2010-11-20, 05:33
Medlem
Shoplifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovl
Jag kan tipsa om en ny dansklubb som kommer startas upp i Västerås på Sigurdsgatan 25, Temple of Love.

Hemsida: http://www.temple-of-love.se
Facebook: http://www.facebook.com/#!/pages/Vasteras-Sweden/Temple-of-Love/154266931280335
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Undertecknad har förstås blivit inbjuden att både gilla Facebook-sida och att delta i evenemanget. Intresset för båda dessa är <0. Ungefär. Delvis samma lirare som låg bakom Fool's Gold, så det slutar väl ändå till slut med att det blir ett svettigt dansgolv med torrjuck ackompanjerat av Broder Daniel och Håkan Hellström. Publiken är nämligen på den nivån.

Men vad fan, kanske tar mig dit ändå på ren goodwill.
Haha, jag kommer bo på Gideonsberg under december och kanske även januari, eftersom jag är mellan lägenheter (eller vad man ska säga) i Stockholm under den perioden. Har inte pallat leta inneboende-boende och tänkte då att man ju hellre hänger i Västerås än i typ Södertälje eller Märsta...
Ska passa på att forsla lite grejer nu på fredag när de har premiär, Agent Side Grinder är ju en fin bokning!
Har inte vistats i Västerås (förutom diverse Bajenmatcher) på typ ett decennium (min första tjej var från Västerås så jag var där en del på den tiden),ska bli intressant...
Vet ju inte mycket om vilken "nivå" som "publiken" är på, men tycker det ser helt okej ut på förhand.
Det lär ju också vara det enda jag lär kunna gå på som är åt indiehållet.
Citera
2010-11-20, 14:06
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter
Haha, jag kommer bo på Gideonsberg under december och kanske även januari, eftersom jag är mellan lägenheter (eller vad man ska säga) i Stockholm under den perioden. Har inte pallat leta inneboende-boende och tänkte då att man ju hellre hänger i Västerås än i typ Södertälje eller Märsta...
Ska passa på att forsla lite grejer nu på fredag när de har premiär, Agent Side Grinder är ju en fin bokning!
Har inte vistats i Västerås (förutom diverse Bajenmatcher) på typ ett decennium (min första tjej var från Västerås så jag var där en del på den tiden),ska bli intressant...
Vet ju inte mycket om vilken "nivå" som "publiken" är på, men tycker det ser helt okej ut på förhand.
Det lär ju också vara det enda jag lär kunna gå på som är åt indiehållet.
Jepp, det är väl i princip det enda du kan gå på som är åt indiehållet, men vad fasen, det blir säkert trevligt. Dock så är Västerås egna "hipster-elit" ett smått sorgligt släkte, så var för bövelen rejält tankad, annars kommer du att lida.
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Finns det ingenstans i västerås man kan få höra vettig musik och träffa folk som inte är vidriga?
Temple of Love lär köra rätt så vettig musik, dock så kan du se min beskrivning ovan av klientelet.
Citera
2010-11-20, 15:34
Medlem
Shoplifters avatar
Citat:
Jepp, det är väl i princip det enda du kan gå på som är åt indiehållet, men vad fasen, det blir säkert trevligt. Dock så är Västerås egna "hipster-elit" ett smått sorgligt släkte, så var för bövelen rejält tankad, annars kommer du att lida.
Berätta gärna mer om denna elit! Du kan väl inte gärna mena att den är identisk med BD-kidsen?
Rejält tankad var det... vad kostar ölen?
Laddar med denna: http://www.youtube.com/watch?v=DOP0LFr2u4E
Senast redigerad av Shoplifter 2010-11-20 kl. 15:36.
Citera
2010-11-20, 18:49
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter
Berätta gärna mer om denna elit! Du kan väl inte gärna mena att den är identisk med BD-kidsen?
Rejält tankad var det... vad kostar ölen?
Laddar med denna: http://www.youtube.com/watch?v=DOP0LFr2u4E
Nä alltså det är väl kidsen med ambitioner att jobba med media eller DJ:a ungefär. Min benämning var alltså rätt så ironisk.

Ölen har jag ingen aning om, men säkert mellan 40 och 50.
Citera
2010-11-20, 21:07
Medlem
Shoplifters avatar
Citat:
Nä alltså det är väl kidsen med ambitioner att jobba med media eller DJ:a ungefär. Min benämning var alltså rätt så ironisk.

Ölen har jag ingen aning om, men säkert mellan 40 och 50.
Ah. Yes, jag noterade citationstecknen.

Okej, då hade du ju en aning ändå. Tack för svaren!
Citera
2010-12-19, 13:48
Medlem
Öppnade en ny krog i Västerås nu i fredags fick jag höra.

Stora Gatan någonstans, Pata Pooh eller vad han heter var visst där på premiären.
Citera
2010-12-19, 18:30
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bravogs
Öppnade en ny krog i Västerås nu i fredags fick jag höra.

Stora Gatan någonstans, Pata Pooh eller vad han heter var visst där på premiären.

Kan det vara det där stället i gamla Taj mahals lokaler som öppnat kanske? Fick för mig att det skulle vara någon form av tapas-ställe fast de kanske har typ bar/nattklubb också?
Citera
2010-12-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Kan det vara det där stället i gamla Taj mahals lokaler som öppnat kanske? Fick för mig att det skulle vara någon form av tapas-ställe fast de kanske har typ bar/nattklubb också?

Äh fel av mig, det var ingenting speciellt, det var WB som fixat något nytt.

http://www.facebook.com/event.php?eid=146081045444005&ref=nf
Citera
2010-12-24, 23:07
Medlem
Ntrusts avatar
Hej vill bara veta vilka krogar som har 18år gräns imorgon den 25dec ,,Krogar med bra drag. Tack!
Citera
2011-01-04, 17:04
Medlem
sikHs avatar
Ska göra en liten sammanställning på olika typer av folkmassor på "klubbarna".

Konrad - Bönder från bl a Hallstahammar, Surahammar. Luvtröjor, Adidas eller liknande tröjor med "stripsen" i överstyr, rastafjortisar (syftar mer på killarna faktist). Kort och gott, Konrad = Bönderna, lågstatus killar (inte att dom saknar massa cash eller 999 vänner på FB, utan noll koll på livet)

BlueMoonBar (BMB) - Killar i tjugoårsåldern som bestämt sig för att bli vuxna, festa helger med polarna, jobba på dagarna, vara med sin random flickvän. Här gillar även tribalsnubbarna att hänga, finns random "vuxna" (25-35) i blandmassan. Räkna med att tjejerna är liksinnade, letandes efter en nio till fem jobbare. Kort och gott, BMB = Tribals, killar som gillar att leka vuxna, fula tjejer, tjejer med normalt utseendé noll charm som är dryga, eller bara fula. Kom ihåg, att snusa, gå på bygg och ha en sleeve är status på BMB, har du det kan du garranterat få dig ett ligg med allt ifrån en ful till okej-snygg utan personlighet.

SILK - Precis börjat i gymnasiet, upptäckt det nya spännande utelivet? Här hittar du rastafjortisar som i Konrad, här hittar du gymnasiefjortisar, här hittar du fjortisturkar, fjortiskillar, 150 cm turkar som är 30+, äldre killar (23+) som inte kan få en tjej i samma ålder pga osäkerhet, ingen klass, ingen stil, därav måste visa sin livsmerit för ett dåligt ligg med ett fult ansikte "egen lägenhet, bil" utöver det pröjsas drinkar.

Pluto - Bättre än föregående klubbar, ändå galet dålig, dj'sen är helt otroligt dåliga, jag hatar house, och dom spelar konstiga houselåtar utan syfte med en blandning av RIX FM partyhits, allt som kommer ut som senaste spelas tillochmed en dryg månad minst efter alla andra hört den, basicly så får du tillochmed vänta på att höra lady gagas senaste skitlåt. Människorna här är olika, men majoriteten är äldre ungdommar 21+. Det finns galanta tjejer här såsom killar, utöver det finns det allt som nämnts ovan.

Å - Här hänger det sköna människor, generellt är man här för att umgås, prata, mingla och ha kul. I min mening Västerås bästa uteställe.
Citera
2011-01-04, 18:52
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikH

Konrad - Bönder från bl a Hallstahammar, Surahammar. Luvtröjor, Adidas eller liknande tröjor med "stripsen" i överstyr, rastafjortisar (syftar mer på killarna faktist). Kort och gott, Konrad = Bönderna, lågstatus killar (inte att dom saknar massa cash eller 999 vänner på FB, utan noll koll på livet)

BlueMoonBar (BMB) - Killar i tjugoårsåldern som bestämt sig för att bli vuxna, festa helger med polarna, jobba på dagarna, vara med sin random flickvän. Här gillar även tribalsnubbarna att hänga, finns random "vuxna" (25-35) i blandmassan. Räkna med att tjejerna är liksinnade, letandes efter en nio till fem jobbare. Kort och gott, BMB = Tribals, killar som gillar att leka vuxna, fula tjejer, tjejer med normalt utseendé noll charm som är dryga, eller bara fula. Kom ihåg, att snusa, gå på bygg och ha en sleeve är status på BMB, har du det kan du garranterat få dig ett ligg med allt ifrån en ful till okej-snygg utan personlighet.

SILK - Precis börjat i gymnasiet, upptäckt det nya spännande utelivet? Här hittar du rastafjortisar som i Konrad, här hittar du gymnasiefjortisar, här hittar du fjortisturkar, fjortiskillar, 150 cm turkar som är 30+, äldre killar (23+) som inte kan få en tjej i samma ålder pga osäkerhet, ingen klass, ingen stil, därav måste visa sin livsmerit för ett dåligt ligg med ett fult ansikte "egen lägenhet, bil" utöver det pröjsas drinkar.

Pluto - Bättre än föregående klubbar, ändå galet dålig, dj'sen är helt otroligt dåliga, jag hatar house, och dom spelar konstiga houselåtar utan syfte med en blandning av RIX FM partyhits, allt som kommer ut som senaste spelas tillochmed en dryg månad minst efter alla andra hört den, basicly så får du tillochmed vänta på att höra lady gagas senaste skitlåt. Människorna här är olika, men majoriteten är äldre ungdommar 21+. Det finns galanta tjejer här såsom killar, utöver det finns det allt som nämnts ovan.

Å - Här hänger det sköna människor, generellt är man här för att umgås, prata, mingla och ha kul. I min mening Västerås bästa uteställe.

Påfyllning:

Bill och Bobs - Mycket rockers och allehanda folk med "alternativ" approach i publiken. Har på senaste tiden ändrat inriktning och blivit ett renodlat hårdrocksställe. Hög volym och distad musik.

The Circus - Som Å fast med äldre publik (30+). Personalen är duktig på att blanda drinkar. Gemytligt.

Harrys - Risig svennebananpublik som lever kvar i 80- och 90-talet. Dålig schlager och Radio rix-dynga. Mycket desperata 40+ på köttjakt.

Bankiren - Varannan vecka dansband, varannan vecka hårdrock. Publiken är utskiten från Bjurhovdas och Hallstahammars värsta lägenhetsgetton. Billig öl.
Citera
2011-01-05, 01:47
Medlem
motivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikH

Bra sammanställning, skrev ungefär samma sak väldans massa sidor bakåt. Å är ganska chill tycker jag dock så är det alldeles för litet och det är ofta kaos där. Ibland kan man få lite panik-känslor av att det är så mycket folk och att man inte kan stå på ett ställe utan att folk tränger sig förbi. Även toaletterna är ett problem, dvs för några och man får köa länge när det är stället är packat. Föredrar Å tidigt på kvällen när det inte är så mycket folk där. Så ett helt OK ställe dock så finns det ju störningsmoment på alla krogar, med Å gillar jag inte allt "innefolk" med likadana skjortor, snaggade på sidorna och sådana där nördbrillor. Dock inget som stör mig mycket utan alla är trevliga!

Tycker dock att du är väldigt hård mot Pluto. Det är ju en krog där det för det mesta spelas house. Pluto har blivit bättre tycker jag med blandannat "For The Love Of House" där man har haft många feta bokningar (ex Sonny Wharton, Dahlbäck, Morten Breum). Sådana kvällar där är mycket bra. Dock varnar jag för onsdagar, mycket turrar. 21+ är det icke på folket där, det är 18+ på fredagar och 19+ på flesta lördagarna nu. Så folket där är mest 18-20 gissar jag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in