Citat:
Vet verkligen att du har rätt i det du säger. Ensamhet är "självvald", men när allt drog igång med depressioner och problem (när jag var 12-13 år) så förstod man inte vad olika handlingar och val fick för konsekvenser. Hade det hänt nu, och jag hade dessa insikter jag har idag, hade jag kanske kunnat lösa allt på ett bättre sätt. Vill verkligen, verkligen komma ur denna jävla sits, men ibland tar de negativa tankarna över och då är det inte lika lätt att tänka klart. Hörde av mig till en gammal vän idag, och vi ska ses nästa vecka. Det är alltid något, även om det inte är tillräckligt.
Vet även att en viktig grej om man ska kunna leva med andra och må bra i en relation t ex, är att kunna må bra ensam först. Så ja, jag behöver lära mig acceptera ensamheten och inte känna det som världens tyngd på axlarna varje dag jag vaknar upp hemma eller kommer hem från jobbet.
Har faktiskt också hittat en (före detta) partner på nätet, men inte på dejtingsida heller. Det är otroligt svårt. Kanske funkar det bättre om man är 10 år äldre än jag, men i min ålder är killar ofta väldigt oseriösa och speciellt de som sökt sig till dejtingsidorna. Har förstått att grabbar fram till ca 25 år måste få "leka av sig". Primitivt, men verkar stämma, haha.
Så detta med dejtingsidor försöker jag lägga av med, eftersom jag mår skitdåligt varje gång jag upptäcker att killen jag träffar bara ville ha sex med mig. Dåligt för min redan kassa självkänsla.
Vet även att en viktig grej om man ska kunna leva med andra och må bra i en relation t ex, är att kunna må bra ensam först. Så ja, jag behöver lära mig acceptera ensamheten och inte känna det som världens tyngd på axlarna varje dag jag vaknar upp hemma eller kommer hem från jobbet.
Har faktiskt också hittat en (före detta) partner på nätet, men inte på dejtingsida heller. Det är otroligt svårt. Kanske funkar det bättre om man är 10 år äldre än jag, men i min ålder är killar ofta väldigt oseriösa och speciellt de som sökt sig till dejtingsidorna. Har förstått att grabbar fram till ca 25 år måste få "leka av sig". Primitivt, men verkar stämma, haha.
Så detta med dejtingsidor försöker jag lägga av med, eftersom jag mår skitdåligt varje gång jag upptäcker att killen jag träffar bara ville ha sex med mig. Dåligt för min redan kassa självkänsla.Äsh, jag var också deprimerad från och till under min uppväxt.. Du glömmer att sådana erfarenheter inte gör dig svagare utan starkare som individ - personligen hade jag inte kunnat hantera depression/sorg/etc idag om jag inte hade lärt mig det under barndomen
Visst, man kan trilla dit igen, men det är inte lika omöjligt att tackla känslorna som det var första gången!
Känner igen mig i tyngden du beskriver efter jobbet när man är ensam igen.. när ingen kan distrahera ens tankar.. Vad jag vet kan man bara lösa sådana problem genom att gå till botten med varför man känner så.
Jag, till exempel, kan efter ha vart ute på krogen en kväll känna mig "tom" - som om jag inte vet varför jag lever. Man ser de andra och de tycks vara glada och lyckliga, men jag kan inte riktigt relatera till deras känslor - en väldigt jobbig känsla av tomhet infinner sig.
Jamen då har det ju nästan gått vägen med dejtingsidorna iaf, men jag tror precis som du att det seriösare klientelet är något äldre än 25
jag är 21 (om en månad) och ser dejtingsidor efter allt man hört mest som nätverk för sexuell kontakt, i alla fall i min ålder - så vi som är ute efter mer håller avstånd från dem haha! Men försök verkligen tänka efter varför du känner dig otillfredsställd när du är ensam - visst, detta med vänner kan var en liten del, men jag tror inte att du skulle må bättre även om du hade många.. I alla fall är det så för mig, mitt problem är nog att jag inte är nöjd med hur mitt liv ser ut just nu..
(hoppas inte vi chattar i tråden nu, eller något.. Nåväl, vi skriver ju om ensamhet!)
Citat:
För första gången i mitt liv så ringde inte någon vän på min födelsedag. Jag håller fortfarande förhoppningar om att de skall ringa... Fortfarande lite tid kvar på denna dag...
Även två av mina allra bästa vänner som jag talar med otroligt ofta, känt dem i 15 år, har inte ens ringt mig.
Någon som vart med om liknande? Är glad för det varit en bra dag idag, men tanken av att ingen annan än min familj har grattat mig får mig att känna mig värdelös
Även två av mina allra bästa vänner som jag talar med otroligt ofta, känt dem i 15 år, har inte ens ringt mig.
Någon som vart med om liknande? Är glad för det varit en bra dag idag, men tanken av att ingen annan än min familj har grattat mig får mig att känna mig värdelös

Jodå jag känner igen mig, fyller år i augusti och jag skulle bli förvånad, nästan rörd, om någon kommer ihåg det! Har du ringt dem på deras födelsedagar månntro?
Grattis på födelsedagen!
Senast redigerad av trixigt 2013-07-03 kl. 23:30.
Senast redigerad av trixigt 2013-07-03 kl. 23:30.
då kan jag verkligen förstå dig.. Det finns ju dock inte så mycket du kan göra, antingen accepterar du att de "glömt" dig eller så kan du ju faktiskt säga till!