• 1
  • 2
2006-09-21, 23:53
Medlem
paridas avatar
Va i USA fr ett tag sen och dr hade dom de godaste munkar jag nnsin tit!

Men ven Mcdonken har s jvla goda donuts! Knns inte alls s flottiga som dom man kper p marknader skit frn munkvagnen!

Nn som vet var man kan f tag i McDonalds-liknande munkar lite billigare n 10 spnn styck?

MVH
pari
Citera
2006-09-22, 12:02
Medlem
mamacitas avatar
vanliga vlsorterade matbutiker brukar vl ha munkar bland frskbrdet, allts bland wienerbrdet och dom dr gosakerna. brukar vl va 3 fr 15:- eller ngot....
Citera
2006-09-22, 18:33
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parida
Va i USA fr ett tag sen och dr hade dom de godaste munkar jag nnsin tit!

Men ven Mcdonken har s jvla goda donuts! Knns inte alls s flottiga som dom man kper p marknader skit frn munkvagnen!

Nn som vet var man kan f tag i McDonalds-liknande munkar lite billigare n 10 spnn styck?

MVH
pari

de som saljs pa donken i sverige duger inte? eller finns de inte langre?
Citera
2006-09-22, 23:09
Medlem
Krikkazs avatar
finns inga munkar som kommer i nrhetan av Krispy Kreme doughnuts oj oj sger jag bara.
Citera
2006-09-23, 00:06
Medlem
paridas avatar
Jojo, donkens donuts duger! Kanske man skulle kpa 10 st ta m sig nra hem?

Krispy Kreme doughnuts? Var finns det?
Citera
2006-09-23, 22:29
Medlem
Klngs avatar
McD:s munkar r djupfrysta, du kan be om att f kpa ett gng, s r det bara att plocka fram nn timme innan du vill kka eller micra.
Citera
2006-09-23, 22:46
Medlem
Bsta munkarna jag kkat var i London, mycket bttre n Krispy Kreme och allt annat nordamerikanskt. Bara att g p morgonen till ngon utav bagerierna eller livsmedelsbutikerna s hittar du stora frska donuts till bra priser.
Citera
2006-09-23, 23:10
Medlem
macoholics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krikkaz
finns inga munkar som kommer i nrhetan av Krispy Kreme doughnuts oj oj sger jag bara.

Hller med till hundra procent. Fy fasiken vad goda de r
Citera
2006-09-24, 19:47
Medlem
baseballs avatar
krispy kreme i all ra men dunkin donuts slr vl nd allt?
Citera
2006-09-24, 20:12
Medlem
apanola IIs avatar
Nr jag var barn hade man p PUB huset ( i Stockholm) en kta munkmaskin, en enorm sak dr man kunde se smeten plumsa ner i frityrsmeten, hur den nykokta munken kom upp p ett rullband, doppades i socker fr att sen hamna bland sina andra bruna brder fr att sedan bjudas ut till frsljning till munksugna kunder.

man kunde knna munkdoften, se skdespelet och sen kpa och ta dom varma flottiga munkarna.. detta var tider det! med andra ord fre ntet och fre de flesta FB anvndares fdelse...fre den ohmmande invandringen, p den tiden negrer och svartmuskiga var exotiska anomalier som tillhrde ngon ambassad eller tillflliga beskare i vrt land...men nu r munkmaskinen borta, ersatt av ett multikulti kaos p torget utanfr PUB...men fortfarande kan jag knna doften av munkar och n kan jag minnas hur vi vita svenskar stod p ett ordnat led i vntan p att f en nyfritterad munk...
Citera
2006-09-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
men fortfarande kan jag knna doften av munkar och n kan jag minnas hur vi vita svenskar stod p ett ordnat led i vntan p att f en nyfritterad munk...
Citera
2006-09-24, 23:42
Medlem
cobrs avatar
De som oftast sljs i sverige r ett kompakt mediokert bakverk som kallas munk. Gr det att f tag p riktiga dougnuts (ls fluffiga/sega, cintronsmak, glazade) i stockholm?

Dunkin dounuts r bra, en annan riktigt bra r de som sljs i plastldor p supermarkets i medelhavslnderna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in