2010-09-20, 00:55
Medlem
Kapillärs avatar
En röst från mig. Jag skrev såhär: "Klassiskt Liberala Partiet (KLP)". Är min röst ogiltig? Väldigt klantigt av mig. Tänkte inte på att det var så noga, förrän efteråt när jag tittade partiets webbplats.
Citera
2010-09-20, 00:58
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolija
Denna stress..

Skrev "Klassiska liberala partiet" blir det en ogiltig röst?
Rösten faller inte på KLP, åtminstone.

Citat:
Två röster i Lund!

För övrigt undrar jag hur många röster ämnade till "klassiskt liberala partiet" som gått till "liberala partiet" istället. Klantig namnförvirring där.
Klassiskt liberala partiet ska det vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
En röst från mig. Jag skrev såhär: "Klassiskt Liberala Partiet (KLP)". Är min röst ogiltig? Väldigt klantigt av mig. Tänkte inte på att det var så noga, förrän efteråt när jag tittade partiets webbplats.
Den rösten faller inte på KLP.
Citera
2010-09-20, 01:02
Medlem
Jrgens avatar
Jag tror det är lugnt. Så länge det är uppenbart vilket parti det handlar om kan ju partiet "hävda" rösterna. Och HrGrand har ju precis intygat att de avser göra just detta.
Citera
2010-09-20, 01:19
Medlem
BushwickBills avatar
Fan Frasse glömde ju att du är given KLP:are!!!

Ok, Lund har minst tre röster då isf, gissar att en del av övriga röster spalten från Delfi-distriktet också kommer innehålla ett par KLP även om PP troligtvis har tagit majoriteten. Vad är nästa steg för KLP? Kommer det bli några förändringar om man når ett visst antal röster i detta valet? Jag tänker mest på praktiska ting som partiregistrering och annat bull, har ingen aning om hur den här skiten fungerar.

Av min facebook att döma kommer det vara upploppsstämning på Eden imorgon...
Citera
2010-09-20, 01:30
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Fan Frasse glömde ju att du är given KLP:are!!!

Ok, Lund har minst tre röster då isf, gissar att en del av övriga röster spalten från Delfi-distriktet också kommer innehålla ett par KLP även om PP troligtvis har tagit majoriteten. Vad är nästa steg för KLP? Kommer det bli några förändringar om man når ett visst antal röster i detta valet? Jag tänker mest på praktiska ting som partiregistrering och annat bull, har ingen aning om hur den här skiten fungerar.

Av min facebook att döma kommer det vara upploppsstämning på Eden imorgon...
Nu hade jag velat ta del av din facebook. Vi får ta och styra lite i Lund nu vad det lider, känner jag. What say you?
Citera
2010-09-20, 01:30
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Vad är nästa steg för KLP? Kommer det bli några förändringar om man når ett visst antal röster i detta valet? Jag tänker mest på praktiska ting som partiregistrering och annat bull, har ingen aning om hur den här skiten fungerar.
De enda gränserna jag känner till är: 1% så fixar staten valsedlarna i nästa val, 2.5% så får man partistöd och 4% så kommer man in i riksdagen.
Citera
2010-09-20, 01:37
Medlem
Joakwims avatar
Siktas det mot ett fyrsiffrigt eller femsiffrigt antal röster?
Citera
2010-09-20, 01:37
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
De enda gränserna jag känner till är: 1% så fixar staten valsedlarna i nästa val, 2.5% så får man partistöd och 4% så kommer man in i riksdagen.

Ok!

Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Nu hade jag velat ta del av din facebook. Vi får ta och styra lite i Lund nu vad det lider, känner jag. What say you?

Jag är för! Nu vill jag inte kopiera något som är skrivet men i 6h nu har det varit svordomar och gråt om vartannat efter SD:s valresultat blev officiellt. Ni idioter som trots allt röstade på SD och bor i Lund bör undvika att öppet deklarera det imorgon om ni inte vill ha stryk, på den nivån är det hehe. Speciellt om ni ska röra er runt eden, tvivlar inte en sekund på att ni skulle få en spottloska i ansiktet iaf...
Citera
2010-09-20, 01:40
Medlem
BushwickBills avatar
Om det inte går att kräva rösterna, vet som sagt inte ett dyft om detta, så kan vi ha en inofficiell rösträkning här på FB.

Någon som tror något annat distrikt förutom Delfi här i lund kan sitta och trycka på 2-10 KLP:are? Något annat tips på starka(host host) KLP-fästen i Sverige? Gnosjö? Luleå?
Citera
2010-09-20, 01:54
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Siktas det mot ett fyrsiffrigt eller femsiffrigt antal röster?

Sjusiffrigt... Så småningom.

I år är det väl runt 500-1000 som är målet för de flesta som det verkar. Officiellt finns inget speciellt mål (?) förutom att det ska bli mer än 200 som det var 2006. Känslan är att det slås med stor marginal. Jag tippar på 500.
Citera
2010-09-20, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Han skrev "Klassiska" inte "Klassiskt".
Ojdå, då var det inte helt rätt. Min läskunnighet avtar på kvällen av någon anledning
Var och när kan vi få reda på det slutliga resultatet?
Citera
2010-09-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ne
Ojdå, då var det inte helt rätt. Min läskunnighet avtar på kvällen av någon anledning
Var och när kan vi få reda på det slutliga resultatet?

Räkningen håller på här:

http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/rike/index.html

21 valdistrikt räknade och Liberala Partiet har 4 röster!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in