Citat:
Ursprungligen postat av
QP Cheese
Hopp. Fredag igen. Kom hem från jobbet nyss och nu väntar en helg i total tystnad och ensamhet, jag hatar det. Jag har ingen, låg sjuk hemma hela förrförra veckan och ingen ringde för att kolla hur jag mådde eller så. Visst, jag har ett jobb men inga vänner direkt på jobbet, kanske lite socialt spel men inget utöver det. Jag hade en bästa vän men efter att han stoppade kuken i min tjej så lever jag ensam och har så gott som inget socialt umgänge alls. Så nu stundar fredagen och det enda jag har att se fram emot är att börja jobba igen på måndag. Så, man kanske skulle fira att det är helg med att ha ljuset tänt eller nåt?
Har försökt det mesta nu men börjar man få kontakt med någon så slutar de höra av sig och då jag inte är dummare än att om jag inte får svar på 2-3 försök så slutar man höra av sig själv, känns bara dumt att vara för på. Jag undrar vad som egentligen gör det? Är jag egentligen som sheldon i big bang theory fast jag inte fattar det själv? Dunno, men så är läget iallafall. Och jag tycker INTE det är skönt med helg. Inte alls. Jag kommer ha så tråkigt och önskar att jag hade något att sysselsätta mig med, det enda jag gör nu är att köpa prylar jag inte ens behöver egentligen. Hade varit trevlig med en dam men vet inte om jag vågar det heller, blev rätt bränd sist. Dricker helst inte alkohol eller tar droger heller så kan inte släppa allt den vägen. Men men, tur det finns tv.
Hur gammal är du? Har också mist min bäste vän av orsaker och har enstaka tillfällen varit tight med några få men inte känt att jag klickade med människorna. La ner, mer och mer i min omgivning började bli döende zombies av samhällets produktion. Vi kan kalla dessa för "Iphone människorna"/"converse människorna" eller "apple dator människorna". Dvs fler och fler rättade sig in i ledet och vågade inte sticka ut, tänka och tala själva, de blev döende zombies utan personlighet och med endast en sak i tanken - att suga ut status och vara populär. Inte hittat någon annan människa att vara med och det har resulterat i 4 år av ensamhet. Snart 5.
Känner precis som du att man deltar i det sociala spelet för en stund och sedan tillbaka. Inget mer inget mindre. Har slutat leta efter de perfekta vännerna nu och låter istället slumpen avgöra. Träffade en person på jobbet och vi klickade hur bra somhelst. Efter 10 minuter klickar man bättre med människor än vad man gör med andra på 10 år. Värt att tillägga att denna person inte var en zombie-produkt (converse produkt) vilket kan hjälpa en aning.
Så länge man lyckas röra sig i kretsar kring människor kommer man mer eller mindre stöta på människor som känner samma koppling till dig som du för den på ett beteende och värderingsplan. Ni som är ensamma utan social kontakt ö.h.t. Se till att skaffa ett jobb, utbildning etc. Kom i kontakt med människor så ska ni se att det löser sig snart.