2006-09-28, 13:10
Bannlyst
Citat:
Suicide bombers follow Quran,
concludes Pentagon briefing
Tasked with pinpointing motivation, analysts find
terrorists 'rational actors' following 'holy book'

With suicide bombings spreading from Iraq to Afghanistan, the Pentagon has tasked intelligence analysts to pinpoint what's driving Muslim after Muslim to do the unthinkable.

Their preliminary finding is politically explosive: it's their "holy book" the Quran after all, according to intelligence briefings obtained by WND.

In public, the U.S. government has made an effort to avoid linking the terrorist threat to Islam and the Quran while dismissing suicide terrorists as crazed heretics who pervert Islamic teachings.

"The terrorists distort the idea of jihad into a call for violence and murder," the White House maintains in its recently released "National Strategy for Combating Terrorism" report.

But internal Pentagon briefings show intelligence analysts have reached a wholly different conclusion after studying Islamic scripture and the backgrounds of suicide terrorists. They've found that most Muslim suicide bombers are in fact students of the Quran who are motivated by its violent commands – making them, as strange as it sounds to the West, "rational actors" on the Islamic stage.

In Islam, it is not how one lives one's life that guarantees spiritual salvation, but how one dies, according to the briefings. There are great advantages to becoming a martyr. Dying while fighting the infidels in the cause of Allah reserves a special place and honor in Paradise. And it earns special favor with Allah.

"Suicide in defense of Islam is permitted, and the Islamic suicide bomber is, in the main, a rational actor," concludes a recent Pentagon briefing paper titled, "Motivations of Muslim Suicide Bombers."
http://www.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=52184

Vad tycker ni om detta? Stämmer det Pentagon säger om självmordsbombare och koranen? Exakt vart i koranen styrker Pentagon sina belägg på?

Personligen tycker jag att det är bra att USA har blivit allt mindre politiskt korrekt och vågar erkänna såna här viktiga saker, så att inte fler blir lurade till att bli angängare av självmordssekten ISLAM.

Här är en poll som sidan har utfört:
Citat:
Do suicide bombers reflect true Islam as expounded in the Quran?
Yes, if interpreted literally, it is explosively violent 39.71% (299)
Yes – unfortunately, Osama bin Laden's reading of the Quran has proven to be dead on 29.08% (219)
Yes 17.53% (132)
I don't know, but some passages in the Quran are deeply troubling 5.98% (45)
No, just as there are all types of Christians, there are all types of Muslims 2.92% (22)
There are millions of good and decent Muslims despite the Quran 2.26% (17)
No 1.20% (9)
No, a small minority has hijacked one of the world's great religions 0.80% (6)
No, Islam is a religion of peace 0.40% (3)
No, the Quran is full of beautiful poetry and love 0.13% (1)
TOTAL VOTES: 753
http://www.worldnetdaily.com/polls/index.asp?VIEW_RESULTS=Y

Som ni kan se, så är det en klar majoritet som har röstat ja.
Citera
2006-09-28, 13:45
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
http://www.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=52184

Vad tycker ni om detta? Stämmer det Pentagon säger om självmordsbombare och koranen? Personligen tycker jag att det är bra att USA har blivit allt mindre politiskt korrekt och vågar erkänna såna här viktiga saker, så att inte fler blir lurade till att bli angängare av självmordssekten ISLAM.

Här är en poll som sidan har utfört:http://www.worldnetdaily.com/polls/index.asp?VIEW_RESULTS=Y

Som ni kan se, så är det en klar majoritet som har röstat ja.
En självklarhet att majoriteten icke-muslimer anser samma sak, medan muslimer vanligtvis hävdar självmordsbombare antingen inte vara muslimer eller vara sådana som vantolkat Koranen. Hur skall pressade muslimer annars ställa sig, eftersom de i alla tongångar hävdar Islam vara en fredens religion. Den som tolkar Koranen för att belägga den uppfattningen måste ha dålig syn. Alla de avsnitt i Koranen som pekar på olika former av primitivt våld, kan inte mildras eller förklaras bort med omtolkningar. Koranen tillåter ju egentligen inte omtolkningar.
Citera
2006-09-28, 13:52
Medlem
Peter_UUs avatar
Det var på tiden att en stormakt kommer ut med denna nyhet. Sisådär i lagom tid. Detta komemr förmodligen att få resten av världens naiva statsmakter att höja på ögonbrynen och kanske ta steget att ta reda på det genom att kanske läsa i koranen osv.

Det är hög tid att inte blunda och inte nonchalera det som sker framför ögonen på oss. Man måste inse faktum, islam vållar debatter och visar gång på gång att den är ett hot mot tryggheten för alla människor på jorden. muslimerna själva visar islams ansikte genom de dåd som sker, det tycks absolut inte gå åt andra hållet, snarare en eskalering av våldet.

Snart kommer alla muslimer i världen att ge upp hoppet om att tro att de kan fortsätta lura människor i västvärlden genom försköningar och lögner om koranens sanna budskap, och då ger de sig ut i strid, i hopp om att lyda allah och göra som allah behagar. Och då är det viktigt att väst är snabba med att mobilisera.

Jag tycker att det är bra att Pentagon tar det initiativet och slutar nonchalera. Jag önskar att alla länder gör likadant.
Citera
2006-09-28, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Det var på tiden att en stormakt kommer ut med denna nyhet. Sisådär i lagom tid. Detta komemr förmodligen att få resten av världens naiva statsmakter att höja på ögonbrynen och kanske ta steget att ta reda på det genom att kanske läsa i koranen osv.
Jag tycker att det tog på tok för lång tid tills de kom fram till detta och gick ut med det. Men bättre sent än aldrig Jag hoppas att USA vaknar upp rejält nu efter detta och bekämpar Islam mer än vad de har bekämpat kommunismen och nazismen
Citat:
Jag tycker att det är bra att Pentagon tar det initiativet och slutar nonchalera. Jag önskar att alla länder gör likadant.
Japp, jag instämmer till fullo
Citera
2006-09-28, 15:55
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Jag tycker att det tog på tok för lång tid tills de kom fram till detta och gick ut med det. Men bättre sent än aldrig Jag hoppas att USA vaknar upp rejält nu efter detta och bekämpar Islam mer än vad de har bekämpat kommunismen och nazismen Japp, jag instämmer till fullo
Precis, inga barbariska och odemokratiska ideologier överlever, alal dukar under. Det är en fråga om tid.
Citera
2006-09-29, 07:05
Medlem
Citat:
"Suicide in defense of Islam is permitted, and the Islamic suicide bomber is, in the main, a rational actor," concludes a recent Pentagon briefing paper titled, "Motivations of Muslim Suicide Bombers."

Dom muslimska lärda är splittrade i frågan, men kan nu enas om hur det ligger till eftersom pentagon minsann rätt ut det. Så skönt.
Citera
2006-09-29, 10:17
Medlem
JLPicards avatar
Citat:

Det är hög tid att inte blunda och inte nonchalera det som sker framför ögonen på oss. Man måste inse faktum, islam vållar debatter och visar gång på gång att den är ett hot mot tryggheten för alla människor på jorden. muslimerna själva visar islams ansikte genom de dåd som sker, det tycks absolut inte gå åt andra hållet, snarare en eskalering av våldet.

Snart kommer alla muslimer i världen att ge upp hoppet om att tro att de kan fortsätta lura människor i västvärlden genom försköningar och lögner om koranens sanna budskap, och då ger de sig ut i strid, i hopp om att lyda allah och göra som allah behagar. Och då är det viktigt att väst är snabba med att mobilisera.

Ett stort genombrott! Det är otroligt viktigt att koranens våldsuppmaningar nu diskuteras och analyseras på allvar av amerikanska försvarsdepartementet. Man hoppas att det får kraftiga efterdyningar i form av ökade diskussioner. Att uppfattningarna om Koranens våldspåbud är delade bland muslimer känns mindre viktigt i sammanhanget eftersom poängen är att terrorister uppenbarligen ser terror som legitimt och sanktionerat. Så länge man vägrar att granska den muslimska terrorismens ideologiska fundament så kan man omöjligt lägga upp en vettig taktik mot våldet. Skall bli intressant att se om CAIR kommer gapandes nu.
Citera
2006-09-29, 12:00
Bannlyst
Är det någon som på allvar tror att man kan komma till rätta med den islamistiska terrorismen genom att analysera Koranen?
Citera
2006-09-29, 12:15
Medlem
JLPicards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottis
Är det någon som på allvar tror att man kan komma till rätta med den islamistiska terrorismen genom att analysera Koranen?

Uppenbarligen.
Citera
2006-09-29, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JLPicard
Uppenbarligen.
Det Pentagons experter missar är att man får sig en del andra föreställningar till livs i koranskolorna, samt att eleverna ofta är socialt marginaliserade.

Är det ingen som sett den utmärkta filmen Syriana som illustrerar detta?
Citera
2006-09-29, 12:33
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Visserligen har diskussionerna i samma riktning även på detta forum pågått längre (har USA/CIA tjuvlyssnat kanske) med nedslående resultat, men anser du inte att det är hög tid att öppet diskutera sambandet terrorism/Koranen/Islam även här i Europa? Västvärlden måste visa de muslimska länderna att Islam inte skiljer från andra religioner vad gäller rätten för icke muslimer att ifrågasätta delar av dess urkunder.
Citera
2006-09-29, 12:52
Medlem
JLPicards avatar
Citat:
Det Pentagons experter missar är att man får sig en del andra föreställningar till livs i koranskolorna, samt att eleverna ofta är socialt marginaliserade.

Luddigt struntprat. En betydande andel av muslimska terrorister är välutbildade medelklassmuslimer. Klass- och sociala teorier har varit motbevisade sen länge. Alltså är det helt riktigt att man nu äntligen börjar granska de budskap som muslimer världen över faktiskt hörsammar.

Citat:
Är det ingen som sett den utmärkta filmen Syriana som illustrerar detta?
Att du drar in hollywoodfilmer för att styrka dina åsikter kan bara tolkas som en total brist på argument. (Syriana är dock en bra film.)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in