2010-04-10, 10:37
Medlem
zwoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stentomten
Återigen, den gode Hugo Stenbeck behärskar engelska bättre än något annat språk. Som redan konstaterats i denna tråd är han uppvuxen i USA, hans mamma är amerikanska. han behärskar däremot INTE svenska. Hans något underliga uttal i klippet beror troligtvis på för mycket alkohol då hans dåliga ölsinne är väl dokumenterat.
Det vore en önskvärd förklaring. Jag har dock inte mött en enda person, uppvuxen i USA, som på fyllan pratar som Hugo gör. Det hela är fortsatt mycket märkligt.
Citera
2010-04-10, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zwoig
Det vore en önskvärd förklaring. Jag har dock inte mött en enda person, uppvuxen i USA, som på fyllan pratar som Hugo gör. Det hela är fortsatt mycket märkligt.

Jag reagerade också på hans amerikanska uttal. Dock är han från östkusten, och den amerikanska som talas där, av överklassen, ligger närmare engelskan, än den släpigare amerikanskan som pratas i sydstaterna, Texas och mellanvästern.
Citera
2010-09-25, 21:27
Medlem
Stentomtens avatar
Dammar av den här gamla tråden med en dagsfärsk länk där Hugos amerikanska uttal återigen ter sig märkligt. Han låter rejält berusad när han intervjuas av SVT.

Klippet handlar om att han, antagligen på fyllan, fört över ett mångmiljonbelopp till LHCs klubbkonto. Han är för skön den där Hugo!

http://svtplay.se/v/2162968/ishockey/stenbeck_ger_ny_miljongava
Citera
2010-09-26, 13:59
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1
Jag reagerade också på hans amerikanska uttal.

Jag undrar om han kanske gått i klosterskola på nåt internat i Schweiz, eller nåt. Som så många rika ungar. Och därmed snackar märklig Euro-engelska. Eller så var han bara packad under dessa intervjuer.

Men svenska pratar han inte ett ord av. Det gör inte lillasyster Sophie heller, men hennes engelska är åtminstone typiskt amerikansk.
Citera
2010-09-26, 22:05
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stentomten
Dammar av den här gamla tråden med en dagsfärsk länk där Hugos amerikanska uttal återigen ter sig märkligt. Han låter rejält berusad när han intervjuas av SVT.

Klippet handlar om att han, antagligen på fyllan, fört över ett mångmiljonbelopp till LHCs klubbkonto. Han är för skön den där Hugo!

http://svtplay.se/v/2162968/ishockey/stenbeck_ger_ny_miljongava

Såg detta idag och tänkte direkt att den killen är inte engelskspråkig i grunden utan vill bara spela Allan. Givetvis finns det redan en tråd här inne där det konstateras att han är uppvuxen i USA med amerikansk mamma. Det är i mina öron extremt märkligt! Känner och har lyssnat på väldigt många amerikaner och även lågutbildat trailer trash pratar med bättre flyt och bredare ordförråd än H.S...mycket märkligt som sagt.
Citera
2010-09-27, 23:21
Medlem
Magistrates avatar
Hans spritintag gor dessvarre inte saken battre.... Han ar egentligen en ratt snall kille, men spriten forstor mycket for honom.

Citat:
Ursprungligen postat av RajtanTajtansson
Såg detta idag och tänkte direkt att den killen är inte engelskspråkig i grunden utan vill bara spela Allan. Givetvis finns det redan en tråd här inne där det konstateras att han är uppvuxen i USA med amerikansk mamma. Det är i mina öron extremt märkligt! Känner och har lyssnat på väldigt många amerikaner och även lågutbildat trailer trash pratar med bättre flyt och bredare ordförråd än H.S...mycket märkligt som sagt.
Citera
2011-05-17, 18:04
Medlem
stukas avatar
Rätt skön intervju med honom i sporten precis, han gjorde ett avslappnat intryck.. var han lite på lyset månne?

Styltig engelska ja.. märkligt det där.
Citera
2011-05-18, 02:40
Medlem
Intervjun från SVT: http://svtplay.se/v/2428458/ishockey/stenbeck_och_klasen_tog_avstamp_mot_elitserien
Citera
2011-05-20, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms20
Intervjun från SVT: http://svtplay.se/v/2428458/ishockey/stenbeck_och_klasen_tog_avstamp_mot_elitserien

Killen dricker antingen vodka eller vitt vin. Har rykte om sig att bli hårdhänt när han blir arg och tovorna ryker ur kalufsen på Lilldamen i Götelaborg.
Citera
2011-06-18, 18:48
Medlem
Malmö Redhawks hade öppet hus i Malmö Arena idag. Fanns bara en person i arenan som var onykter mitt på ljusa dagen. Gissa vem...

Gick fram och snackade med honom, och måste säga att han var väldigt social och pratglad, och pratade bättre engelska än vid nyktert tillstånd.
Citera
2011-06-18, 23:17
Medlem
Money Talks, säger faktiskt Stenbäck rätt ut. Funkar inte detta sätter jag in fler resurser, fortsätter han. Malmö "ska" till Elitserien, menar Stenbäck mellan raderna samtidigt som han på fullaste allvar anser att det är en slantfråga.
Faan ta dessa arvingar!
Citera
2011-06-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Malmö Redhawks hade öppet hus i Malmö Arena idag. Fanns bara en person i arenan som var onykter mitt på ljusa dagen. Gissa vem...

Gick fram och snackade med honom, och måste säga att han var väldigt social och pratglad, och pratade bättre engelska än vid nyktert tillstånd.

Där fick du förklaringen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in