd på fantasilöst om Claire och Adam har exakt likadan förmåga

West och Nathan har ju samma, så inte helt omöjligt, tyvärr. Dock är ju typ Adam Highlander och Claire T-1000, förutom att hon inte bli flytande.
Citera
2007-12-05, 15:00
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Denna fråga har tidigare varit uppe i tården och redan fått svar, men här komemr ett till. Peter och Nathans mamma sa att han vid ett visst ögonblick hade healat sig så mycket att han fastnade i den åldern (hans förmåga utvecklade sig typ).

Tack för förklaringen Kanske då Hiro "sprängde" honom.
Citera
2007-12-05, 16:13
Medlem
m4ver1cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Du kanske inte ska läsa här inne INNAN du har sett avsnittet

Självklart hade jag redan sett avsnittet, men hatar av princip spoilers.
Sen är det ganska jävla enkelt att använda spoilersknappar, så förstår inte varför folk inte gör det.

Att spoila är ett brott mot mänskliga rättigheter och kan jämställas med Donald Trumps frisyr.
Citera
2007-12-05, 16:19
Medlem
Rangvalds avatar
Någon som har ett bevis på att Hiro verkligen tog Adam TILLBAKA i tiden? Han kan ju ha slängt av honom i en redan existerande, nergrävd gammal kista, ellerhur ?
Citera
2007-12-05, 16:20
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4ver1ck
Sen är det ganska jävla enkelt att använda spoilersknappar, så förstår inte varför folk inte gör det.

Att spoila är ett brott mot mänskliga rättigheter och kan jämställas med Donald Trumps frisyr.

står med 100% bakom dig då även jag anser att berätta någonting ur det nyaste avsnittet utan att använda spoilersknappar är lika fel som att usa verkligen skulle bli accepterade av arabvärlden
Citera
2007-12-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4ver1ck

Du inser att man skulle behöva ha spoilertaggar i vartenda inlägg då va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in