2009-10-12, 21:43
Medlem
1:aHjälpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Spelar ingen roll alls vilka dom får röster från, bara det blir många. Även om en röd gris röstar på Sd så är det en bra sak.
Du sammanfattar väldigt väl SDs syn på väljare- valboskap.
Citera
2009-10-12, 21:49
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1:aHjälpen
Du sammanfattar väldigt väl SDs syn på väljare- valboskap.

All partier jublar när siffrorna stiger. Jag har aldrig någonsin hört eller sett den mista ruelse inför vilka som döljer sig bakom de ökande stödet.

Nää bara när andra partier får ökat stöd ifrågasätts deras väljarkår.

Dubbelmoralen är gigantisk hos de så kallad demokratiska partiernas folk.
Citera
2009-10-12, 22:04
Medlem
Citat:
All partier jublar när siffrorna stiger. Jag har aldrig någonsin hört eller sett den mista ruelse inför vilka som döljer sig bakom de ökande stödet.

Nää bara när andra partier får ökat stöd ifrågasätts deras väljarkår.

Dubbelmoralen är gigantisk hos de så kallad demokratiska partiernas folk.
Hehe, om höginkomsttagare börjat rösta på (v) en masse så hade jag börjat bli lite fundersam. Men (s"d") är populister - vilket innebär att de anpassar sin politik efter vad de tror så många väljare som möjligt vill höra. Förutom den lilla detaljen rasism då.
Citera
2009-10-12, 22:08
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Hehe, om höginkomsttagare börjat rösta på (v) en masse så hade jag börjat bli lite fundersam. Men (s"d") är populister - vilket innebär att de anpassar sin politik efter vad de tror så många väljare som möjligt vill höra. Förutom den lilla detaljen rasism då.

Där kom det, Sd är populister därför är det fel på deras väljare.

Sd är realister därför är deras väljare sådan som vaknat och kommit till insikt och det är oroande för de traditionella makthavarna. De kan gärna få känna hur oron växer till skräck.
Citera
2009-10-12, 22:10
Medlem
Citat:
Där kom det, Sd är populister därför är det fel på deras väljare.

Sd är realister därför är deras väljare sådan som vaknat och kommit till insikt och det är oroande för de traditionella makthavarna. De kan gärna få känna hur oron växer till skräck.

Va? Nej, (s"d") är populister, därför är det fel på (s"d")...
Citera
2009-10-12, 22:18
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Va? Nej, (s"d") är populister, därför är det fel på (s"d")...
Sd ger väljarna ett erbjudande, partiprogrammet sedan avgör väljarna om det är bra eller inte.
Citera
2009-10-12, 22:22
Medlem
Citat:

Nja, kanske inte (V), däremot finns det ju en hel del kända storföretagare som haft (S) varmt om hjärtat, inte minst familjen Wallenberg. Något som är ganska naturligt om man tänker efter, då trånga stagnerade marknader ofta gynnar de stora aktörerna. Familjen Wallenberg är globalt kända för att vara en av de familjer med störst makt inom sitt land, en bedrift som ej hade kunnat uppnås utan allt stöd från (S).
Citera
2009-10-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
De senaste uppskattningarna av invandring från exempelvis irak, pekar på uppemot 40000 i år. 2008 ökar denna siffra naturligt pga anhöriginvandringen. 2009 likaså. Vi kan vänta oss c:a 500000 irakier inom se-sju år. Till detta ska läggas de som kommer från övriga delar av världen (MÖ och Somalia framför allt). Det tar låååång tid för dessa personer att etablera sig på arbetsmarknaden, om de överhuvudtaget gör det. Under denna tid ska de bli försörjda - sånt kostar stora pengar. Lägg till detta det faktum att arbetslösheten bland många invandrargrupper är absurt hög, att många saknar grundläggande utbildning och att många helt enkelt inte vill jobba för att de får bra med pengar från försäkringskassan eller socialen. Det är hittills en enorm förlustaffär.

Folk som sköter våra gamla har vi inga problem med att klara med den invandrarmängd vi har idag. Men du glömmer en uppenbar sanning - invandrare bli äldre även dem! Koko! Dessutom blir de gamla flera år innan vi blir det, om du förstår vad jag menar (hårdare liv leder till att man blir gammal i förtid, så att säga).
Ska man ändra demografin i ett land genom invandring, gär man bäst i att:

1. ha en selektiv invandring fokuserad på sjuksköterskor med utbildning.
2. Välja yngre människor - helst kvinnor.
3. Inte ta hit hela familjen med släkt och allt!

Vård - invandrare behöver också vård och de är mer värdkrävande än svenskar

Skola - invandrare går också i skolan och de får sämre resultat och kräver mer stödresurser som kostar pengar. Lärare blir utbrända och måste få sjukersättning.

500000 irakier, varför skulle det komma så många? nu är väl kriget snart över? räknar man med etniska oroligheter? folk svälter väl inte direkt?
var får du dina siffror ifrån?
Citera
2009-10-12, 22:52
Medlem
Ignignokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
1. Vad är det som ni anser är så positivt med invandringen och invandrarna FÖR Sverige?

2. Varför är människor emot en vettigare flykting politik som även skulle gynna invandrare?

3. Är det klokt att ta in fler invandrare än vi kan ta hand om och ge en ärlig chans i samhället?

4. Det finns fakta på att flyktingarna kostar samhället stoora summor pengar, vad är det som gör att ni anser det är värt det?

5. Anser ni att det finns rasism mot svenskar från invandrarna sida?

Förklara gärna hur och varför!

1) Det finns positiva aspekter av invandringen. Och även om jag helst inte hade sett en sådan kulturberikning av Sverige så tror jag inte att SD är det som kommer säkra gränserna, sköta repatriering med godståg samt återupprätta den svenska etnocentrismen. Demokrati har mestadels som syfte att hålla korkskallar i schack och vill man påverka samhällsutvecklingen så är det bäst att man tänker sig något annat än att lägga en papperslapp i en låda var fjärde år skulle göra någon skillnad.

Jag finner att SD gnäller för mycket om Hassan och hans svartdrivna pizzeria men skulle aldrig våga göra ett offentligt uttalande om den berikning som judar varit så goda att tillstå oss med. Organiserade judesupremasister är mångt farligare än muslimen i det långa loppet.

Vi har liksom feminism och är världens mest "jämställda" land. Det förväntas av ungdomar och vilsna att prova på normbrytande livsstilar (gay pride-festivalen, någon?). Att göra karriär eller att knulla runt är viktigare än att bilda en familj och att vara trogen sin partner. Vi svenskar har tagit oss till en amerikansk/judisk kultur så att gnälla på hijabs känns som att man silar sandkorn men sväljer kameler. Sådana här saker är mer förödande och borgar för att vi har ett svagt samhälle som går utför, trots vårt välstånd.

2) Folk är spån i största allmänhet. De är vare sig intresserade eller kloka nog. Däremot inte sagt att SD står för hela lösningen men iaf.

3) Nej.

4) Det är inte värt det.

5) Ja.
Citera
2009-10-12, 23:24
Bannlyst
Citat:
1. Vad är det som ni anser är så positivt med invandringen och invandrarna FÖR Sverige?

-Mera pizza till folket...

Citat:
2. Varför är människor emot en vettigare flykting politik som även skulle gynna invandrare?

-Jag är ingen människa, jag är Svensk...

Citat:
3. Är det klokt att ta in fler invandrare än vi kan ta hand om och ge en ärlig chans i samhället?

-Ja, dessa tar alla "skitjobben"...

Citat:
4. Det finns fakta på att flyktingarna kostar samhället stoora summor pengar, vad är det som gör att ni anser det är värt det?

Vi har hur mycket pengar som hälst, keep em coming...

Citat:
5. Anser ni att det finns rasism mot svenskar från invandrarna sida?

Nää, dom bara larvar sig när dom skriker "Svenne" efter mig när jag har kallat dom "blattar"...

Citat:
Förklara gärna hur och varför!

När jag var ett litet barn, så fanns det inga negrer eller blattar, men jag fick lära mig att handskas med dom samma, nu är jag själv en muslim och ber till "allah" så fort bönklockan ringer, jag kastar mig helt sonika ner på mattan o rabblar en bön...

Mvh
Citera
2009-10-12, 23:25
Medlem
Citat:
Sd ger väljarna ett erbjudande, partiprogrammet sedan avgör väljarna om det är bra eller inte.
(S"d") är populister och dessutom arbetarfientliga. De har inte en egen politik så de kopierar friskt. Förstår du vad det innebär? Den här artikeln förklarar lite vilka pellejönsar vi har att göra med.

http://www.dagensarbete.se/home/da/h...25739f002cbb75
Citera
2009-10-14, 18:40
Bannlyst
nja

Min tro är att Sd har en underliggande politisk agenda, Jimmy är en briljant debattör och strateg. Han skalar av Mona in på nara skinnet i debatter. Han har dessutom en PK framtoning som tilltalar människor. Men något, intution eller liknande, säger mig att han säger något helt annat när han umgås med sina gelilker. Men, helt klart kommer Sd att få ca 7% vid valet nästa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in