2021-10-06, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Testar att fråga här

Skulle betala för en tjänst typ bilservice 2400kr
Får en portabel kortläsare, stoppar i kortet kommer inte ihåg exakt vilken ordning men det står 2000 kr i displayen
Sedan får jagtvå kvitton, ett kvitto på 2000kr och på 400kr ("kortutskrift" EJ KVITTO PÅ KÖP)
På kvittot för 400kr finns företagsnamnet jag känner till men på det för 2000kr ett okänt företagsnamn
efter lite googling verkar det ägas av samma personer
Hur gick detta till?
När man är ute på krogen är jag alltid noga med att kolla beloppet dvs displayen men då räcker inte det?

Fattar inte riktigt hur du menar. Hur betalade du de 400kr om summan var 2400 och kortbetalningen var på 2000kr?
Citera
2021-10-06, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Fattar inte riktigt hur du menar. Hur betalade du de 400kr om summan var 2400 och kortbetalningen var på 2000kr?
ja det är ju det jag undrar

Jag läste på hemsidan att tjänsten kostade 2400kr
På plats när det var klart stoppar jag i kortet i kassan och det står då 2000kr, jag godkänner
Kommer inte ihåg exakt men antar att kvittona skrivs ut samtidigt, ett på 2000kr och ett på 400 kr
i min bank står det som två transaktioner

det enda jag hört är i usa där vissa stater har priser utan moms på artiklarna i affären, men man borde se totalpris i kassan

tjänsten jag köpte var helt legit, absolut inte svart, det var i sverige
Citera
2021-10-06, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
ja det är ju det jag undrar

Jag läste på hemsidan att tjänsten kostade 2400kr
På plats när det var klart stoppar jag i kortet i kassan och det står då 2000kr, jag godkänner
Kommer inte ihåg exakt men antar att kvittona skrivs ut samtidigt, ett på 2000kr och ett på 400 kr
i min bank står det som två transaktioner

det enda jag hört är i usa där vissa stater har priser utan moms på artiklarna i affären, men man borde se totalpris i kassan

tjänsten jag köpte var helt legit, absolut inte svart, det var i sverige

Du stoppade in kortet en gång men de drog både 2000 och 400kr och du fick två kvitton med olika företag?
Känns ju som något saknas, angav du ditt kortnummer när du bokade så att de 400kr är därifrån?

Och när du säger kvitto, menar du kasakvitto som specificerar vad du köpt eller kortslip?
Citera
2021-10-12, 23:59
Medlem
Har en fråga om min Amex räkning. Tänkte delbetala den och det står det ska vara
Räntefritt i 60 dagar. Men när jag läser på FAQ står det att det blir en ränta på 15% på den del av fakturan man inte betalar. Så jag antar att det är 15 procent på den del av fakturan ja skiter inatt betala ?
Citera
2021-10-13, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Har en fråga om min Amex räkning. Tänkte delbetala den och det står det ska vara
Räntefritt i 60 dagar. Men när jag läser på FAQ står det att det blir en ränta på 15% på den del av fakturan man inte betalar. Så jag antar att det är 15 procent på den del av fakturan ja skiter inatt betala ?
Det stämmer.

Och de där 60 dagarna - känner iofs inte till Amex men har kort med upp till 45 resp 30 dagar. Det betyder ju bara att första dagen på fakturan är 45 resp 30 dagar innan fakturan skrivs. Alltså att fakturan jag får den 15 oktober gäller för (t ex) köp gjorda mellan 1 och 30 september. För köpen gjorda den 30 september gäller ju bara 15 dagar räntefritt….

Men men, betala hela räkningen så går du fri från ränta.
Citera
2021-10-14, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Det stämmer.

Och de där 60 dagarna - känner iofs inte till Amex men har kort med upp till 45 resp 30 dagar. Det betyder ju bara att första dagen på fakturan är 45 resp 30 dagar innan fakturan skrivs. Alltså att fakturan jag får den 15 oktober gäller för (t ex) köp gjorda mellan 1 och 30 september. För köpen gjorda den 30 september gäller ju bara 15 dagar räntefritt….

Men men, betala hela räkningen så går du fri från ränta.
Ahaa tack! Tror jag förstår dig då. Får en faktura för köp från tex 2oktober-3november. Den fakturan får jag i slutet av november och då har jag tekniskt sätt bara 15 dagar kvar (ungefär, plus minus noll) innan räntan kickar in på köpen ja gjorde 2 oktober. Så då kan hinner jag inte betala den fakturan på nästa lön innan räntan kommer. Trist. Jaja jag har ju råd men hade varit skönt å dela upp den räntefritt.
Citera
2021-10-25, 21:49
Medlem
Vill tipsa om att kolla upp nya Refunder Pay.
VISA-kort med kredit på upp till 50 000:-
1% cashback på allt.
2% cashback året ut.
Dubbel cashback på butiker som är med på deras sida.
Gratis första året.
E-faktura.

Jag tycker det låter riktigt bra. Har dock mailet några frågor innan jag tecknar.

https://refunderpay.se/
Citera
2021-10-25, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usaolle
1% cashback på allt.
2% cashback året ut.
Gratis första året.
E-faktura.

Jag tycker det låter riktigt bra. Har dock mailet några frågor innan jag tecknar.

Kortet kostar ju 395 spänn per år...
Citera
2021-10-25, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Kortet kostar ju 395 spänn per år...

Kortet ser bra ut men ja väldigt dyrt. Man kanske bara kör det i ett år gratis? För jag tänker inte betala 400 spänn för ett cashback kort.
Citera
2021-10-26, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Kortet ser bra ut men ja väldigt dyrt. Man kanske bara kör det i ett år gratis? För jag tänker inte betala 400 spänn för ett cashback kort.
Håller med.
Men som sagt, gratis ett år och när man ringer in för att säga upp det så bjuder dom i vissa fall på en årsavgift för att man ska stanna kvar. Annars byter man ju såklart
Citera
2021-10-26, 13:33
Avslutad
Citat:
Håller med.
Men som sagt, gratis ett år och när man ringer in för att säga upp det så bjuder dom i vissa fall på en årsavgift för att man ska stanna kvar. Annars byter man ju såklart

Ja precis. Det låter bra faktiskt. Har du fått svar på dina frågor du hade om kortet?
Citera
2021-10-26, 13:45
Medlem
Citat:
1% cashback på allt.
2% cashback året ut.
Gratis första året.
E-faktura.

Tack! Detta är beställt. Skall absolut nyttjas under 1års tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in