2011-01-21, 16:16
Medlem
echoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikH
Å - Här hänger det sköna människor, generellt är man här för att umgås, prata, mingla och ha kul. I min mening Västerås bästa uteställe.

här har du också folk som tror att dem är något,riktigt kokainhak och försälning av roliga saker är inte ovanligt, bla entrevärdar som är riktiga kolatorskar
Citera
2011-01-22, 00:21
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Påfyllning:

Bill och Bobs - Mycket rockers och allehanda folk med "alternativ" approach i publiken. Har på senaste tiden ändrat inriktning och blivit ett renodlat hårdrocksställe. Hög volym och distad musik.

The Circus - Som Å fast med äldre publik (30+). Personalen är duktig på att blanda drinkar. Gemytligt.

Harrys - Risig svennebananpublik som lever kvar i 80- och 90-talet. Dålig schlager och Radio rix-dynga. Mycket desperata 40+ på köttjakt.

Bankiren - Varannan vecka dansband, varannan vecka hårdrock. Publiken är utskiten från Bjurhovdas och Hallstahammars värsta lägenhetsgetton. Billig öl.
Personalen är för övrigt jävligt trevlig på The Circus, har vänt lite plattor där och de är sköna.
Bankiren skall dock ändå ha credd för billig öl. Nu var det dock ett tag sedan jag hängde i Västerås men som jag minns det så har du helt rätt i ditt resonemang. Det känns på något sätt bättre på Bankiren än på Rock & K då den sistnämnda är enbart vidrig på alla sätt.
Citera
2011-01-25, 11:47
Medlem
soscagons avatar
Tabasco - bra ställe och ofta bra musik MEN syrianer, syrianer och åter syrianer.
Citera
2011-01-25, 12:30
Medlem
TheBITs avatar
Tja, av de ställen jag varit ute på i västerås måste jag säga att konrad är det sämsta, riktigt sunkhak.

Silk lär jag aldrig sätta en fot på.

Pluto kan ha rätt skön vibe, lite litet dansgolv kanske, men house uppskattas.
Dock så är deras bartenders så uppenbart gamla dp, snubbar 19 år med ambitioner att ligga som fan, inget konstigt att få vänta 20 min på att beställa öl medan dom hoppar runt till blondin efter blondin som nyss kom. Jag har fan aldrig i mitt liv behövt vänta så länge på att beställa som där.
Jävligt vidriga toaletter också.

bmb, kan inte riktigt komma med en fullvärdig bedömning, men dom har fish och åtminstonde 1-2 rätt hyfsade dansgolv, det uppskattas.
Citera
2011-02-05, 13:26
Medlem
BaLLs avatar
Måste tillägga att BMB har afterwork på fredagar och kommer du dit mellan typ 4-5 så är det gratis tacobuffe och öl för 30 spänn

Gratis inträde och du betalar bara 20 spänn för garderob

Rekommenderas starkt
Citera
2011-02-11, 16:12
Medlem
Finns det någon bra "ren" rock krog?
Citera
2011-02-13, 18:21
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlss0n
Finns det någon bra "ren" rock krog?

Testa Bill och Bobs, eller kolla om det är någon spelning på Sigurdsgatan 25.
Citera
2011-04-07, 21:08
Medlem
Slumlords avatar
Nu verkar det luta åt att det blir öppet till 03 på Västerås krogar:

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1162454-fest-till-03-i-sommar
Citera
2011-04-07, 21:56
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Nu verkar det luta åt att det blir öppet till 03 på Västerås krogar:

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1162454-fest-till-03-i-sommar

Det viktigaste är att Pluto och BMB ändrar tiderna, resten är inte så viktigt för mig. Men skönt ändå, han väntat på det här beskedet!
Citera
2011-04-20, 17:41
Medlem
Snooze91s avatar
Jag får nog säga att enligt mig är ingen krog i Västerås klockren, alla har sina bra och dåliga sidor!

BMB: Riktigt bra ställe med tre dansgolv av varierande musik som passar de flesta stilar. Det jobbiga är att de släpper in för mycket folk ibland, blir så sjukt packat och folk går varandra på nerverna efter klockan ett!

Pluto Njaaa, kaxiga blattar och en förjävla dumt enformig musik, oavsett vilket dansgolv du förhåller dig till. Stämningen suger kuk rent ut sagt bland alla uppblåsta "gangster" horungar.

Silk ...slisk

Om jag nu måste välja att ta mig ut i stadens nattliv blir det nog ändå BMB, därav att mognads nivån är snäppet högre än resterande trashak...Men på somrarna är Sjökrogen helt okey, varken bra eller dålig.
Citera
2011-04-25, 11:07
Medlem
Naccaches avatar
Man blir så trött över att de släpper in icke restaurangfolk på restaurangfesten
Citera
2011-04-25, 18:34
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naccache
Man blir så trött över att de släpper in icke restaurangfolk på restaurangfesten

Jag antar att a) de i dörren inte har koll på hela Västerås restaurangpersonal och/eller b) restaurangfolket inte räcker till för att fylla stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in