2007-03-10, 12:29
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waterboy79
Det gick en dokumentär på svt (tror jag det var) för kanske 3 år sedan som handlade om en arbetsförmedlare som antog sig extra svåra fall och försökte fixa jobb åt dem. Det var ett gäng på kanske 4 ganska lustiga typer man fick följa och där var ju Janec med såklart.
Kommer inte ihåg vad programmet heter, men det var rätt bra har jag för mig.
Är det sant? Shiiiit...Han gjorde alltså TV debut för så länge sedan? Hur gick det för honom då? Har du programmet inspelat? I så fall, kan du inte föra över det på datorn och ladda upp på torrent eller ngt?
Jag såg honom som sagt igår på TV om TV med Lars-Åke Willhelmsson och Hasse Aro som Gäster. Han höll på för fullt med att baka en tårta åt dem, som han själv kommenterade "såg ut som en barnkalas tårta".
Citera
2007-03-10, 20:48
Medlem
BedBoys avatar
Ja! En Janec torrent behövs snart, och förhoppningsvis dyker han upp mer i rutan.

Men tanke på att vi vet att han har sökt till både Moviestar och Idol, borde han nog också ha sökt till massa olika dokusåpor.

Så någonstans borde det finnas massa med material när Janec söker till Robinson och Mullvaden, eller?
Citera
2007-03-11, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
"såg ut som en barnkalas tårta".

hehe, han e ta mig fan inte klok.

Ja i dokumentären där ja. Det var ju ett tag sen den gick den där dokumentären, har den tyvärr inte inspelad heller, men det jag minns var att han fick jobb (eller om han bara var på audition) på high chaparall (nåt cowboy-land) där han skulle spela tågrånare, riktigt dålig skådis var han. Kostym hade han ju redan så han var nästan överkvalificerad.
Han visade upp lite av sina andra kostymer också sen så fick man ju följa honom lite runt sthlm.
Ska försöka ta reda på dokumentärens namn iaf.
Citera
2007-03-11, 01:57
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
hehe, han e ta mig fan inte klok.

Ja i dokumentären där ja. Det var ju ett tag sen den gick den där dokumentären, har den tyvärr inte inspelad heller, men det jag minns var att han fick jobb (eller om han bara var på audition) på high chaparall (nåt cowboy-land) där han skulle spela tågrånare, riktigt dålig skådis var han. Kostym hade han ju redan så han var nästan överkvalificerad.
Han visade upp lite av sina andra kostymer också sen så fick man ju följa honom lite runt sthlm.
Ska försöka ta reda på dokumentärens namn iaf.
ÅHH vad bra!!! För på både Idol auditionen och under Moviestar så skröt han verkligen om att han hade jobbat på just High Chapparall, och jag satt faktiskt och undrade på hur sjutton han fixat det jobbet. Nu har du gett mig svaret på detta. Tack!
Citera
2007-03-11, 13:16
Medlem
Ok, nu har jag dragit iväg ett mail till svt angående dokumentären, postar infon här sen.

Hård avatar föresten Sonny! Guld-serie Miami V.
Citera
2007-03-11, 14:37
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
ÅHH vad bra!!! För på både Idol auditionen och under Moviestar så skröt han verkligen om att han hade jobbat på just High Chapparall, och jag satt faktiskt och undrade på hur sjutton han fixat det jobbet. Nu har du gett mig svaret på detta. Tack!

".. i autentisk cowboy dräkt!"
Citera
2007-03-11, 14:47
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Ha ha... Har faktiskt själv ett roligt avslöjande som jag hoppas att du kanske kan kasta lite ljus över. Om man slår upp honom på ratisit så står det att han tjänar typ 63 spänn i månden, eller om det var ca 800 spänn om ÅRET!!! Plus detta, så har han (surprise, surprise) betalningsanmärkningar. Kan du, eller någon, för det första berätta vad för slags jobb som ger en sådan skitlön (fattar inte att han ens brytt si om att taxera sig för detta belopp); och för det andra, vad betalningsanmärkningarna kan tänkas avse?

Gällande anektoterna, finns det inget som du kan bjuda på som inte skulle stöta dina polare? Snubben är ju bara så jäkla skön!

Apropå Janec på TV, så föreslår jag att du kollar in TV400 ikväll, då lär han sannolikt vara på.

EDIT: Enligt hitta (http://www.hitta.se/SearchMixed.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b &UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=janec+friberg &UCSB%3aTextBoxWhere=) så heter han även Stevo och FAssi i mellannamn. Underliga namn minsan, och så ett svesnkt namn som "Friberg".

Han jobbar som airbrush tatuerare på Heron City, han måste fått sparken från High Chaparall, han berättade det i Idol då han sa att han "förut arbetade i autentisk cowboy dräkt på High Chaparall men nu arbetade med airbrush på Heron City"
Citera
2007-03-11, 14:53
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Växte upp i samma förort somm honom. Han har alltid varit lite udda och i princip bara haft tjej-polare. Alla killar trackade honom. Han har en lillebrorsa som sitter i rullstol efter en bilkrasch.
Citera
2007-03-11, 16:09
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BedBoy
Han jobbar som airbrush tatuerare på Heron City, han måste fått sparken från High Chaparall, han berättade det i Idol då han sa att han "förut arbetade i autentisk cowboy dräkt på High Chaparall men nu arbetade med airbrush på Heron City"
Mer intressant, har någon masat sig iväg till Heon city och kan bekräfta att han finns där? Tar han mer betalt för att han är "kändis"?

Tycker ändå att det är förbaskat märkligt att han bara tjänar 800 spänn om året, om han nu haft jobb på både Heron City och High Chapparall, och nu även senast TV400.
Citera
2007-03-11, 16:11
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabian FoXX
Växte upp i samma förort somm honom. Han har alltid varit lite udda och i princip bara haft tjej-polare. Alla killar trackade honom. Han har en lillebrorsa som sitter i rullstol efter en bilkrasch.
Kan du berätta lite historier om honom då? Några roliga anektoter från förr? Har han alltid varit udda med sin uniforms-fetisch eller har den växt fram med åren?

Han bor för övrigt enligt Ratsit i Farsta, var det där han växte upp dessutom?
Citera
2007-03-11, 16:12
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ok, nu har jag dragit iväg ett mail till svt angående dokumentären, postar infon här sen.

Hård avatar föresten Sonny! Guld-serie Miami V.
Bra jobbat!

Tack förresten, ja helskön serie är det för övrigt.
Citera
2007-03-11, 17:59
Medlem
Ninsos avatar
Citat:
Kan du berätta lite historier om honom då? Några roliga anektoter från förr? Har han alltid varit udda med sin uniforms-fetisch eller har den växt fram med åren?

Han bor för övrigt enligt Ratsit i Farsta, var det där han växte upp dessutom?

Han är från Rågsved...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in