2020-03-14, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Livet-
Tycker Bastard Burger's Chipotle-dressing veganburgare(och tryffel'n) är SPLENDID! Lite dyrt, kostar liksom inte Superstar 50kr men är GUDOMLI'!

Sibylla's motsvari'het e Oumph-burgaren!

Fel tråd.
Citera
2020-03-25, 19:30
Medlem
Rullandegalnings avatar
Bästa bacon burgarn!

goddagens FB! tänkte dela med mig av ett recept så i karantän tider!

gjorde vad som sades vara brioche bröd, blev typ vanliga bröd med skorpa, MEN, jag gjorde burgare på bara bacon, hackade ett paket och pressade i burgarpressen, stekte varmt så den fick en skorpa och höll ihop okej, sen max burgarsås sourcream & pepper på brödet, picklad gurka, rostadlök, burgaren, ost, picklad rödlök och salladsblad. Holy motherfucker det blev gött!😍👏😁

Simma lugnt, annars drunka!😝
Citera
2020-03-25, 22:45
Medlem
HermaeusMoras avatar
Eftersom du använder feministiskaglobalistbögaktigahorhus emojis så tänker jag aldrig prova ditt recept.
Citera
2020-04-26, 14:53
Medlem
sluskjohans avatar
Jag är en hamburgare fantast. Jag brukar ibland göra egna bröd och mala köttet till färs.
Kör enbart salt och peppar samt pålägg så blir det rå lök, tomat och sallad. Ketchup och max dressing.
Jag har börjat ledsna på detta och undrar om någon har något bra recept? Jag är öppen för förslag gällande allt, kryddning pålägg bröd osv.
Citera
2020-04-26, 16:09
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Jag är en hamburgare fantast. Jag brukar ibland göra egna bröd och mala köttet till färs.
Kör enbart salt och peppar samt pålägg så blir det rå lök, tomat och sallad. Ketchup och max dressing.
Jag har börjat ledsna på detta och undrar om någon har något bra recept? Jag är öppen för förslag gällande allt, kryddning pålägg bröd osv.

Tja du... Du postar i en tråd med över 200 sidor att ta inspiration av. Just sayin'.
Citera
2020-04-26, 17:07
Bannlyst
Citat:

Maxdressing?
Du är nog inte en hamburgargfantast.
Citera
2020-04-26, 17:13
Medlem
Tsatsiki kan vara gott att ha i hamburgaren.
Citera
2020-04-26, 18:43
Medlem
Nationbots avatar
Gör som Jalbys , kör ihop en big tasty sås (inte för att det var nytt hur man gör den, men iaf) så är det en baggis: https://www.youtube.com/watch?v=Lp7c0fw-Yb0 (finns lite variationer på den såklart)

Tycker det kan vara gott med krämiga sallader på burgaren ochså, typ dallas sallad, coleslaw, räksallad
gärna med lök i ... och nån trevlig senap som sälta istället för salt och peppar, legymsallad som mixas lite.. om man inte orkar göra den själv. Nån härlig bbq sås och ost

inlagd saltgurka, ättiksgurka tunn (gärna tillsammans) är trevligt ochså

Ja allt är möjligt och det finns inga rätt eller fel med burgare förutom att man har riktigt kvalitetskött högrev tex, cajunburgare, kobyburgare och nån till .. kom inte på nu
Citera
2020-04-26, 18:49
Medlem
Nationbots avatar
Citat:

Du orkade göra brödet, mala köttet men inte röra ihop dressingen.. var i kedjan tappade du motivationen.. samt orkade inte kolla upp 100 tals pålägg som passar för burgare hehe heheh
Citera
2020-04-29, 17:35
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationbot
Du orkade göra brödet, mala köttet men inte röra ihop dressingen.. var i kedjan tappade du motivationen.. samt orkade inte kolla upp 100 tals pålägg som passar för burgare hehe heheh
Hehe jag är lat och fantasilös. Brukar blanda ihop en sås på creme fraiche men tycker faktiskt max dressing är super god.
Citera
2020-04-29, 17:39
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Maxdressing?
Du är nog inte en hamburgargfantast.
Vad är tillåtet att ha för dressing för att få kalla sig hamburgare fantast? Brukar göra en på creme fraiche också. Nja tycker ditt svar är lite mesigt faktiskt. Är inte speciellt ofta jag gör egna bröd men det händer. Äter hamburgare minst en gång i veckan. Bbq såser är inte speciellt gott tycker jag.
Citera
2020-04-29, 17:42
Medlem
Brukar göra en pimento cheese-sås på lagrad cheddarost, majonnäs, färska jalapeños och lite färsk habanero i.

Gör sig ruskigt bra på burgare.
Senast redigerad av Hockeytrunken 2020-04-29 kl. 17:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in