Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-09-20, 10:12
  #1
Medlem
FMLs avatar
Måste få tag på en flygbiljett ner till brisbane eller sydney (helst brisbane) mellan 17-22 dec. Ska vara borta 6-12 månader och vill helst ha mellanlandning i bangkok eller singapore så man kan ta lite semester. Vet att jag är sent ute och att det kommer kosta mycket mer än "vanligt".Men det har så klart varit massa krångel så det blev bestämt sent att jag kunde åka innan jul och tidigast då efter 15 dec.
Mycket tacksam om nån hittar något eller vet någon vettig sida.

Peace
Citera
2006-09-20, 10:20
  #2
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FML
Måste få tag på en flygbiljett ner till brisbane eller sydney (helst brisbane) mellan 17-22 dec. Ska vara borta 6-12 månader och vill helst ha mellanlandning i bangkok eller singapore så man kan ta lite semester. Vet att jag är sent ute och att det kommer kosta mycket mer än "vanligt".Men det har så klart varit massa krångel så det blev bestämt sent att jag kunde åka innan jul och tidigast då efter 15 dec.
Mycket tacksam om nån hittar något eller vet någon vettig sida.

Peace

14327:- med British Midlands och Virgin Atlantic.
Citera
2006-09-20, 11:30
  #3
Medlem
FMLs avatar
tackar.
vart kan jag boka detta? Var det med stop i bangkok?och i sånna fall hur länge man vill då eller?
hade för mig att vi hade nån som var grym på flyg här inne.
tack.
glömde säga att jag åker från göteborg...
Citera
2006-09-20, 11:49
  #4
Medlem
david85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FML
tackar.
vart kan jag boka detta? Var det med stop i bangkok?och i sånna fall hur länge man vill då eller?
hade för mig att vi hade nån som var grym på flyg här inne.
tack.
glömde säga att jag åker från göteborg...

Jag hittade Göteborg - Brisbane 17 dec - Juli 2007 med China Airlines 12 360kr plus skatt på Odenresor. Det fanns flera andra alternativ där också t.ex. Thai 13 940ke plus skatt, Då brukar man kunna stanna i Bangkok.

Det borde finnas billigare men ofta har Odenresor iallafall bland de billigaste.

Tillägg:

Hittade även med SAS för det eminenta priset 63 665 SEK
Citera
2006-09-20, 11:49
  #5
Avstängd
edbergs avatar
Malaysia Airlines flyger ARN>KUL sedan blir det Singapore Airlines KUL>SIN>BNE, annat alternativ ar Finnair ARN>HEL>SIN>BNE, finns manga kombinationer och de flesta mellanlandar i SIN...
Citera
2006-09-20, 12:26
  #6
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FML
tackar.
vart kan jag boka detta? Var det med stop i bangkok?och i sånna fall hur länge man vill då eller?
hade för mig att vi hade nån som var grym på flyg här inne.
tack.
glömde säga att jag åker från göteborg...


Du får stoppa i Honkan.
Priset var MED skatter.
Citera
2006-09-23, 01:01
  #7
Banned
skitdyrt, jag skulle aldrig åka för mer än max 8000, kanske 9000
Citera
2006-09-23, 05:57
  #8
Medlem
TrialByErrors avatar
Var jag du skulle jag kolla direkt med flygbolagen, vill du resa via Bangkok så titta på Thai Airways och Singapore Singapore Airlines.
Hong Kong har Cathay Pacific och vill du till Brisbane så leta upp Quantas.

Jag köpte en hyggligt billig multistop biljett via Star Alliance websida, mycket bekvämt.
Citera
2006-09-23, 09:30
  #9
Medlem
david85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan1983
skitdyrt, jag skulle aldrig åka för mer än max 8000, kanske 9000

Var hittar du dem biljetterna då?
Citera
2006-09-23, 13:02
  #10
Medlem
-jOE!s avatar
Jag har bokat biljetter genom både Odenresor och STA Travel, båda två har varit mycket hjälpsamma!

Ring direkt å snacka så letar dom upp det bästa priset, dom har koll på alla erbjudanden etc.
Citera
2006-09-24, 22:16
  #11
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av david85
Var hittar du dem biljetterna då?

Jag sökte på kilroy precis: SEK 5878,00 med avresa den 17e december

MVH
Citera
2006-09-25, 12:03
  #12
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan1983
Jag sökte på kilroy precis: SEK 5878,00 med avresa den 17e december

MVH


Specificera lite mer. Vilket returdatum använde du?
Är skatter inkluderade? För det är ju ingen idé att skriva priser utan skatterna som ligger på ca 2500:- när de ändå ska betalas. Har du sökt på biljetter för personer som är över 26 år...för så vitt jag vet så vet vi inte åldern på trådskaparen.
Det bästa jag hittar med utresa 17:e som du skrev på Kilroys hemsida är 15834:-
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f376937

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback