2006-09-29, 14:31
Bannlyst
Grottis, om du fortfarande förnekar att självmordsbombande muslimer har stöd från koranen efter att jag visar dig denna surah i koranen, så kan du lika gärna sluta diskutera religion på flashback framöver, då du saknar all trovärdighet.

Surah 9:111

Lo! Allah hath bought from the believers their lives and their wealth because the Garden will be theirs: they shall fight in the way of Allah and shall slay and be slain. It is a promise which is binding on Him in the Torah and the Gospel and the Qur'an. Who fulfilleth His covenant better than Allah ? Rejoice then in your bargain that ye have made, for that is the supreme triumph.
Citera
2006-09-29, 14:32
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottis
Vidhåller du f.ö. att de palestinska självmordsbombarna skulle vara välutbildade och psykologiskt stabila?

Israelerna för statistik
över dina vänner

Citat:
The typical suicide bomber

Since the signing of the Oslo Agreements in 1993, Palestinian terrorist organizations have sent more than 70 suicide bombers on missions against Israeli targets. Fortunately, not all succeeded in their missions like Hotary. Last month Yediot Aharonot presented a profile of the typical suicide bomber:
47% of the suicide bombers have an academic education and an additional 29% have at least a high school education.
83% of the suicide bombers are single.
64% of the suicide bombers are between the ages 18-23; most of the rest are under 30.
68% of the suicide bombers have come from the Gaza Strip
.

Vad det gäller den psykiska statusen på dessa individer, så är den väl tämligen grumlig på alla muslimer då detta är en förutsättning för att stanna kvar i skiten.

Wikipedia säger:
Citat:
Some suicide bombers are educated, with college or university experience, and come from middle class homes. Most suicide bombers do not show signs of psychopathology. Indeed, leaders of the groups who perpetrate these attacks search for individuals who can be trusted to carry out the mission; those with mental illnesses are not ideal candidates. They often find solace in the ritualistic communion found in extremist circles, which are often headed by charismatic individuals looking for new recruits.

Citera
2006-09-29, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JLPicard
Jag vill se belägg via statistik för ditt kategoriska påstående "Den överväldigande majoriteten muslimer betraktar inte terroristerna som sanna muslimer". Inget annat.
Det var något jag läste i DN eller SvD för ett par år sedan. Jag har varken lust eller ork att gräva fram det.

Förresten gör du själv kategoriska påståenden mest hela tiden utan att anföra några belägg. Jag tycker att man kan få diskutera på det viset, annars kommer man ingen vart. Därför frågar jag själv endast undantagsvis efter källor och belägg.
Citera
2006-09-29, 14:40
Bannlyst
Jag hittade detta på ett ställe

http://img151.exs.cx/img151/7676/bokdralbaneetilltersjlvbomber6.jpg

http://img151.exs.cx/img151/8368/bokdralbaneetilltersjlvbomber2.jpg

Om det är nån som kan arabiska, så kan ju denne översätta

Citat:
In Saheeh Mawaarid ath-Thimaan for ash-Sheikh al-Albaani, (published after his death) 'alayhi rahmatullah, he says in volume two, page 119, after explaining the popular hadeeth of Abi Ayoob, regarding the saying of Allah tabaraka wa ta'ala: walaa tulqoo bi aydiykum ilat-tahlukah, he said, paraphrasing:

"And in this popular story is evidence for what is known today as 'suicide operations', which some of the youth of Islaam go about doing to the enemies of Allah, but for this act [to be permissible] are certain conditions, and they are: For this action to be solely done for the face of Allah and to give victory to the religion of Allah, not for showing off, or reputation, or bravery, or being depressed from life".

Shaykh Muhammad Nasiruddeen al-Albaani, was asked a similar question in his tape number 134 in his series, "al-Huda wal Nur", he was asked about a group of Muslims who had began to use explosives on their body, and attacking tanks with it, they asked, "is it Jihad or Suicide?"

Shaykh Albaani said:

That is not considered Suicide, Suicide is when a Muslim kills himself to be saved from his miserable life or something similar, as far as what you are asking about, that is Jihaad for the sake of Allah, but we must consider that this action cannot be done individually without to designate somebody as an Amir who can assess if it will be beneficial for Islam and Muslims, and if the Amir decides that to lose that mujahid is more beneficial than to keep him, especially if he is going to inflict damage on the enemy, then the opinion of that Amir is binding and even if the man is unhappy with that, he must obey him... [Shaykh Albaani continues on to say] Suicide is one of the biggest muharramaat, it is when someone dies because he want to end his dunya..., as for in the Jihad it is not Suicide, the way the Sahabah [RA] used to fight big numbers of the enemy by themselves.

You will see here that Shaykh Albaani does not have a problem with the issue of "suicide operations" itself, but his only objection is that, an Amir is a neccesity, but his view upon that has been proven not to be the strongest of opinion, as Ibn Qudaamah has said an Amir is not an obligation.
Citera
2006-09-29, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FyFan

Israelerna för statistik
över dina vänner
Palestinska terrorister är verkligen inte mina vänner. Tack för länken förresten. Den ger för en gångs skull en rätt nyanserad bild av fenomenet med självmordsbombare. Jag saxar:
"Without exception, the suicide bombers have lived their lives on the receiving end of a system designed to trample their rights and crush every hope of a brighter future… Confronted by a seemingly endless combination of death, destruction, restriction, harassment and humiliation, they conclude that ending life as a bomb - rather than having it ended by a bullet - endows them, even if only in their final moments, with a semblance of purpose and control previously considered out of reach."
Citera
2006-09-29, 15:06
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Palestinska terrorister är verkligen inte mina vänner. Tack för länken förresten. Den ger för en gångs skull en rätt nyanserad bild av fenomenet med självmordsbombare. Jag saxar:
"Without exception, the suicide bombers have lived their lives on the receiving end of a system designed to trample their rights and crush every hope of a brighter future… Confronted by a seemingly endless combination of death, destruction, restriction, harassment and humiliation, they conclude that ending life as a bomb - rather than having it ended by a bullet - endows them, even if only in their final moments, with a semblance of purpose and control previously considered out of reach."

Lite märkligt bara att det nästan uteslutande är muslimer som så fegt spränger andra oskyldiga medmänniskor i småbitar.
Tänk om alla grupper som passar in i ditt citat(eller som tycker sig göra det), skulle börja använda sig av självmordsbombning? Det skulle ju för fan smälla varje dag, världen över.
Citera
2006-09-29, 15:09
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Lite märkligt bara att det nästan uteslutande är muslimer som så fegt spränger andra oskyldiga medmänniskor i småbitar.
Tänk om alla grupper som passar in i ditt citat(eller som tycker sig göra det), skulle börja använda sig av självmordsbombning? Det skulle ju för fan smälla varje dag, världen över.
Ja, jag undrar t.ex. hur många kristna palestinier som sprängt sig i luften?!
Citera
2006-09-29, 15:10
Bannlyst
Citat:

Dödar självmordsbombaren 1-4 amerikaner, poliser eller andra som ses som motståndare och 100 andra är kvinnor och barn så dör dom som martyrer.

Simple as that... om det är fegt eller inte, det tror jag inte martyren bryr sig så mycket om

Och barn som dör upp till 10 år hamnar ju i paradiset ändå
Citera
2006-09-29, 15:14
Bannlyst
Citat:
Den grupp som innehar världsrekordet i antalet självmordsbombningar är Sri Lankas Tamilska tigrar. De använder sig av sådana den dag som är.
Citera
2006-09-29, 15:17
Medlem
Nickeps avatar
Du påpekar för JLPicard:
Citat:
Det var något jag läste i DN eller SvD för ett par år sedan. Jag har varken lust eller ork att gräva fram det.

Förresten gör du själv kategoriska påståenden mest hela tiden utan att anföra några belägg. Jag tycker att man kan få diskutera på det viset, annars kommer man ingen vart. Därför frågar jag själv endast undantagsvis efter källor och belägg.
Då måste jag kraftigt invända genom följande:

JLPicard är dig i alla avseenden överlägsen. I de fall han anser referenser angelägna, presenterar han dessa mer distinkt och med relevans som inte överträffas av någon på detta forum. Finessen med JLPicard i övrigt är att han verbalt tydligt, logiskt korrekt och klartänkt presenterar sina åsikter och anger lösningar på de problem som diskuteras - förebilden för alla debattörer här! Ta efter honom, så kanske det kan bli något av dig också!
Citera
2006-09-29, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ja precis. Det är ju ganska uppenbart att det inte är deras levnadsförhållanden som är problemet, utan koranen.

Koranen borde förbjudas.
Citera
2006-09-29, 15:18
Medlem
JLPicards avatar
Citat:
"Läste i nån tidning"?

Tillåt mig då att motbevisa ditt påstående om att "hela världens muslimer" står enade i något slags kompakt avstånd från muslimska terrorister, något som både du och jag vet inte kan styrkas. Tvärtom, i den muslimska världen ser vi en utbredd beundran för terrorister som Bin Laden:

-I Pakistan säljs tröjor och affischer med Bin Laden som smör i solsken.
-I Pakistan har massiva gatudemonstrationer i Bin Ladens ära hållits.
-I Bangladesh och Indonesiens huvudstäder har 10 000 muslimer marscherat för Bin Laden.
-I Norra Nigeria har Bin Laden enligt Reuters uppnått mer eller mindre ikonstatus och beundrare har startat religiösa upplopp som lett till stora olycksantal.
-I Mecka har demonstrationer för Bin Laden förekommit, där öppen politisk aktivism annars vore otänkbart.
-I Frankrike ropar muslimer Bin Ladens namn när man slänger sten på icke-muslimer.
-Palestinier älskar Bin Laden. Hussam Khadir i Fatah är Bin Laden "Västbanken och Gazas
mest populära personlighet"
-En opinionsundersökning gjord av tyska Bin Zeit visade att 26% av Palestinier anser 11 sep-attackerna vara i enlighet med islamisk lag.
-En annan opinionsundersökning visade att 24% av Pakistanier anser 11 sep-attackerna vara i enlighet med islamisk lag.
-En onlineundersökning visade att 50% av indonesier såg Bin laden som en "kämpe för rättvisan" och endast 35 % som terrorist.

Samtidigt ser vi väldigt få offentliga personer i den muslimska världen som tar offentligt avstånd från Bin Laden.

Det är farligt att köpa perspektivet att terrorister som Bin Laden skulle vara allmänt ogillade i den muslimska världen. Det är oerhört viktigt att se hur utbredd den muslimska världens beundran för Bin laden faktiskt är. Jag menar att den här utvecklingen är oroande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in