2006-09-25, 21:42
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Vem är den här tomten egentligen? Han skämde ut sig offentligt i Moviestar med ett legendariskt usel audition och ännu mer löjlig medverkan. Som om inte detta vore nog så fortsatte han sina fasoner i Idol 2006: http://www.tv4.se/idol2006/489762.html?nb=1

Dock utan att gå vidare (undrar varför?). Vad vet vi egetligen om denna wannabe? Något skön verkar ha dock (får medge att jag flinade lite). Han sa i inslaget att han jobbade på Heron City och att han har jobbat på High Chapparal.

Han gillar visst att frottera sig bland "innefolket" också:
http://www.stureplan.se/articles/581/

Det hela blir inte mindre roligt utav att han tydligen gillar att klä utsig på sin privata fritid också, som FBI-agent enligt denna artikel: http://nowyouvefoundme.blogg.se/

Helt galen lirare alltså...
Citera
2007-03-08, 20:37
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Jag har nu haft oturen att se att stollen är programledare för "TV om TV" på slaskkanalen TV400 på fredagar. Fast "programledare" är väl kanske att ta i, hans officella beteckning i programmet var "sidekick" vad nu det skall betyda.

Vad vet man egentligen om denne nisse? Förutom att han inte kan engelska för fem öre, och att han kan varken skådespela eller sjunga och gång på gång skämmer ut sig själv på blodigt allvar. Var kommer han ifrån egentligen? Är han zigenare eller?
Citera
2007-03-09, 16:19
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Jag har nu haft oturen att se att stollen är programledare för "TV om TV" på slaskkanalen TV400 på fredagar. Fast "programledare" är väl kanske att ta i, hans officella beteckning i programmet var "sidekick" vad nu det skall betyda.

Vad vet man egentligen om denne nisse? Förutom att han inte kan engelska för fem öre, och att han kan varken skådespela eller sjunga och gång på gång skämmer ut sig själv på blodigt allvar. Var kommer han ifrån egentligen? Är han zigenare eller?

Det stämmer bra att han inte är riktigt som han ska i skallen. Har en del mer eller mindre lustiga historier om honom då jag rört mig i kretsar där han gärna skulle vilja känna sig hemma men icke. Att han klär ut sig på sin fritid stämmer också. Han kör alltid vissa fasta stilar, cowboy, FBI, SWAT/HRT/SRT, Higway patrol osv. Han har jobbat ett tag på garderobens butik i stockholm men det var ett tag sedan och då var senast jag såg honom "live". En halt klart festlig (på ett lite skrämmande sätt) karraktär=)
Citera
2007-03-09, 17:10
Medlem
Dragonauts avatar
Måste bara komplettera med uppgifter om att mannen i fråga i mellanstadieåldern ägnade sig åt diverse discodans med michael jackson tema. Hans beteende drar sig tydligen längre bak i tiden än jag trodde.
Citera
2007-03-09, 19:36
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Det stämmer bra att han inte är riktigt som han ska i skallen. Har en del mer eller mindre lustiga historier om honom då jag rört mig i kretsar där han gärna skulle vilja känna sig hemma men icke. Att han klär ut sig på sin fritid stämmer också. Han kör alltid vissa fasta stilar, cowboy, FBI, SWAT/HRT/SRT, Higway patrol osv. Han har jobbat ett tag på garderobens butik i stockholm men det var ett tag sedan och då var senast jag såg honom "live". En halt klart festlig (på ett lite skrämmande sätt) karraktär=)
HA HA HA.... Skönt!!! Vore helgott om du kunde dela med dig av några anekdoter om denne lirare. Janec, förresten, vad är det för slags namn? Slaviskt?

Sen att han fick jobbet på TV400 kan ju inte ha varit annat än ren lyteskomik från ledningens sida. Synd bara att han har sådant litet utrymme för att göra bort sig på där, han var ju helskön i "Moviestar".
Citera
2007-03-09, 20:02
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
HA HA HA.... Skönt!!! Vore helgott om du kunde dela med dig av några anekdoter om denne lirare. Janec, förresten, vad är det för slags namn? Slaviskt?

Sen att han fick jobbet på TV400 kan ju inte ha varit annat än ren lyteskomik från ledningens sida. Synd bara att han har sådant litet utrymme för att göra bort sig på där, han var ju helskön i "Moviestar".
Har aldrig sett honom i tv400 eller moviestar. Men jag antar att han drog tittare pga att han e just så knäpp som han är.

Anekdoterna handlar mest om hans märkliga beteende gentemot polare till mig som jag inte e säker att de vill att jag diskuterar här. Men jag kan avslöja att han har en hel del konstiga idéer för sig. Som att bla bjuda in folk han inte känner till "fester". Han har dock haft samröre med personen i fråga, som inte vill veta av hans existens ens. Han har dessutom under en "polis" period blivit muddrad och fått sina handklovar samt tumklovar(!!) beslagtagna då det tydligen inte är lagligt att gå runt med såna hur man vill.

Som sagt, en fantastisk personlighet!

Angående hans ursprung vågar jag inte svära på det men jag skulle helt klart tro på ett slaviskt ursprung om jag var tvungen att välja.
Citera
2007-03-09, 20:08
Medlem
BedBoys avatar
JANEC FRIBERG ÄR RELIGION!

Ringer alltid upp Janec på han hemtelefon när jag är full, lika roligt varje gång när man hör hur han stammar bakom telefonen när man frågar om han vet var man har gjort med gisslan.

Träffade honom även på Arvika festivalen och tog ett foto med honom, jag sa "du är förfan Tourett!" han sa "eh nä jag sa egentligen Travett"

Ni förstår nog inte hur seriös jag är med att uppskatta Janec. Har följt allt han gjort i TV och han är den fruktansvärt humoristisk konsikvens av ett samhälle där man kan bli känd på att vara sig själv, tyvär har Janec ingen, ehm, vinnande personlighet så han kommer inte så lång.

Kan även säga att Janec har sätts på stan i full FBI uniform och en gång med röd hatt och röd mantel.

Men vi riktiga Janec fans vet ju att det är den klassiska Moviestar filmen som är den riktiga riktiga humorn.
~ = castansvarig
- = Janec

Citat:
~ Hej hej, vad ska du göra här?

- Ja jag tänkte bara greppe någonting litegrann sådär, utan någon
egentligen större baktanke. Ehh. Jag tänkte bara försöka illustrera,
eller vad man ska säga eeh en tolkning av Chuck Noris, Walker, Texas Ranger!

~ Vad kul

- Å då kör jag den på engelska.

~ Var så god, kör järnet

- Ehh Tourette! Whue-Where have you eeh done eeh with the suspects?
Ehh.. Ay-I go neuehh to theeh, äh, klipp... Fuh..

~ Du behöver inte gå, det är bara att kör på

- Eeh can you the D D.E.A. building and talkt to the eeuh D.A agent
that was incharge of that uhh ehh preticulat crime-scene. Eeeehm..
Whu-ee! When he come back eeh inform me of what he said and eeh
whuh what other criminals that was eeh... what we need to invastigate

~ Okej

- Tack

~ Kör den igen om du tycker... kör om du vill! Du har 3 minuter
på dig

- Är det så är det så

~ Ah

- Jag måste bara tänka först hur jag hade lagt upp det...

~ Ta hur långt tid du behöver

- Eh, måste tänka.. eeh jag blev jag stanna ha-ha-han stanna
eller han ja höll på förmycket.

- Vi gör igen då.. Uhm.. Jimmy! Ehh go to the federalbuilding and talk
to the D.A.A D.Jee.A D.E.A agent and see whats upp with the crimescene,
and I go talk to some other people.. And when you get back, you informe
me of what he said and if theres any more suspects so we can go back to
the office and talk to Alex... det var bra så..
Citera
2007-03-09, 20:29
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Har aldrig sett honom i tv400 eller moviestar. Men jag antar att han drog tittare pga att han e just så knäpp som han är.

Anekdoterna handlar mest om hans märkliga beteende gentemot polare till mig som jag inte e säker att de vill att jag diskuterar här. Men jag kan avslöja att han har en hel del konstiga idéer för sig. Som att bla bjuda in folk han inte känner till "fester". Han har dock haft samröre med personen i fråga, som inte vill veta av hans existens ens. Han har dessutom under en "polis" period blivit muddrad och fått sina handklovar samt tumklovar(!!) beslagtagna då det tydligen inte är lagligt att gå runt med såna hur man vill.

Som sagt, en fantastisk personlighet!

Angående hans ursprung vågar jag inte svära på det men jag skulle helt klart tro på ett slaviskt ursprung om jag var tvungen att välja.
Ha ha... Har faktiskt själv ett roligt avslöjande som jag hoppas att du kanske kan kasta lite ljus över. Om man slår upp honom på ratisit så står det att han tjänar typ 63 spänn i månden, eller om det var ca 800 spänn om ÅRET!!! Plus detta, så har han (surprise, surprise) betalningsanmärkningar. Kan du, eller någon, för det första berätta vad för slags jobb som ger en sådan skitlön (fattar inte att han ens brytt si om att taxera sig för detta belopp); och för det andra, vad betalningsanmärkningarna kan tänkas avse?

Gällande anektoterna, finns det inget som du kan bjuda på som inte skulle stöta dina polare? Snubben är ju bara så jäkla skön!

Apropå Janec på TV, så föreslår jag att du kollar in TV400 ikväll, då lär han sannolikt vara på.

EDIT: Enligt hitta (http://www.hitta.se/SearchMixed.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b &UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=janec+friberg &UCSB%3aTextBoxWhere=) så heter han även Stevo och FAssi i mellannamn. Underliga namn minsan, och så ett svesnkt namn som "Friberg".
Citera
2007-03-09, 21:08
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ha ha... Har faktiskt själv ett roligt avslöjande som jag hoppas att du kanske kan kasta lite ljus över. Om man slår upp honom på ratisit så står det att han tjänar typ 63 spänn i månden, eller om det var ca 800 spänn om ÅRET!!! Plus detta, så har han (surprise, surprise) betalningsanmärkningar. Kan du, eller någon, för det första berätta vad för slags jobb som ger en sådan skitlön (fattar inte att han ens brytt si om att taxera sig för detta belopp); och för det andra, vad betalningsanmärkningarna kan tänkas avse?

Gällande anektoterna, finns det inget som du kan bjuda på som inte skulle stöta dina polare? Snubben är ju bara så jäkla skön!

Apropå Janec på TV, så föreslår jag att du kollar in TV400 ikväll, då lär han sannolikt vara på.

EDIT: Enligt hitta (http://www.hitta.se/SearchMixed.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b &UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=janec+friberg &UCSB%3aTextBoxWhere=) så heter han även Stevo och FAssi i mellannamn. Underliga namn minsan, och så ett svesnkt namn som "Friberg".

Nja der är mest det jag kan säga känns det som. Samt att han, om någon skulle få för sig att tvivla, som sagt alltid går runt utklädd. Och han kör verkligen stilarna rakt igenom. Skulle ha få skulle han gå runt med låtsaspang när han e sheriff osv. Ang hans inkomster så kan man väl misstänka att han e arbetslös men får en del ströjobb genom arbetsförmedlingens div olika program. Och om det är de enda inkomsterna han har är det väl inte så svårt att lista ut var betalningsanmärkningarna kommer ifrån. Han Måste ju ha någonstans att hänga sin cowboyhatt=)
Citera
2007-03-09, 23:16
Medlem
Sonny Crocketts avatar
FYI

Han är på tv just nu, i full armémundering!
Citera
2007-03-10, 08:54
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Helt apropå, här har ni det odödliga klippet från Moviestar som sammanfattar hela Janecs personlighet, ifall någon missat det: http://www.youtube.com/watch?v=DKJSipECPK4

Enjoy!
Citera
2007-03-10, 09:17
Medlem
Det gick en dokumentär på svt (tror jag det var) för kanske 3 år sedan som handlade om en arbetsförmedlare som antog sig extra svåra fall och försökte fixa jobb åt dem. Det var ett gäng på kanske 4 ganska lustiga typer man fick följa och där var ju Janec med såklart.
Kommer inte ihåg vad programmet heter, men det var rätt bra har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in