2007-03-27, 01:02
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Såg någon "TV om TV" på TV400 i helgen? Där sas det att Janec skulle göra ett nytt framträdande på TV 4 i en annan TV 4 satsning, nämligen ett program nu på onsdag vid namn "Tack Gode Gud", som Janec tydligen skall medverka en snutt i. Håll utkik egter lite mer dåligt skådespeleri från hans sida!
Citera
2007-03-27, 08:56
Medlem
Matt Damons avatar
Är det någon som kan försöka banda och langa upp det på youtube? Det vore obetalbart!

För att fira detta måste jag bara dra till med en kort notis om Janec.

På High Chaparral har alla ett Chaparral-namn. Oftast något beskrivande om personen i sig, kanske med lite jäkelskap i det. Man blir dessutom döpt till detta genom att bli slungad ner i ökända River Bajs. När Janec skulle döpas stod det mellan Chet (Allram Ests lilla medhjälpare) och Räkan. Den böjda kroppsformen och ynkliga storleken gjorde dock valet åt oss, även om vanliga räkor är böjda åt andra hållet...

Mer Räkan på TV!!!
Citera
2007-03-27, 09:46
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matt Damon
Är det någon som kan försöka banda och langa upp det på youtube? Det vore obetalbart!

För att fira detta måste jag bara dra till med en kort notis om Janec.

På High Chaparral har alla ett Chaparral-namn. Oftast något beskrivande om personen i sig, kanske med lite jäkelskap i det. Man blir dessutom döpt till detta genom att bli slungad ner i ökända River Bajs. När Janec skulle döpas stod det mellan Chet (Allram Ests lilla medhjälpare) och Räkan. Den böjda kroppsformen och ynkliga storleken gjorde dock valet åt oss, även om vanliga räkor är böjda åt andra hållet...

Mer Räkan på TV!!!
LOL

För oss oinvigda, kan du tala om vad "River Bajs" är och vad det går ut på? Hur gick det till när Janec "Räkan" Friberg skulle "döpas" där?

Ps: Håll utkik på Onsdag i TV 4, då kanske du får se honom! Ds:
Citera
2007-03-28, 13:41
Medlem
Matt Damons avatar
River Bajs är alltså det vatten som omger indian-ön på High Chaparral. Det är en konstgjord sjö, och vattnet är tämligen äckligt. Jag skulle inte gärna bada där, fast tji fick man. Alla är vi ju döpta, som sagt...

För de som jobbar på tågrånet tar dopet vanligtvis vid efter ett tågrån, när folk ligger "döda". Alla utom den som skall döpas smyger försiktigt upp och anfaller denne. Man strippar personen på föremål som INTE ska ner i floden, typ pengar/plånbok/revolver osv, och sedan kastar man ner denne i floden. "Vad heter han?" "RÄÄKAAAAAAAN!!!" *plums*

När man sedan kommer upp är det sedvanligt att "fiskpinna" denne. Man sparkar alltså ohemula mängder sand över personen så att han/hon ser ut som en panerad torsk.

På det hela taget en jävligt nice liten tradition. Det är dessutom ganska skoj för de turister som sitter på tåget att bevittna detta.
Citera
2007-03-31, 00:12
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Såg nyss Janec på TV400, han intevjuade en väldigt dryg Robert Aschberg. I övrigt ställde han väldigt många dumma och töntiga "frågor".
Citera
2007-03-31, 01:19
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Kom att tänka på en sak. Janecs stora idol verkar på något sätt vara Chuck Norris, varför skulle han annars ha försökt sig på att imitera honom från en halv glömd och ganska sunkig serie från 90-talet på Moviestar? Är man lite långsökt så kan man faktiskt hitta vissa likheter/paralleller mellan dem.

För det första så har de båda skägg (iof uppenbart). Janec jobbade på High Chapparall och skröt om att han hade Cowboy-uniform där, Chuck Norris hade också sådan utstyrsel i Walker Texas Ranger. Janec är groteskt kort (han fick t.o.m. stå på en låda i ett Moviestar avsnitt för att nå upp till kameran), Chuck Norris är rätt kort för att vara en actionhjälte (”bara” 1.78 m). Det finns en asian-film connection mellan dem också. Chuck Norris spelade bl.a mot Bruce Lee på 70-talet i en Kung Fu film, Janec är med i en Japansk-inspirerad Kill-Bill parodi i detta klipp (http://www.youtube.com/watch?v=Da3NxrU1jlo)

Chuck Norris spelade militär i bl.a ”Braddock – Missing in Action”, Janec gillar att ha militäruniformer på sig och hade en i senaste ”TV om TV”.

Slutligen Chuck Norris är en rätt taskig skådis, Janec är en helt värdelös skådis.

Någonting mer jag missat?

För bövelen, häda icke den store Chuck Norris namn med sådana här jämförelser. Norris är kanske inte världens bästa skådis, men han är dels i besittning av nog med självdistans för att inse och dessutom skämta om det, t.o.m. i "Walker, Texas Ranger". Dessutom är Norris en av få actionskådisar som faktiskt är äkta vara så till vida att han verkligen kan fajtas. Han var bl.a. världsmästare i karate mellan 1968 och 1974, och tränade seriöst med just Bruce Lee.

Janec Friberg verkar ju vara en fjant, men Chuck Norris, han är gjord av hårdare virke än så. Nåväl...då var det sagt.
Citera
2007-03-31, 16:06
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
För bövelen, häda icke den store Chuck Norris namn med sådana här jämförelser. Norris är kanske inte världens bästa skådis, men han är dels i besittning av nog med självdistans för att inse och dessutom skämta om det, t.o.m. i "Walker, Texas Ranger". Dessutom är Norris en av få actionskådisar som faktiskt är äkta vara så till vida att han verkligen kan fajtas. Han var bl.a. världsmästare i karate mellan 1968 och 1974, och tränade seriöst med just Bruce Lee.

Janec Friberg verkar ju vara en fjant, men Chuck Norris, han är gjord av hårdare virke än så. Nåväl...då var det sagt.
"Verkar vara en fjant"?? Gosse, om du sett ett enda avsnitt av "Moviestar" där han medverkade så hade det undanröjt det minsta lilla tvivel om den saken!

Visst är Chucken värd en miljon Janec i tuffhet, men det säger väl en hel del om Janec själv när han försöker mäta sig med en skådis som just Chuck, och till skillnad från orginalet så saknar han just denna självdistans, vilket gör det hela så ännu mer tragiskt.

Janecs "sexscen" i Moviestar var nog något av det sämsta jag någonsin sett. När den norska tjejen under förberedelserna satt grensle över en halv-naken Janec så glodde han helt suktande på henne. När hon sen frågade om han "var kåt nu" så svarade han helt tafatt: "Näe, faktiskt inte" och efteråt, när den kriminellt usla scenen var över så var han helt på henne och sa till kameran att han ville ha mailkontakt med henne, något som hon verkade vara bestämt motvillig till att ha (fullt förståeligt nog).
Citera
2007-04-07, 23:12
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Såg någon "TV om TV" på TV400 igår? Man fick se klipp från Janecs audition i "Idol" som ej visats på TV4. Man fick b.l.a. se hur Janec smörade för domarna genom att försöka "köpa" dem med muffins, varpå Clabbe svarar något i stil med at det var synd att Janec inte var klädd som en lapplisa (han var ju utklädd till polis), för då skulle Janec kunna stå och vakta Clabbes bil så att inga riktiga lapplisor skulle ge honom böter.

"NU FÅR DET BÄRA ELLER BRISTA!" utropade Janec sekunderna innan han gick in till sin audition... Ja, jag antar att det brast ganska så rejält...
Citera
2007-04-08, 19:29
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Citat:
Såg någon "TV om TV" på TV400 igår? Man fick se klipp från Janecs audition i "Idol" som ej visats på TV4. Man fick b.l.a. se hur Janec smörade för domarna genom att försöka "köpa" dem med muffins, varpå Clabbe svarar något i stil med at det var synd att Janec inte var klädd som en lapplisa (han var ju utklädd till polis), för då skulle Janec kunna stå och vakta Clabbes bil så att inga riktiga lapplisor skulle ge honom böter.

"NU FÅR DET BÄRA ELLER BRISTA!" utropade Janec sekunderna innan han gick in till sin audition... Ja, jag antar att det brast ganska så rejält...

Hehe ja det var riktigt kul. Men jag skrattade så jag trodde jag skulle dö, när Kjell-Henry undrade ad som ingick i basilika och programmledaren och den andra gästen (Pussel-Erik) börja skämta med honom utan att han fattar det.

"Vad ingår i en riktig bra basilika egentligen?" Herregud vad jag skrattade. Även Janec verkade ha svårt att hålla sig
Citera
2007-04-08, 21:32
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi_max
Hehe ja det var riktigt kul. Men jag skrattade så jag trodde jag skulle dö, när Kjell-Henry undrade ad som ingick i basilika och programmledaren och den andra gästen (Pussel-Erik) börja skämta med honom utan att han fattar det.

"Vad ingår i en riktig bra basilika egentligen?" Herregud vad jag skrattade. Även Janec verkade ha svårt att hålla sig
???

Måste ha missat det då jag var på toa eller något. Vad sa han? Basilika?? Sa Janec något till Kjell-Henry eller?

Tyckte annars att Kjell-Henry var så fjantig at han blev tråkig, som när han skulle vara *"programledare", för bövelen, t.o.m. Janec gjorde ju ett bättre jobb när han stammade ur sig ett:

"Jaaaaa....jag.....vet inte riktigt.....vad jag ska säääääga.....hmmmmm......asså, lixom......jaaaa......"

och sen:

"Vi får se om vi ses i nästa säsong, om det blir någon"..Hur skall detta tolkas? Har de lagt ner "TV om TV" eller? Trodde det hörde till "normal" utbudet. Hoppas inte de lägger ner för vi vill se Janec i rutan! Annars får han väl starta en egen show eller något...
Citera
2007-04-08, 21:49
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Citat:
???

Måste ha missat det då jag var på toa eller något. Vad sa han? Basilika?? Sa Janec något till Kjell-Henry eller?

Tyckte annars att Kjell-Henry var så fjantig at han blev tråkig, som när han skulle vara *"programledare", för bövelen, t.o.m. Janec gjorde ju ett bättre jobb när han stammade ur sig ett:

"Jaaaaa....jag.....vet inte riktigt.....vad jag ska säääääga.....hmmmmm......asså, lixom......jaaaa......"

och sen:

"Vi får se om vi ses i nästa säsong, om det blir någon"..Hur skall detta tolkas? Har de lagt ner "TV om TV" eller? Trodde det hörde till "normal" utbudet. Hoppas inte de lägger ner för vi vill se Janec i rutan! Annars får han väl starta en egen show eller något...

Programledaren Christian frågade Kjell-Henry om han brukade ringa in till sådanna där ordprogram. Då svarade Kjell-Henry att han brukade göra det men han ville helst inte komma fram. Han var rädd att få sportfrågor, han ville hellre ha frågor om t.ex. "Vad ingår i basilika"
Sen började dom driva lite med honom och fråga b.la. vad som ingår i en riktigt bra basilika. Riktigt kul var det, sen stod Janec i bakgrunden och skrattade. Då frågade programmledaren vad han skrattade åt. Lite svårt att förklara i ord. Hela situationen som var rolig.
Citera
2007-04-09, 04:01
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:

och sen:

Ursäkta min obildning i detta ämne, men är det den Kjell-Henry vi pratar om här? Den krullhårige lille kocken och Vasakronan-reklamfilmsmannen?
Han lirar ju definitivt i ärkefjantarnas elitserie. Charmig i några minuter, därefter inte bara fjantig, utan också dryg, grinig och allmänt påfrestande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in