2009-10-08, 22:27
Medlem
Gainerexplosions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Ja, det är ett bra inlägg
Instämmer. Fortsätt med att förklara hur saker och ting ligger till samt hur det bör vara, på ett simpelt sätt för allmänheten.
Citera
2009-10-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HrGrand
Frågan är väl snarare om Alliansen vill samarbeta med Liberala partiet.

Med tanke på att Alliansen ligger betydligt närmare sossarna än LP så är väl det föga troligt.

Hoppas för övrigt man kommer märka av att LP finns under det närmaste året, måste tyvärr säga att det har varit rätt tyst de senaste åren.
Citera
2009-10-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberio
Med tanke på att Alliansen ligger betydligt närmare sossarna än LP så är väl det föga troligt.

Hoppas för övrigt man kommer märka av att LP finns under det närmaste året, måste tyvärr säga att det har varit rätt tyst de senaste åren.

Vi jobbar på det, men det är mycket som måste till för att det ska bli fart på det hela!
Alla är välkomna att hjälpa till

FÖ så tror jag att om LP kommer in i riksdagen så måste man ta hänsyn till det. 4% är en ganska stor del av riksdagen.
Citera
2009-10-09, 00:16
Medlem
discardeds avatar
Hur vore det om LP länkade till liberala bloggar? Ni/vi (är ju medlem så) skulle kunna länka och sedan välja ut bra inlägg, om folk är med på det, och posta dem så som "Här är miljardera, Borg"!? Det skulle vara ett enkelt sätt att få bra inlägg!? Eller iaf få bra idéer och utveckla/korta ned. Kanske en kass idé så här på fyllan men vafan.
Citera
2009-10-09, 02:21
Medlem
FrasseFloyds avatar
Jag fick ett brev från er nu i veckan och än en gång slogs jag av hur fruktansvärd symbolen är. Jag kan ha missat diskussionen, men finns det någon förklaring till varför den ser så vedervärdig ut? Jag associerar snarare till en "Kan-själv"-grupp för dagisbarn än ett seriöst parti som ska föra liberalismen framåt. Klart positivt att något görs, och att det går framåt är det nog inget snack om. Men den där jävla symbolen blir jag inte klok på...

Ledsen för de hårda orden men jag gillar verkligen inte den här.
Senast redigerad av FrasseFloyd 2009-10-09 kl. 02:25. Anledning: felstavning
Citera
2009-10-10, 17:21
Medlem
Loggan

Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag fick ett brev från er nu i veckan och än en gång slogs jag av hur fruktansvärd symbolen är. Jag kan ha missat diskussionen, men finns det någon förklaring till varför den ser så vedervärdig ut? Jag associerar snarare till en "Kan-själv"-grupp för dagisbarn än ett seriöst parti som ska föra liberalismen framåt. Klart positivt att något görs, och att det går framåt är det nog inget snack om. Men den där jävla symbolen blir jag inte klok på...

Ledsen för de hårda orden men jag gillar verkligen inte den här.
Ja, vad var det för del på den gamla?
Citera
2009-10-10, 17:47
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordhem
Ja, vad var det för del på den gamla?
Den gamla var spygul och var extremt lik loggan som Västtrafik använder.

Jag är glad att saker händer och den här är bättre än den gamla.
Citera
2009-10-10, 19:56
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Den gamla var spygul och var extremt lik loggan som Västtrafik använder.

Jag är glad att saker händer och den här är bättre än den gamla.
Vore det inte för likheten där hade jag gillat den gamla bättre.

Håller med om att det är trevligt att saker och ting händer, men... kanske borde man överväga att byta logga en gång till. Till en som ser lite mindre "seriemagasin" eller "tecknat barnprogram" ut.
Citera
2009-10-10, 20:30
Medlem
SergeantHartmans avatar
OJ OJ OJ !

Tillämpa äntligen lite entreprenörskap själv, och lös det jäkla eventuella problemet liksom!!! Här gnälls det som om man ville ha nåt förbannat statsbidrag eller nåt. Hur svårt är det att 'desajna' en fin logga? Jo, OMÖJLIGT enligt ungefär alla här som orkar uttrycka en åsikt i saken. Lycka till med ert klagoprojekt förresten. Det leder SÄKERT till en snygg logga det också, ller hur liksom!?
Citera
2009-10-10, 20:40
Medlem
loggan

Jag stämmer in i kören av kritiker och säger att den nya loggan är helt fruktansvärt dålig. Jag trodde inte att det kunde bli sämre än den förra men det var tydligen möjligt

Att ha en ensam pissgul utomjording som moderskeppet övergivit som logga kan inte ge rätt associationer. Att den är manlig men saknar stake gör inte saken bättre. Den utstrålar isolering och manlig dominans och får partiet att framstå som ett gäng 20-åriga teknologgrabbars privata klubb -- som ett parti som har så få medlemmar att ingen med den minsta känsla för design gick att hitta.
Citera
2009-10-10, 22:17
Medlem
Svårt att annat än hålla med "SergeantHartman"...

Gör nåt eller lev med det. Att spy galla på flashback eller Lp's forum kommer varken resultera i ny logga, lägre skatter eller mer frihet på något vis.

Handling säger mer än 1000 ord...
Citera
2009-10-10, 22:32
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somsovjet
Svårt att annat än hålla med "SergeantHartman"...

Gör nåt eller lev med det. Att spy galla på flashback eller Lp's forum kommer varken resultera i ny logga, lägre skatter eller mer frihet på något vis.

Handling säger mer än 1000 ord...
"Sluta klaga och gör något åt saken istället." Det kan man säga i exakt varje tråd på det här forumet. Om bara personer med svart bälte i layout fick göra sig hörda, då skulle det inte heller bli mycket gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in