2009-10-14, 18:46
Medlem
zaturn87s avatar
Jag är emot SD eftersom jag tycker att deras politik bygger väldigt mycket på att gruppera människor och det har jag haft tillräckligt av i mitt liv...

Jag vill bli sedd som en individ varvid anledning till varför jag aldrig kan ställa mig bakom SD eftersom jag i första hand för dem är en "blatte" och en andrahandssvensk/låtsassvensk

Jag ser ingen anledning till varför jag ska klä mig på ett visst sätt eller äta en viss sorts mat för att få behandlas som en annans jämlike.....

EDIT: Sen litar jag inte på JÅ, bakom hans falska yttre så tror jag det vilar en klassisk fascist men det är bara min personliga uppfattning...

Han har helt enkelt ingen trovärdighet hos mig....
Senast redigerad av zaturn87 2009-10-14 kl. 19:44.
Citera
2009-10-14, 23:04
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
1. Vad är det som ni anser är så positivt med invandringen och invandrarna FÖR Sverige?

2. Varför är människor emot en vettigare flykting politik som även skulle gynna invandrare?

3. Är det klokt att ta in fler invandrare än vi kan ta hand om och ge en ärlig chans i samhället?

4. Det finns fakta på att flyktingarna kostar samhället stoora summor pengar, vad är det som gör att ni anser det är värt det?

5. Anser ni att det finns rasism mot svenskar från invandrarna sida?

Förklara gärna hur och varför!

Försöker du säga att SD är ett enfrågeparti?
Citera
2009-10-15, 05:53
Medlem
ConDodgys avatar
"3. Är det klokt att ta in fler invandrare än vi kan ta hand om och ge en ärlig chans i samhället?"

Är dessa människor utsatta och kanske riserar att dö på grund av olika orsaker så svara jag Ja! Målet ska dock vara att dom ska kunna återvända, och därför behövs diverse andra åtgärder.
Citera
2009-10-15, 06:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
1. Vad är det som ni anser är så positivt med invandringen och invandrarna FÖR Sverige?

2. Varför är människor emot en vettigare flykting politik som även skulle gynna invandrare?

3. Är det klokt att ta in fler invandrare än vi kan ta hand om och ge en ärlig chans i samhället?

4. Det finns fakta på att flyktingarna kostar samhället stoora summor pengar, vad är det som gör att ni anser det är värt det?

5. Anser ni att det finns rasism mot svenskar från invandrarna sida?

Förklara gärna hur och varför!

1. Invandring i måttliga mängder och under kontrollerade former är bra för landet. Men då krävs det mycket mer än vad politikerna gör idag.

2. Tror inte folk är emot vettig flyktingpolitik.

3. Se svar 1.

4. Dagens flyktingpolitik är dålig ur ekonomiskt perspektiv, men jag är övertygad att man kan göra det mycket bättre.

5. Ja

Din egentliga fråga var varför "ni" är emot t ex partier som SD.
SD är ett enfrågeparti.
Jag vet inte äns om dom kan hantera sin viktigaste kärnfråga om invandringsproblemen. Hur som helst, så har dom inte övertygat mig.

SD är emot EU-medlemskap, där faller dom för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in