2006-09-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molko
Välkommen till klubben.
Fick det ett par år sedan när farsan kom in sig ordentligt på den Columbianska scenen.

Förövrigt bör tilläggas att Centurion kortet egentligen bara delats ut till ett fåtal, typkategori: Bill Gate, Oljesheikar fr. Mellanöstern, Rysska maffiakids.
Nja, fullt så exklusivt är det inte. Det finns faktiskt några till här i världen som har riktigt gott om pengar - och som spenderar dem. Men vanligt kan man väl inte säga att det är. Ngn som vet ungefär vad kraven ligger på för att få det? Xallo vet har jag för mig.
Citera
2006-09-24, 22:25
Medlem
showbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrorr
haha jag måste säga att du fick mig där, även om jag såg den komma direkt när jag började skriva

Han andra var bara allmänt otrevlig samtidigt som han kommenterade mina kommentar i hopp om att vara rolig. Då han bara dumförklarade sig själv då han givitvis inte läste igenom tråden och såg vad den handlade om. Idiot

Men humorn för oss andra ligger i vetskapen om att du aldrig i helvete skulle nämnt något om att du skämtade, om han inte kommit på dig

Vad får du ut av att sitta och ljuga på ett forum där ändå ingen bryr sig ?
Citera
2006-09-24, 22:43
Medlem
ChristianXs avatar
Visa är bäst när man är hemma i Sverige och handlar lite mat på Ica. Amex oslagbart om man reser mycket och uppskattar lifestyle som xallo nämner. Själv har jag ett Amex, ett MC och ett Visa, de fungerar ju olika bra beroende på var man befinner sig.
Citera
2006-09-24, 22:52
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Amex har bäst Lifstyle services.
Är konserten slutsåld, ring amex Ls så ordnar dom både hotell, biljetter samt middag och champagne. De tar helt enkelt väldigt väldigt bra om sina kunder.
Det kunderna betalar för är ju just detta, för det är väl ingen som tror att kortavgiften går åt till att prägla plastbiten?

Amex säljer concierge-tjänster med tillhörande plastbit.
Väljer man att betala för det så fine, själv klarar jag av att boka mina biljetter själv.
Citera
2006-09-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Det kunderna betalar för är ju just detta, för det är väl ingen som tror att kortavgiften går åt till att prägla plastbiten?

Amex säljer concierge-tjänster med tillhörande plastbit.
Väljer man att betala för det så fine, själv klarar jag av att boka mina biljetter själv.
Jag får nog instämma i föregående talare här.
Citera
2006-09-24, 23:07
Medlem
Kör svennigt med ett VISA + en kredit på 5.000.
Kostar löjligt lite i ränta att använda krediten mot den säkerheten den ger ifall något inträffar.

Sen har jag ett Volvo-kort som går att använda på OKQ8. Där tankar jag etanolen + diverse (mat)inköp om kontot skulle sina nån dag innan löning.

Har även ett Skoda-kort som går att handla med på HYDRO bla. (ägde en skoda innan + att vi har en Hydro precis vid jobbet)

Och det är bara VISA-kortet som kostar något.
Och med dessa är jag hyffsat täckt ifall något inträffar.

Men nu har jag en SAAB och skulle vilja ha ett SAAB-kort som man kan dela upp verkstads-besöken med. Tyvärr är det ett MC-kort som kostar 250:- om året.
Citera
2006-09-25, 01:12
Medlem
TheMPGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
+ att vi har en Hydro precis vid jobbet)

my homies
Citera
2006-09-25, 01:25
Medlem
Kharmas avatar
Har för mig att Centurion kostar runt tusen dollar per år. Finns mycket intressantare alternativ om man vill ha den typen av service men om man reser mycket kan centurion löna sig. Jag tycker ett Visa-kort räcker ganska långt.
Citera
2006-09-25, 01:40
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kharma
Har för mig att Centurion kostar runt tusen dollar per år. Finns mycket intressantare alternativ om man vill ha den typen av service men om man reser mycket kan centurion löna sig. Jag tycker ett Visa-kort räcker ganska långt.
Låter för billigt med tanke på att guldkortet kostar 5000 kr/år.
Centurion lär väl minst vara 2-3 ggr så dyrt antar jag?
Citera
2006-09-25, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kharma
Mjo, men det är väl egentligen inte det som är tröskeln in? Det kan ju vilken gatsopare som helst hosta fram. (Nej, jag har inget emot gatsopare...) Du måste väl spendera x antal kronor per år för att överhuvudtaget kunna få kortet. Och det x:et inkluderar ganska många nollor.
Citera
2006-09-25, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Låter för billigt med tanke på att guldkortet kostar 5000 kr/år.
Centurion lär väl minst vara 2-3 ggr så dyrt antar jag?

nej guld kostar 1150, platina kostar 5000,
Citera
2006-09-25, 02:42
Medlem
Centurion kostar den nätta summan av 20.000:-/år
Har haft det stora nöjet att hålla ett i min hand en gång.
Det var minst sagt en annorlunda känsla än vanliga plastkort.
Snubben som pröjsade med det var en 20 årig spoling, med
bakåtslickat hår. (vad annars?)
Här finns lite läsning om kortet för de som är intresserade:
http://www.newsdesk.se/pressroom/amex/pressrelease/view/88926
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här